• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad köper du från årets släpp

Rado Captain Cook limited tradition var ju hur mysig som helst!
Ska tydligen vara i orginalstorlek också. Vad det nu är? 36-37 mm?
Någon som vet mer om denna?

radocaptain cook limited.jpg

Sugen på både Tudor GMT, kan dock vara för stor för mig, samt Tudor 58, vilken kan vara perfekt i storlek.

Jag har varit förbi Bergströms och anmält mitt intresse till Tudor GMT och BB 58. Är väl egentligen 58 som lockar mest men ville ändå klämma lite på GMT.
Vad tycker ni generellt om att köpa klocka på länk kontra läderarmband? I mitt tycke gör sig black bay bättre på ett läderarmband med lite vintage-look än på länk men samtidigt är det ju lättare att komplettera en länk med ett sjyst läder senare än att köpa på läder och komplettera med en länk.

Är det värt att ha lagt till den extra slanten för länk när man väl beslutar sig för att sälja klockan tror ni? :)

Jag köper alltid på länk och kompletterar sen med läder eller annat. Det skadar inte att fråga om dom kan skicka med ett läderband om du köper klockan med länk. Min erfarenhet är att AD hellre skickar med något extra än att gå ner i pris. Då kan ju ett läderband till klockan vara ett trevligt allternativ.

Jag har varit förbi Bergströms och anmält mitt intresse till Tudor GMT och BB 58. Är väl egentligen 58 som lockar mest men ville ändå klämma lite på GMT.
Vad tycker ni generellt om att köpa klocka på länk kontra läderarmband? I mitt tycke gör sig black bay bättre på ett läderarmband med lite vintage-look än på länk men samtidigt är det ju lättare att komplettera en länk med ett sjyst läder senare än att köpa på läder och komplettera med en länk.

Är det värt att ha lagt till den extra slanten för länk när man väl beslutar sig för att sälja klockan tror ni? :)
Ja

Betalar man något tex "deposit" när man ställer sig i kö för tex rolex gmt?

Där jag försökt har de inte velat ta handpenning, då de inte kan garantera leverans av modellen.

De vill säkerligen hålla det lite öppet om hur de ska prioritera tilldelningen också gissningsvis.

Överlag säger man ju att det är mer värt att ha länk om man skulle vilja sälja, länk är dyrt att komplettera med i efterhand om det ens går.
Å andra sidan är den nya ”nitade” Black Bay-länken rätt hemsk och något jag inte skulle värdera speciellt högt vid eventuellt inköp.

Så mitt råd: kolla prisdeltat vid inköp, räkna prisdelta gånger 2 vid eventuell försäljning. Bedöm därefter huruvida det blir en keeper eller ej.

Man köper absolut med länk. Jag kommer hålla mig lite tills begagnade dyker upp men länk är ett krav för mig iaf.

Nu när SIHH & Basel är över så vore det kul att se vilka klockor som folk har lagt beställningar på. För min del blev det två beställningar. Först ut Rolex 126710, föga förvånande mässans stora snackis. Ställde mig i kö efter några minuter, men räknar inte med att få klockan inom 2 år minst men skadar inte att ställa sig i kö.
upload_2018-3-28_22-36-16.png

Den andra klockan är Tudor Black Bay 58, tycker det här var ett riktigt bra släpp som förhoppningsvis resulterar i fler modeller framöver. Storleken känns mycket bättre än vanliga bb som jag tycker är lite för klumpig.
upload_2018-3-28_22-36-40.png

Så vad har ni på gång?
Är den 40mm? Blackbayen altså

Hoppas landa DLC versionen,

A3588_F43-0_F31-4_C49-905_D-4_B285160_CA9_B.jpg

500 ex bara, ser lovande ut men törs inte ropa hej förrän den sitter på handleden.

Detta kommer jag väl bli hudflängd för, men jag är faktiskt lite sugen på att prova nya Tag Heuer Connected Modular 41. Mindre storlek, något billigare samt att Google börjar få ordning på sina uppdateringar gör inte suget mindre!
Diapo2_CM41_News.jpg

Står ju i kö för Rolex Pepsi men man får nog vara realist och inse att det inte lär bli något köp på ett par år.
Jag kommer nog köpa en Tudor BB GMT (med förbehåll för att jag måste pröva om jag kan bära upp storleken) eller ej.

Där jag försökt har de inte velat ta handpenning, då de inte kan garantera leverans av modellen.

De vill säkerligen hålla det lite öppet om hur de ska prioritera tilldelningen också gissningsvis.
Samma där jag anmält intresse. Ingen handpenning. Är beskedet genomgående ca 2 års väntetid?

Tillbaka
Topp