ETMC
Basic
Finns tyvärr väldigt många som behöver komma ner på jorden
Det verkar vara ett stort problem för dig att folk frågar om dina klockor , pengar och färdigheter. Förstår att det är svårt att vara ödmjuk om man är så lyckad, klart att det sticker i ögonen på folk. Stort cred till dig ändå att du håller dig på jorden och inte svävar upp i det blå, det hade nog de flesta gjort i din situation. Världen behöver mer människor som är ödmjuka, artiga, liberala och fördomsfria.
”Då jag endast umgås med personer som älskar och respekterar mig, och jag också har full respekt
för deras val i livet och hur och vad de lägger sina slantar på, så behöver jag inte försvara min
konsumtion av vare sig armbandsur eller annat. Mina vänner, min donna och familjen vet att jag
har klockor som hobby och att jag har samlat på mig en del genom åren. Och jovisst, jag planerar
ständigt för nästa inköp... Alla klockor jag hittills har skaffat, har jag köpt just därför att de
tilltalar mig på något sätt och att jag blir glad av att bara se dem.
Har aldrig någonsin handlat om att bevisa något för andra eller att visa upp en statussymbol.
Jag har cash att köpa i princip vilken rolex som helst, eller AP eller patek, men de har tyvärr
inte det designspråket jag gillar, så därför har det inte blivit något köp där för min del.
Här skulle jag kunna skryta om vilka bilar jag äger, mina dyra vanor, min bostad o.s.v men
det låter jag bli, känns bara löjligt att försöka få någon slags bekräftelse på ett klockforum
liksom, inget jag strävar efter eller behöver.
Men konsumtion är viktigt! Utan konsumtion så går ju hela världsekonomin under.
Ekonomin är beroende av att gemene man konsumerar, vare sig det handlar om
bostäder med skönt dyra lån, bilar, kläder, restaurangbesök, upplevelser eller annat.
Och de flesta människor är köpberoende i någon grad. Så fort de får lite pengar över
på kontot skall det konsumeras. Lite skatteåterbäring så köps det en ny soffa fast den
de redan har bara är något år gammal.
Och självklart måste det köpas nya mobiler till alla i familjen minst en gång om året,
annars är man sååå ute..
Personligen får jag en kick av att inhandla prylar, göra sånt som jag känner är lyx
för mig och de mina. Och klockor är en del av denna kick. Och mycket annat.
Och det skäms jag inte för.”
”Mina donnor som jag har haft anser mig vara mycket "välhängd" och så även nuvarande donnan.
Och jag är tydligen expert inom området, sånt som kvinnor gillar, det är en naturlig talang som jag har.
Skulle kunnat bli en framgångsrik gigolo, men jag valde annan inriktning i livet.”
”Det är något mystiskt med Hyllan.... Så hemligt allting kring detta. Se bara, forummedlemmar...
Min tråd stängdes väldigt hastigt. Vem har tillgång till denna hemliga värld, inte jag iallafall...?
Räcker det med en Patek Philippe grand complications, eller krävs det mer för att få tillgång
till denna mystiska värld i klocksammanhang.... Mystiken tätnar...”
”Gör som jag, se till att bli ekonomiskt oberoende för resten av livet.
Utan att knega och gå upp varenda morgon för att ta dig till ett jobb
där du bara blir hunsad av en chef som tror att han är något här i världen.
Och du behöver inte bekymra dig vad en dinka kostar.
Eller renovering av boendet. Cash is king!”
”Högt i tak. Det är fint det. Så skall det ju vara.
Jag gillar en del av er. Men några tycker jag
verkar vara helt dumma i huvudet.
En del skulle jag nog ta en lunch med.
Och dom som verkar helt jävla otrevliga
skulle jag nog kunna få ordning på.
Livet är kort. Det handlar om att ha kul
här och nu. Och att respektera sina
medmänniskor och göra det bästa för
att de skall ha det bra.
Och armbandsur är kul!
Ifrågasätt mig aldrig på denna punkt!”
”Mitt råd till dig Alberget4a, ge aldrig upp! Quartsur har gjort många människor sjuka pga
elektromagnetisk strålning, jag är en av dom som har fått psyket förstört för all framtid!
Nu är det bara mekaniska ur som gäller.
Jag fick bidrag från kommunen, men tyvärr bara upp till 40 000 SEK för att köpa annan
klocka. Och dom pengarna köpte jag kläder och schampo och bordsunderlägg för,
eftersom det kändes prioriterat just då. Men ge aldrig upp inför kommunen!”
”Hade jag varit snubben med SAAB:en hade jag gjort följande: Sålt bilen så fort som
möjligt till något pucko som tror SAAB är något att ha.
Och vid minsta bekräftelse att donnan vänstergängar; " Håll dig till honom i så fall, kom
ihåg vad du skulle kunnat ha istället".”
”Har ju varit intresserad av klockor (armbandsur...) i sådär ca 20 år och varit på många forum
och förkovrat mig om det mesta om urverk och tillverkare och så vidare.
Hängde ett tag på TTT innan jag gick över mer eller mindre till detta forum istället.
Fråga mig inte varför...?
Min mening med trådstarten är: Hur blev det som det blev med det andra forumet?
Vad hände? Varför gick många medlemmar över hit istället?
Har absolut inget emot TTT, för egen del känns det som att det hänger ett dussin
snubbar där och det finns ingen energi där alls, inga livliga diskussioner som gör ett
forum levande. Jag gillar tjafset här! Omega vs Rolex och så vidare..!
Och alla LOLex, "FoOLEX killar som dyrkar varumärket som en religion,u
hjärntvättade som sektmedlemmar, och utan att ifrågasätta och ha egen vilja i sina val,
det är ju bara roligt.
Ett 36 mm armbandsur på en heterosexuell man? Kul humor!
Personligen kan jag inte ta en sådan man på allvar.
När skall han börja tafsa på mig? Tänker jag ...
En kvinnlig bekant till mig som jobbade inom restaurangbranschen och var bekant
med många homosexuella män, berättade för mig att en Rolex 36 mm var en symbol
i gaykretsar; "Jag är utåt sett hetero och lever med fru och barn, men jag har inga problem
med att ligga med killar också."
Och i så fall skulle det ju innebära att GW Persson var bi och allas våran tennishjälte
Björn också åt det hållet, och t.o.m Guillou, vad vet jag?
Personligen lägger jag inga värderingar i andra människors sexualitet, det är verkligen
upp till var och en så länge det inte skadar någon annan, och jag är inte homofobiker.
Men jag funderar en del kring Rolex 36 mm: Är dom gay dom som bär dom?
Eller skall jag köpa en sån till min donna, för hon tycker att det är en tjejklocka?”
”Vad har hänt med dig Chuck? En feminist-hipster-Casio??? Det är inte likt dig.
Hoppas och antar att du har denna som nån slags plojdinka medans du lägger
undan cashen för att du planerar att skaffa något exeptionellt i klockväg!
Kommer ihåg när du hade en Sub som du körde i diskmaskinen i 60 graders
program, det var fan ett av de roligaste och sjukaste inläggen jag någonsin
läst! Ha ha ha!!! Bara att komma på ide´en liksom, underbart!”
”Vissa personer jag har träffat på har tyckt att det "är helt sjuuukt!" att pröjsa 3 kex
för en klocka när jag har burit min Seiko-beater.
Andra i min omgivning tycker att "skall du inte skaffa dig en kvalitetsklocka snart,
varför inte en Jaeger LeCoultre eller Zenith?"
Vissa har koll, andra inte...
Och jag skiter rätt fullständigt i vad andra tycker.
Köper de klockor jag själv blir förälskad i och kan slanta upp för kontant.”
”Hoppas för din skull Airman, att din partner åtminstone är bra i sänghalmen efter allt du
gör för henne! Min donna är vårdslös med prylar, men vi delar på sysslorna ganska
jämlikt här hemma, ok hon gör nog 80 % och jag 20 %...
Och jag drar in det mesta av cashen, och i sänghalmen så är det ah fan det passar sig
inte offentligt på ett internetforum kom jag på...”
”Varför inte ta en billig resa till Staterna och gå in och handla i butik?
Sen sätter du dinkan på handleden när du går igenom tullen, eller
lägger i handbagaget. Och boxen och papperna ber du att få skickat
på posten eller valfri internationell budfirma.
Kan väl inte vara något problem, eller har jag missat något?
Och resan och upplevelsen det innebär blir ju bara en bonus eller hur?”
Haha det här var lite festlig, om än OT, läsning
Hade varit intressant att få höra om resan från 40' bidrag från kommunen som det behövde köpas schampo, kläder och bordsunderlägg för till att vara ekonomiskt oberoende?