Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanon ju. Var det ett valjoux i?Tack (tror jag)! Jag betalade 7500, klockan är "new old stock" och är nyservad, dock utan box och papper. Den är bara 37mm så jag hoppas att den inte blir för plottrig med allt de fått in på tavlan.
Jepp, Valjoux 7733. Alltid spännande med rena impulsköp man inte vet så mycket omKanon ju. Var det ett valjoux i?
Känns som ett bra pris om den är servad ordentligt. Har en liknande som jag gillar, tycker storleken är näst intill perfekt.
Kanon ju. Var det ett valjoux i?
En Speedmaster mark 2 med racingtavla! Fortfarande rätt prisvärda och lagom utmaning att hitta en finFlippersjuka, ängslighet och orolig entusiasm. I 20-25k-spannet - vad skulle ni klippt för kul? Kronografer är alltid roliga.
+1En Speedmaster mark 2 med racingtavla! Fortfarande rätt prisvärda och lagom utmaning att hitta en fin
Heuer Carrera eller @denjohan s AutaviaFlippersjuka, ängslighet och orolig entusiasm. I 20-25k-spannet - vad skulle ni klippt för kul? Kronografer är alltid roliga.
Flippersjuka, ängslighet och orolig entusiasm. I 20-25k-spannet - vad skulle ni klippt för kul? Kronografer är alltid roliga.
En Speedmaster mark 2 med racingtavla! Fortfarande rätt prisvärda och lagom utmaning att hitta en fin
Heuer Carrera eller @denjohan s Autavia
Tack för tips!!
Zenith de Luca
Har du en De Luca mk1 tillsalu för 20-25k är jag sugen! ;-)
Zenith de Luca
Heuer Carrera eller @denjohan s Autavia
Säkert, finns några på C24 nu men det förändras ju hela tiden så kolla med jämna mellanrum.Tack för tips!!
Är lite sugen på 36mm krono så Carrera är aktuellt. Inte särskilt insatt i Heuer ännu, men ska nog läsa på lite. 70-tals Autaviorna är feta, men kanske lite för feta ATM.
Speedy är ett hett alternativ, då kanske en 90-tals Speedy med tritiumtavla står närmst.
Zenithen är ball! Men just de Lucan ser lite "modern" ut. Får man någon annan Zenithkrono för den pengen?
Nej, men 25k är möjligt om man letar lite skulle jag troFår man en Carrera för 20'?
He he, nej men oftast så finns det ju lite möjlighet att töja en budget Lite drygt 30k borde man kunna få en för.Har du en De Luca mk1 tillsalu för 20-25k är jag sugen! ;-)
Kanske nån udda, typ tv dial. Som är cool iofs. Och flera av de nyare. Men man får en Movado datron från tidigt 70. El primero, 36000bph, 38 mm, panda!Zenithen är ball! Men just de Lucan ser lite "modern" ut. Får man någon annan Zenithkrono för den pengen?
Tack för tips!!
Är lite sugen på 36mm krono så Carrera är aktuellt. Inte särskilt insatt i Heuer ännu, men ska nog läsa på lite. 70-tals Autaviorna är feta, men kanske lite för feta ATM.
Speedy är ett hett alternativ, då kanske en 90-tals Speedy med tritiumtavla står närmst.
Zenithen är ball! Men just de Lucan ser lite "modern" ut. Får man någon annan Zenithkrono för den pengen?
Sett den, kul! Sålde en Potens i liknande boett för ett tag sedan. Vill pröva något nytt!Om du vill ha mer vintagekänsla och gå under budget så kan jag rekomendera denna: http://www.chrono24.se/all/sandoz-diver-mechanical-chronograph-60s--id4200791.htm
Har haft en sån i ett par veckor och jag blir glad varje gång jag ser den
Med lite tur De Luca 2 är inga problem. Har själv just snöat in på de Lucas. Tycker de är magiska. Mk1 med svart tavla är nog min favo-chrono.He he, nej men oftast så finns det ju lite möjlighet att töja en budget Lite drygt 30k borde man kunna få en för.
http://www.chrono24.se/zenith/de-luca-i-serie-inv-356---vintage--id5193216.htmMed lite tur De Luca 2 är inga problem. Har själv just snöat in på de Lucas. Tycker de är magiska. Mk1 med svart tavla är nog min favo-chrono.
Ja, den borde man klippa. Men jag har paket påväg så jag får lugna mig. ;-) Rainbow är också fina!http://www.chrono24.se/zenith/de-luca-i-serie-inv-356---vintage--id5193216.htm
Fel tavla men bra pris.
Börjar tänka att min Rainbow borde vara en de Luca istället...
Här har du en "lika"! Bara att slå till! http://www.ebay.co.uk/itm/1960-s-LE...339042?hash=item5d68733462:g:1S4AAOSwFe5X0ApISett den, kul! Sålde en Potens i liknande boett för ett tag sedan. Vill pröva något nytt!
Nån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.
Nån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.
Jag tror dom flesta tillverkarna släppte klockor med blåa tavlor under 70-talet. Jag har en viss svaghet för sådana jag med och har en del i samlingen. Här är några - Glycine, Omega, Citizen och FacitNån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.