• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad sportar ni för motorcykel?

Typ hojvärldens läckraste ljud för tillfället.
Men den ser ju ut som en påse skridskor. Vad hände? :eek:

Ja, utseendet kan ju diskuteras :)

Detta är ju "streetfighter" versionen av rsv4, sitter mkt skönare på Tuonon men ser ju lite skojig ut.

2013-aprilia-rsv-factory-abs-01.jpg

Kör gärna motorcykel, men aldrig(nästan) på väg. När tillfälle finns sportar jag gärna runt nån av dessa skönheter.gasgas jtx 270 trialhoj. Åker mest för balansträning och för att det är så j*vla roligt.
image.jpg
ktm exc 200, körde mycket enduro i tonåren och tävlade lite men allt eftersom jobbet tar mig långt hemifrån på veckorna har jag fått ta ner det på en mer sansad nivå och kör Max en gång i veckan nu
image.jpg

Jag har alltid hållit på med hojar. Cross i barn och ungdomsåren, moped förstås och sen har jag haft ett par motorcyklar, senast en CB250N från -82 som jag försökte få lite scrambler-stuk på.

IMG_20210228_164855.jpg

Nu är Hondan såld. Varje gång jag köpt en MC har jag tänkt att nu är det motivation för A-kort men det har aldrig blivit av. Istället har jag hållit mig med trimmade moppar som inte är bra på något. Mest en klump i magen om Haffa skulle åka förbi.

Men nu tror jag ändå det är dags! Fyller 40 nästa år och tänkte ge mig själv en intensivkurs, det måste väl vara en lagom krisig 40-årsgrej!

Det hör väl också till med ett mått nostalgi när man får en ålderskris, så jag tänker köpa en Africa Twin. Inget sportigt öht utan driftsäkert, billigt, lättmekat och något man lätt kan hoppa upp på och dra till jobbet utan att det känns som ett större projekt eller vara orolig att den ska bli skitig.

1000017450.jpg

Scrambler 1200, passar bra för oss som inte förstått att vi är för gamla för sånt här. Samtidigt inte så gamla att man inte lever ut det som är roligt.

IMG_4355.jpeg
IMG_4370.jpeg
IMG_4366.jpeg
IMG_4342.jpeg
IMG_4322.jpeg
IMG_4314.jpeg

Senast ändrad:
för många år sedan blev jag av med min Honda dominator men kände nu iom knölig pendling att det var dags att hoppa upp på hojen igen. Jag plockade ut en ny vespa gts supertech vilken ger mig väldigt mycket körglädje och är en pigg krabat. Dock så är techet absolut inte super

IMG_1922.jpeg

Tillbaka
Topp