• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad läser du just nu? Stora tråden om böcker och läsvärt >>>

Inte en bok man halar upp under flygning. Spännande. Hjälper inte det minsta mot min flygrädsla.

PXL_20230416_094328036.MV.jpg

Nu har jag sjukt högt ställda förväntningar.

841BE2E2-4456-46FE-B202-533E11765E30.jpeg

Har någon läst denna på sistone? Läste den för 15+ år sedan och vill minnas att jag tyckte att den var grymt fängslande och bisarr. Funderat på att läsa om för att verifiera men inte tagit mig tid att leta på ett ex:

BC3AB4D1-EDC9-452E-996F-8B7CDC05063A.jpeg

Höga förväntningar!
Har ni hunnit läsa klart denna? I så fall vad tycker ni?

Självupplevt som soldat under det första Tjetjenienkriget och som krigskorrespondent under det andra. Den råhet man behandlar sina fiender med har säkert sitt ursprung i den råhet som officerarna behandlar soldaterna med. Skrämmande läsning, som påminner mycket om vad ryssarna har för sig i Ukraina nu. Historien har ju en viss förmåga att upprepa sig ... :(
IWC I 2023-04-27 (bok).jpg

Självupplevt som soldat under det första Tjetjenienkriget och som krigskorrespondent under det andra. Den råhet man behandlar sina fiender med har säkert sitt ursprung i den råhet som officerarna behandlar soldaterna med. Skrämmande läsning, som påminner mycket om vad ryssarna har för sig i Ukraina nu. Historien har ju en viss förmåga att upprepa sig ... :(
IWC I 2023-04-27 (bok).jpg

Läst om den. Verkar givande.

Läste precis ut Territoriella anspråk av debutanten Frans Wachtmeister efter att Rönnells anordnat ett författarsamtal om boken. Lättläst, ytlig men klart mycket bättre än många andra romaner som finns på marknaden idag. Någon annan som har läst den och har någon uppfattning?

Återkom gärna med vad du tycker.

Själv läser jag denna. Har kanske 20% kvar. Bra bok med trevligt språk - jag lär mig många nya ord (och då har jag ändå bott i USA i 10 år och tycker mig kunna engelska ganska bra..) Handlar om en häxprocess i en liten nybyggar-ort i USA år 1699.

speaks-the-nightbird-9781416552505_hr.jpg

Ska göra det. Blir sällan besviken på Lindqvist så förväntningarna är höga!
Nightbird är väldigt bra! Finns en uppföljare men har inte skaffat mig den.
Mccammon är underskattad.

Läste klart den här. Perfekt sommarläsning.

En gul container dyker upp i Norrtälje en dag och folk börjar tappa vänligheten. Bra story rakt igenom - inte lika blodig som "Låt den rätte komma in". Slutet och epilogen är väl lite för mycket "Hollywood", men det kan jag bortse ifrån - det är så få sidor ändå.

Den stora behållningen är inte historien utan de fem/sex huvudkaraktärerna och hur de och deras förhållanden gentemot varandra utvecklas (och invecklas) genom boken.

1000011512.jpg

Läste klart den här. Perfekt sommarläsning.

En gul container dyker upp i Norrtälje en dag och folk börjar tappa vänligheten. Bra story rakt igenom - inte lika blodig som "Låt den rätte komma in". Slutet och epilogen är väl lite för mycket "Hollywood", men det kan jag bortse ifrån - det är så få sidor ändå.

Den stora behållningen är inte historien utan de fem/sex huvudkaraktärerna och hur de och deras förhållanden gentemot varandra utvecklas (och invecklas) genom boken.

1000011512.jpg
Läste precis den förra veckan med, tyckte om den.

Satt och fnissade högt på stranden när jag läste den här, extra kul att nån på biblioteket satt på en ”ROLIGT”-dekal och nån låntagare eller annan på biblioteket bara ”nääääeee, jag tycker inte det är roligt” och tar fram den svarta tuschpennan…
IMG_3695.jpeg

Gillar verkligen hennes sätt att skriva. Läste förra sommaren, ”livet efter dig” och ”arvet efter dig”. Sjukt bra böcker i mitt tryckte. Köpte även den sista boken i serien, ”en andra chans” men vet att den kommer vara riktigt bra så tänkte påbörja denna istället
886B3F98-47C8-42FA-B02B-34ADF8D23920.jpeg

Tillbaka
Topp