• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad köper du från årets släpp

Inte sådär supernöjd över årets Basel förutom Tudor som överraskade positivt. Kan tänka mig en Tudor Black Bay GMT.

Certina-3.jpg

Certina PH200M reissue ska inhandlas. Bara att baksidan är tillbaka motiverar ett köp. Börjar redan stressa upp mig över risken att bli utan.

Jag kommer sannolikt att ställa mig i kö för 126710 pepsi, men då det är en närmast akademisk exersis i och med väntetiden, så kan det även bli en Tudor pepsi under en tid.

En av mässans höjdpunkter för min del var annars definitivt Zenith Defy Classic:
zenith_5594601.jpg

95.9000.670_51.M9000_image_standard.png

Från 5900 USD på läder/gummi kan den komma att bli ett mycket bra plåster på såren nu när IWC slutat med ingyn!

Jag har visserligen obalanserat många dressare (läs icke-dykare) som det är, men det kommer bli svårt att hålla sig borta från en blå-tavlad på länk! ;)

Tudor black bay 58. Tycker dom fyller ett tomrum med den. Det som dragit mig tillbaka från den numera klassiska är just storleken. Något för stor för min smak så denna blir verkligen mitt i prick. Allt från bandbredd till höjden är perfekt enligt mig.

Certina-3.jpg

Certina PH200M reissue ska inhandlas. Bara att baksidan är tillbaka motiverar ett köp. Börjar redan stressa upp mig över risken att bli utan.
Är också väldigt förtjust i den och sugen på att köpa. Det enda tråkiga tycker jag är att den inte kommer med länk. Det är ju ändå en 200m-dykare och då ska det vara länk tycker jag. Men enligt Certina är det "eventuellt på gång" lite senare. Får hoppas det kommer!

Ja, jag gillarn verkligen. Inhouseverket är verkligen spännande och priset är ju nästan billigt med tanke på vad man får!
Håller helt med, kan dock inte låta bli att gräma mig över att jag sålde den Coke GMT Master 2 jag köpte ny ur butik för 27' år 1996.
Dagens haussade nypriser anser jag vara det tristaste med att ha detta intresse :meh:

Senast ändrad:
Vitguldarn har alltid dragit sig mot lila i solljus. Ingen nyhet direkt men man ser ju fortfarande att den är mer blå än lila.
Blandar man rött och blått så blir det naturligt lila, att Rolex lyckats skilja färgerna så mycket åt är inget annat än imponerande.

Ändlänkarna är inte de fagraste men inget som stör väl på handleden för min del iaf kan jag tänka mig. :)
Jag tycker den blev mycket lyckad och kommer åtminstone använda "min" om den där platsen på intresselistan någonsin planar ut till att man får köpa.

Jag kommer sannolikt att ställa mig i kö för 126710 pepsi, men då det är en närmast akademisk exersis i och med väntetiden, så kan det även bli en Tudor pepsi under en tid.

En av mässans höjdpunkter för min del var annars definitivt Zenith Defy Classic:
zenith_5594601.jpg

95.9000.670_51.M9000_image_standard.png

Från 5900 USD på läder/gummi kan den komma att bli ett mycket bra plåster på såren nu när IWC slutat med ingyn!

Jag har visserligen obalanserat många dressare (läs icke-dykare) som det är, men det kommer bli svårt att hålla sig borta från en blå-tavlad på länk! ;)
Väldigt fin i strap. När släpps dessa tro?

e112e8d3-bc14-4601-b501-4cb8b4be733c-jpeg.773736

5A7743F4-5CC6-462E-82D4-EF7887320345.jpeg

3D560906-33A9-4A3E-90E7-F510C13BF6BD.jpeg

Det verkar bara bli japanskt för mig i år men JLC Polaris är riktigt schysst. JLC brukar ju tappa en hel del när de lämnar butiken och priset är ju rätt OK från början så kanske kanske.

Jag har helt missat att Oris släpper en Divers Sixty-Five i 36mm. Den blev jag riktigt sugen på! Jag kommer ihåg när dessa klockor släpptes för ett par år sedan och att jag besviket konstaterade att de var lite för stora för min smak. Det enda som gör mig lite tveksam nu är den ljusa datumvisaren.

9217B109-4BB1-4532-A515-5097897E923A.png

DDB65432-BDB8-4E6C-9C56-A2C0744E2CE1.png

Tillbaka
Topp