• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad läser du just nu? Stora tråden om böcker och läsvärt >>>

romanov

Cartier
Läste nyligen boken "Väckelse" av Stephen King.
Tyckte den var bra och skulle kunna rekommendera den till alla, kanske speciellt till folk som läst andra King-böcker :)

9789100142742.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Läste nyligen boken "Väckelse" av Stephen King.
Tyckte den var bra och skulle kunna rekommendera den till alla, kanske speciellt till folk som läst andra King-böcker :)

9789100142742.jpg
Helt ok. Som vanligt har han lite svårt att få ihop det på slutet när allt eskalerar... I övrigt så tyckte jag att Kupolen var bra också.
 

Ketan

Cartier
Läser ''Det som inte dödar oss'' av David Lagercrantz (stieg larsson). Har bara kommit ungefär 75 sidor men får se om David kan få till det lika bra som Stieg. Alla andra millenium böckerna var så sjukt bra!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Läser ''Det som inte dödar oss'' av David Lagercrantz (stieg larsson). Har bara kommit ungefär 75 sidor men får se om David kan få till det lika bra som Stieg. Alla andra millenium böckerna var så sjukt bra!
Med risk för att göra dig besviken: Nej, han lyckas inte lika bra.

Själv lyssnar jag på Anders Jallais serie om Anton Modin. Intressant angående svensk underrättelsetjänst, mordet på Palme, ubåtar, Bilderberggruppen mm. Är inne på sjätte och senaste boken.
https://www.storytel.se/serie-Anton Modin
 
Vill varmt rekommendera denna bok som inte är en "vanlig" Navy Seal-action-mothafucka-hoorahh-berättelse.

Nu är vi alla olika men jag fick en tankeställare efter att ha sträckläst den och har omvärderat en del saker i mitt liv. Man kan låna mitt exemplar om det känns segt att behöva köpa den. Finns i Stockholm.

51HuB8teSBL.jpg
 

Poppe

Cartier
Just nu läser(lyssnar) jag på en biografi och Hitler, av Bengt Liljegren. Har precis kommit till punkten när Hitler lyckats få total kontroll. Nu börjar snart helvetet antar jag.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Lyssnar på den här nu och en viss Patek Philippe verkar spela en stor roll i handlingen :woot:

Dock så får jag inte påstående om den aktuella modellens värde att stämma med verkligheten. Författaren beskriver den som ovärderlig men den finns i "drivor" på C24 till riktigt humana priser :confused:

https://www.storytel.se/utmarker-bok-41508
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag är inne i ett stim av klassiker (To Kill a Mockingbird, Purpurfärgen, Catcher in the Rye). Just nu läser jag denna rätt underhållande bok:

hemsoborna.jpg
 
Håller på att traggla mig runt Franrike, framme vid år 1952 typ.
Sköna snubbar som trampade förr i tiden.
upload_2016-3-22_10-5-8.png

Samtidigt drog jag denna för bnågon vecka sedan.
upload_2016-3-22_10-6-25.png


Tyvärr har mitt läsande fått sig en knäck av all j-a smörja man bombas med på nätete i alla möjliga former.
 

Lowe92

Cartier
Har precis läst ut katastrofdoktorn av Johan von Schreeb. Handlar om hans upplevelser från sitt arbete inom läkare utan gränser, lättläst och läsvärd! Och man behöver inte besitta någon form av kunskap om läkaryrket sedan tidigare för att uppskatta boken även om det klart höjer den.
 

Guinness

Cartier
Läser just nu Norrland av Po Tidholm samt Zinkpojkar av Svetlana Aleksijevitj. Lite deppig läsning i båda men intressant, läste tiden second hand tidigare och har fastnat för Aleksijevitjs berättelser. Sjuka historier det finns i världen:/
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Sökt tips på faktaböcker/ljudböcker gällande rysk bevakning i våra vatten och på land, tips på böcker som behandlar ubåten som gick på grund Karlskrona 1981.
Självbiografier i ämnet Rysk underrättelse tjänst, avhoppare tex.
Nån med tips på titlar och författare?
 

Txistorra

Omega
Läst denna nu, rekommenderas stark om man fascineras av svensk stormaktstid :)
"För oss svenskar är trettioåriga kriget förknippat med Gustav II Adolfs död vid Lützen 1632 och de »fornstora dar« då landet blev en stormakt.

I Tyskland framställs kriget på ett helt annat sätt. Spanjorerna har sin version, fransmännen sin liksom danskar, holländare, österrikare, schweizare, tjecker, italienare, portugiser, kroater och ungrare. Alla har sett konflikten ur sin egen synvinkel. Dick Harrisons Ett stort lidande har kommit över oss är den första boken på svenska som tar ett helhetsgrepp på detta väldiga krig och inte bara följer ett enda spår.

I Dick Harrisons initierade och välskrivna bok får läsaren följa ryttare och fotfolk, nunnor och abbotar, skomakare och bönder likaväl som kungar och kardinaler. Här finns den fattiga kvinnan som föder barn mitt i kriget och knekten som byter sida vartefter krigslyckan vänder. Det framgår dessutom att trettioåriga kriget var en global konflikt som utkämpades på flera kontinenter i praktiken ett första världskrig."
https://www.bokus.com/bok/978917037...it-over-oss-historien-om-trettioariga-kriget/
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sökt tips på faktaböcker/ljudböcker gällande rysk bevakning i våra vatten och på land, tips på böcker som behandlar ubåten som gick på grund Karlskrona 1981.
Självbiografier i ämnet Rysk underrättelse tjänst, avhoppare tex.
Nån med tips på titlar och författare?
Spetsnaz Sovjets Hemliga terrorarmé av Viktor Suvorov
Ingen storslam men rätt mysig tycker jag.:)
Eller är du mer ute efter handgripliga manualer och metoder?
5541398_1.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sen har du ju Operation Garbo I-III, samt uppföljarna Narva och någon till.
Skrivna av Harry Winter (bo hugemark)
Dom är faktiskt bra allihopa, dom är otroligt realistiska och genomtänkta efter tillgängliga scenarion.
:)

Läste igenom hela Garbo för första gången förra vintern men har glömt bort Narva, måste inhandlas vid tillfälle.

(Och på det spåret är faktiskt Wilderängs två serier också läsvärda).
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Läste igenom hela Garbo för första gången förra vintern men har glömt bort Narva, måste inhandlas vid tillfälle.

(Och på det spåret är faktiskt Wilderängs två serier också läsvärda).
:) Ja det är dom faktiskt, dom hade jag glömt bort nästan.
Du kan få låna min Narva om du vill, så slipper man köpa, för man läser ju dom inte så ofta, om du inte är en samlar typ ;)
 

Pictor

Audemars
@Pictor ! Fick hem idag med signerad dedikation av Skager.
image.jpeg
Svarar några år försent. En målare med mästarhand. En favorit bland svenskarna som jag hade tur att träffa när vi tog natthamn på Klädesholmen i GBG skärgård där han bodde. Stark intigritet. Ulf Lindes bok är storstilad och dom stod varann nära. Kul att du har den!!!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Svarar några år försent. En målare med mästarhand. En favorit bland svenskarna som jag hade tur att träffa när vi tog natthamn på Klädesholmen i GBG skärgård där han bodde. Stark intigritet. Ulf Lindes bok är storstilad och dom stod varann nära. Kul att du har den!!!
Kul att du träffat honom och bättre sent än aldrig ;) Såg en dokumentär om honom i samband med stora utställningen på Waldemarsudde. Helt knockad!
 
Topp