• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad läser du just nu? Stora tråden om böcker och läsvärt >>>

Gunvald

Omega
2-Faktor
Och naturligtvis Eriks böcker. Här senaste ”Hämndens pris”. Han är insatt och vet vad han talar om. Jag vet...

E30C592F-0C89-4DB4-80F9-C04E6DAB40CB.png
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bra tråd, tack för bumpen. Läser just nu Sömngåtan av Matthew Walker och 1984 av George Orwell. Senast lästa är Fuck your fears av Johannes Hansen.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Scott Snyders A.D. After Death. En lyckad blandning mellan vanlig dystopisk novell och en grafisk novell. Den handlar om en man som var med och kom på kuren mot åldrande. Bra story.

51HCYVO3jyL._SX364_BO1,204,203,200_.jpg
 

jwh

Omega
Läser Murakamis nya bok Killing Commendatore.
Murakami är en stor favorit hos mig så jag är inte opartisk när jag rekommenderar den.

methode_times_prod_web_bin_b602c332-c637-11e8-9259-db41e732e46f.jpg


Kan även rekommendera "The wind up bird chronicle", en av de bästa böckerna jag läst.
The-Wind-up-Bird-Chronicle-SDL124786259-1-cef98.jpg
 

jwh

Omega
Läser eller rättare sagt läste 11/22/63 av Stephen King, lagt läsandet på hyllan en stund. Men en bok jag verkligen kan rekommendera för lyriska läsare, denna vill man knappt lägga ifrån sig, Sonen av Philipp Meyer. Sinnes bra bok!

TheSon_PhilippMeyer.jpg
11-22-63.jpg
Sonen är riktigt bra, Även "Rust" av Philip Meyer rekommenderas.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Troligtvis den bok jag har blivit rekommenderad flest gånger att läsa. Har börjat två gånger tidigare utan att komma in i boken och få tillräcklig känsla för att läsa vidare. Tror det är ett omen att den dyker upp här i tråden och det blir tredje gången gillt nu, den åker fram ikväll :)
Hur gick försöket? Hojta till när du läst stycket om när Ignatius skriver ett brev till Levy Pants :p
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Läser Murakamis nya bok Killing Commendatore.
Murakami är en stor favorit hos mig så jag är inte opartisk när jag rekommenderar den.

methode_times_prod_web_bin_b602c332-c637-11e8-9259-db41e732e46f.jpg


Kan även rekommendera "The wind up bird chronicle", en av de bästa böckerna jag läst.
The-Wind-up-Bird-Chronicle-SDL124786259-1-cef98.jpg

Jag som precis tänkte rekommendera hans bok "Kafka på stranden". Underbar.
 
  • Like
Reactions: jwh
För den, som är road av historia och speciellt renessansen i Italien, kan jag rekommendera G.J Meyer: Borgias. Den avhandlar släkten Borgias öden o äventyr. Familjen omfattar bl.a. två påvar bl.a. den mycket baktalade Alexander o de lika ryktbara Cäcare och Lucretia Borgia. Riktigt intressant o ibland typiskt engelsk ”understatement humor”.
 

MAGNETO

Omega
Skoj tråd! Jag har under den senare tiden läst tre böcker som jag verkligen kan rekommendera. Den första boken är Shantaram av Gregory David Roberts (förmodligen den bästa bok jag har läst på mycket länge, eller t.o.m. någonsin), den andra är Dear Martin av Nic Stone och slutligen Ett litet liv av Hanya Yanagihara som jag håller på och läser just nu. Första och sista boken är ena riktiga tungviktare så jag kan rekommendera att läsa dom på läsplattan. Om ni inte visade om det redan så har biblioteket ett väldigt stort utbud av just e-böcker (och även ljudböcker i mobilen för den som gillar sånt - appen heter biblio) och där ovanstående två böcker finns tillgängliga :)
 

MAGNETO

Omega
Jag har precis fått hem volym #4 av Saga, skriven av Brian K Vaughan och illustrerad av Fiona Staples, som släpptes i december. Och om den följer de tidigare tre volymerna så kommer den vara mycket underhållande och bra. Har ni aldrig läst en grafisk novell men gillar action, Science Fiction, Star Wars, humor, Romeo & Julia-romans, och/eller lite "nudge nudge, know what I mean" så kan jag verkligen rekommendera denna novell-serie.

saga_tp_04.jpg
Gammal post jag vet men skoj att se någon annan som också läser serier. Saga (eller Image överlag) är också en personlig favorit. Är väl den och TWD jag ser mest fram emot varje månad :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Gammal post jag vet men skoj att se någon annan som också läser serier. Saga (eller Image överlag) är också en personlig favorit. Är väl den och TWD jag ser mest fram emot varje månad :)
Jag läste första samlingsvolymen av TWD, men efter att de hade ihjäl den lilla grabben så tycker jag att den blev för osmaklig. Men den var bra tills dess att den passerade min gräns.
 

MAGNETO

Omega
Jag läste första samlingsvolymen av TWD, men efter att de hade ihjäl den lilla grabben så tycker jag att den blev för osmaklig. Men den var bra tills dess att den passerade min gräns.
Hrrm, jag sitter och försöker komma på vem du menar men det var alldeles för länge sedan jag läste början. Men sen är det ju också en och annan som stryker med i den serien. Anyway, kul med serier. Säg till om du kommer på något annat bra tips :)
 

Diogenes

Cartier
Ett axplock av boktips från årets bokskörd:

Torgny Lindgren - Ormens väg på hälleberget
Julie Otsuka - Vi kom över havet
Kerstin Ekman - Mordets praktik
Antel Szerb - Resa i månljus
Pär Lagerqvist - Dvärgen

Bubblare
Mario Vargas Llosas - den stygga flickans rackartyg
 
Topp