• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad läser du just nu? Stora tråden om böcker och läsvärt >>>

Behövde en paus efter 250 sidor Ulysses så fick bli en omläsning av denna
IMG_4601.jpeg
Ja, Ulysses är en svårtuggad tegelsten.

Börjat med Glamorama Bret Easton Ellis. Lite svårt att komma in i boken.
Någon som läst och vill prisa den så jag får lite motivation?
IMG_0279.jpeg
Jag läste den efter Skärvorna och tycker tyvärr inte att den håller samma kvalitet. Men när Victor kommer fram till resemålet börjar handlingen ta lite mer fart! Det gäller dock att hänga med på detaljerna även innan dess..

Jag läste den efter Skärvorna och tycker tyvärr inte att den håller samma kvalitet. Men när Victor kommer fram till resemålet börjar handlingen ta lite mer fart! Det gäller dock att hänga med på detaljerna även innan dess..
Tack
Nej, Skärvorna var riktigt bra. Det var den som fick mig att bla plocka upp denna.
Jag ska inte ge upp. Återkommer med min review.

Tunn, lättläst. Uppfriskande att läsa lite klassisk Ajvide efter ett par volymer blodstorm. Men nu är jag taggad på sista delen i den sviten som, vad jag förstår, släpps i dagarna.

2CA07BCA-B5A2-4949-A17A-CDEA1E017B68.jpeg

Tog sin lilla tid men nu har jag läst klart Glamorama.
Håller med om att den blev bättre och bättre ju längre man kom i boken.
Sen kan man ju bli galen på Bret då man inte fattar (man ska väl inte riktigt fatta antar jag).
Men överlag rätt bra ändå.
Nu minns jag inte riktigt på detaljnivå men fick också känslan av att hela grejen är att man inte riktigt ska fatta

Grafisk novell - The one hand & the six fingers. Mycket bra. Jag blir inte förvånad om den plockas upp av någon streamingtjänst för att filmatiserad som serie framöver.

Handlar i alternerande kapitel om detektiven som försöker hitta mördaren som utför de bestialiska morden, och om mördaren som försöker förstå varför han utför morden.

1000019874.jpg

Har läst två böcker nyligen:

Jon Jordås, Den sista boken om mordet på Olof Palme. Lite sen på bollen med denna kanske. Riktigt bra bok som sammanfattar de spår som finns på Christer A. Jag blev övertygad! 9/10.

Sigge Eklund, Gruppen. Lite mycket ungdomsbok för mig och kanske inte så psykologisk som den gör anspråk på. Helt okej. 7/10.

Har även börjat läsa Tryffelfeber av Ekholm och Wedén, för att lära mig lite mer om den speciella svampen. Tips på inte alltför träiga fackböcker mottages tacksamt!

Tillbaka
Topp