Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej har du varit nöjd med den när du använt den? Och hur kommer det sig att du inte alltid använder den?Har precis samma hjälm som du - vit AirAttack med visiret, som jag inte haft på hjälmen de få gånger jag använt den. Oftast haft en annan Giro-hjälm - en Synthe - på huvudet med en Smith ibland och ett par andra mindre sportiga krukor @Oscaro
Du döljer ju den fina bilden på 02rna bakom bakhjulet!Gamla sprintern hänger på tork i uthuset och väntar på våren.
inte alltid använder den?
XXL har bra priser men dålig kunskap...
Har aldrig haft racer innan och vet inte direkt vad man ska välja..XXL har bra priser men dålig kunskap...
CR1 med 105 är en bra cykel, kanske lite tråkig
https://www.canyon.com/sv/road/endurace/2016/endurace-cf-8-0.html
Har aldrig haft racer innan och vet inte direkt vad man ska välja..
Har kanske stirrat mig blind på kolfiberhojjar haha
Helt givet:Har aldrig haft racer innan och vet inte direkt vad man ska välja..
om du inte är jättelång:Har aldrig haft racer innan och vet inte direkt vad man ska välja..
Zipp är given kvalitet och inga kompromisser eller tveksamheter.Lite sugen på nya hjul men osäker på vad jag ska köra på. Fått en bra deal på ett par zipp 808, även på Mavic Cosmic SR och till sist funderar jag bara på ett par kinahjul typ planet x eller dylikt. Ni som prövat, hur stor skillnad är det på ett par zipp och några kinahjul? Försöker motivera de extra tusenlapparna...
Okej, är 7k rimligt för 808 (ej firecrest)? Svårt som fan detta...Zipp är given kvalitet och inga kompromisser eller tveksamheter.
Kinahjul kan ibland vara sjukt bra, men är oftast inte mer än helt ok...
Cosmic är också bra hjul men Zipp är snäppet vassare
Vad är det för skick? Hur gamla? Är det NSW?Okej, är 7k rimligt för 808 (ej firecrest)? Svårt som fan detta...
Bra skick, bara tävlingskörda. 2 år gamla, yes NSWVad är det för skick? Hur gamla? Är det NSW?
Då skulle jag säga att det är ett bra pris! Ett nytt par ligger ju på strax över 20kBra skick, bara tävlingskörda. 2 år gamla, yes NSW
Yes clincher, lite sugen på att testa tub dock. Passar på att ställa en till fråga, finns det några nackdelar med att träna på hjulen också?Då skulle jag säga att det är ett bra pris! Ett nytt par ligger ju på strax över 20k
Clincher?
Tub är ballt, men jobbigt om du får punka 50km hemifrån...Yes clincher, lite sugen på att testa tub dock. Passar på att ställa en till fråga, finns det några nackdelar med att träna på hjulen också?
https://www.canyon.com/sv/road/endurace/2016/endurace-cf-8-0.html
Canyon är nog ändå mest "bang for buck". Har ägt en sån jag länkade som tog mig runt vättern sjukt smidigt, (min hade dock med ultegra). Det enda som är meckigt är styrlagret och att de skickar den, om du inte har hållt på något med cyklar kanske det inte är en bra idé, men har du inte tummen mitt i handen är det lugnt
finns ultimate med, skulle dock se på endurace om du inte haft en racer förut då den är rätt aggressiv:
https://www.canyon.com/sv/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-7-0.html
Kom på att jag glömt uppdatera (tror jag)Haha kul Vinnie kul... Bra ordval fastnade...
Jo men cyklingen i sig gick bra, go känsla. Allt gick bra tills jag var 3km hemifrån, @M.U ringer, jag stannar för att svara. "klickar" loss högerfoten från pedalen, böjer bak armen för att plocka fram mobilen som ligger i en ficka bak på cykeltröjan. Får övervikt till vänster sida där foten fortfarande är låst i pedalen. Nu sitter jag här med en vänsterarm som inte går att räta ut eller böja på ordentligt samt en enorm smärta.
All inplanerad övrig träning denna vecka är förstörd... Hoppas känna mig bättre i morgon annars blir det akuten se så att det inte är någon spricka.
Utöver denna fadäs så uppskattade jag cyklingen
Men är det inte lätt att bara ha med en extra beggad tub som är färdiglimmad/tejpad? Känns som att det borde gå lika fort som vanliga.Tub är ballt, men jobbigt om du får punka 50km hemifrån...
Ju mer dom används desto mer slits dom ju
Det är ju klart att du kan ha med en extra tub som är färdiglimmad, men jag har alltid som tanke att ha med mig så att det räcker för två punkteringar.Men är det inte lätt att bara ha med en extra beggad tub som är färdiglimmad/tejpad? Känns som att det borde gå lika fort som vanliga.
Jo slitningar förstår jag ju att det blir, men tänker att det ändå borde hålla, kolfiber är ju starkt.
Lite sugen på att köpa en beggad racer för 1-3k. Några tips? Lär bli en stadig vintage. Aldrig cyklat en racer innan.