Seiko!Nån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seiko!Nån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.
Fin klocka, fin profilbild. Arenberg ftw.Omega C-shape, om du kan hitta en.
Om du har en mer tilltagen budget än mig (som trålar klockor för under tusenlappen) så är ju Rolex Datejust av tvåsiffrig ref (1600, 1601, 1603) given! Ligger på 20-25.000kr, 60/70-tal.Skulle behöva lite tips och inspiration på min första vintage klocka.
Är på jakt efter en som gör sig snyggt på både länk och läder, en sportig klocka
kanske en sport dressare av ngt slag, vit, silver, blå urtavla.
tack på förhand.
Om du har en mer tilltagen budget än mig (som trålar klockor för under tusenlappen) så är ju Rolex Datejust av tvåsiffrig ref (1600, 1601, 1603) given! Ligger på 20-25.000kr, 60/70-tal.
Dåså! Nåt i den här stilen då (stulen bild):priset är inte det viktigaste. klockan måste tilltala mig
Dåså! Nåt i den här stilen då (stulen bild):
Brukar ofta dyka upp några på köp och sälj här på KS.har tittar lite på dessa, de är jäkligt läckra alltså
den här $250:Nån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.
Beror helt på vad du tänker dig.Med risk för folk blir trötta på frågor MEN är ny i klockvärlden Om jag söker en Rolex vintage (plexi) vad är att rekommendera? Kanske bör lägga brasklappen att jag inte hade tänkt ett 6-siffrigt belopp, är det "glöm & dröm"...
Tack! Det borde jag skrivit (sorry) men min tanke går åt sportmodell...Beror helt på vad du tänker dig.
Pratar vi sportmodeller eller t ex datejust? Oavsett vad behöver du inte ge dig upp på sexsiffrigt för att få nåt helt ok. Dock kommer de flesta sportisar ligga i övre prisintervallet och DJ i nedre änden.
Ok!Tack! Det borde jag skrivit (sorry) men min tanke går åt sportmodell...
Dröm och glöm är det väl absolut inte, titta efter t.ex Submariner 5513 eller eller GMT 16750, 16753. Där bör du kunna hitta en hel del kring 60-65k. men som @Jacob skrev, läs på, kolla hur den är servad och vad som är bytt. Använd forumet för hjälp.Tack! Det borde jag skrivit (sorry) men min tanke går åt sportmodell...
Tusen tack! Lite tveksam till "alla frågor" man har men enbart positiv respons! Men för att minska mitt "spam" så skall jag läsa på. KS är verkligen ett uppslagsverk, ska definitivt undersöka modellerna du droppa - tackar!Dröm och glöm är det väl absolut inte, titta efter t.ex Submariner 5513 eller eller GMT 16750, 16753. Där bör du kunna hitta en hel del kring 60-65k. men som @Jacob skrev, läs på, kolla hur den är servad och vad som är bytt. Använd forumet för hjälp.
Hej! Kul och välkommen till Klocksnack!Hej alla, skulle behöva lite hjälp här. Jag är på jakt efter en Tudor Prince Oysterdate som den på bilden. Min funderingen är gällande storleken då jag aldrig haft möjlighet att se eller prova en irl. Jag förstår såklart att det är individuellt (är man, 32 år), men vilken mm är att föredra? Har förstått att den finns i 34, 36 och 38 mm om jag inte är ute och cyklar. Vill tillägga att min senaste klocka har varit en Daniel Wellington så jag är van vid en inte alltför "fet" klocka och tycker ofta många klockor känns för klumpiga för min smak.
Några åsikter här? Om någon också har tips på var man kan se eller köpa sådan här eller snarlik i Sthlmsområdet är det också välkommet.
Tack på förhand!
Bild lånad från Google.
Eller så åker du och tar en vecka i LA och köper denna: https://www.chrono24.se/rolex/1675-...xxxx-black-bezel-medium-patina--id4766841.htmSka jag klippa denna? Mk2 från 72. Alla delar original och orörda. Har blivit polerad förut men fortf bra case imo. 85 loppor.
PS. Tagga inte Per. Han blir nog plågad av mig via PM... ds
Tack för tips men näEller så åker du och tar en vecka i LA och köper denna: https://www.chrono24.se/rolex/1675-...xxxx-black-bezel-medium-patina--id4766841.htm
så får du en semester på köpet
Ska du lägga 10k USD så lika bra att leta rätt på en radial, mycket coolareSka jag klippa denna? Mk2 från 72. Alla delar original och orörda. Har blivit polerad förut men fortf bra case imo. 85 loppor.
PS. Tagga inte Per. Han blir nog plågad av mig via PM... ds
Redan köpt Tvek om man får en Radail i bra skick för det?Ska du lägga 10k USD så lika bra att leta rätt på en radial, mycket coolare
Nää då hade du fått höja liteRedan köpt Tvek om man får en Radail i bra skick för det?
Tack, ska kolla närmare på det!Typ en Tissot