• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna?

Sond

Patek
Kan verkligen bli en klassisk tråd på temat "sådant som inte händer". Ligger strax ovanför nivån när jag hittade starköl bland folkölen på lokala ICA..:cigar:









OT: Ja, jag fyllde två korgar med så mycket de höll för. I kassan så funkade det inte att scanna burkarna. Tjejen blir lite stressad när hon ser typ 46 burkar på bandet... Och frågar, "du såg inte priset?" Jo, svarade jag - 9,90..:angel:
 

Andsan

Rolex
Det är helt sjuuuukt! Oj vilken guldklimp det kan vara, om den nu är real, men det verkar den vara.
Tack för all respons.
Den är manuell och inte automatisk. Jag har kollat funktionerna och de fungerar perfekt.
Ett stort tack och en uppföljning kommer, var så säker, när verket visats.

HAGWE

Anders
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Farbrorn borde ju hur som helst bli upplyst om vad det är han gett bort (om det nu är det han har gjort) eftersom det är en go peng att dryga ut pensionskassan med.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nice, ser ju bra ut vid första anblick och håller historien luktar det real deal. Värde är klurigt.....är inte inläst på pusher varianten. Tavlan är ganska ordinär, inget ovanligt. Men lite kul med small crown variant. 200 k för ett löst huvud.....tveksamt..... men plausible.....oavsett....stort grattis till nya ägaren.... det är en mustig pjäs...

Låt mig tillägga....om den är oservad och allt original blir det ju senast mer intressant.....ser lite polerad ut...men med korrekt plexi....
 

Andsan

Rolex
Tack för all respons
Jag tror nog att den är helt orörd, opolerad. Helt i originalskick. Jag ringde upp ägaren och skojade lite nu i kväll. Jag sade att den var fake och det bara var att krossa den. Han svarade: "det var väl det jag trodde". Jag svarade sedan att det var skoj och att klockan troligen var äkta och kan vara värd 200 tusen, en kort tystnad följde innan han riktigt förstod. Jag förklarade att verket måste kollas upp först för att säkerställa att allt ok. Om det är det så kommer han uppsöka Nymans eller Engström för service mm.

På måndag eftermiddag vet vi mer
Uppföljning följer

God natt

Anders. s
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Spännande! Med tanke på historian så är den troligen original tavla, index, visare osv, och nästan oservad? Men min spontana okvalificerade värdering blir 160-190 K.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Riktigt jävla sjuk historia. Ibland så händer det och det är bara att glädjas åt det! Fy fan vad sjukt!
 

Andsan

Rolex
Jag håller med. Om den är real så är det helt sjukt.
Han kommer in på mitt arbetsrum lite försynt och med blygsam röst undrar om denna är äkta.
(Han vet om att jag är klockintresserad och hjälpt andra tidigare.)
Han var själv lite tveksam om den var äkta. Jag reagerade på att originalbandet saknades och det gjorde mig tveksam till äktheten samt att locket var så platt.
Men efter lite mer koll så började frågetecknen rätas ut till utropstecken . Nu får vi se vad som händer när lockes tas bort.
Är det ett riktigt urverk eller..........?

/Anders
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag föreslår att ni går in till Tony på Kaplans, han om någon kan avgöra om den är äkta eller ett plockeihop, samtidigt får ni en fingervisning på värdet.
Lycka till.
 

plattfot

Rolex
Anders,
inte nog med denna pjäs - hade inte en annan kollega till dig en kalasfin SM300 i lådan för någon månad sedan? Var är det för vintage-guldgruva du jobbar i?
 

Andsan

Rolex
Anders,
inte nog med denna pjäs - hade inte en annan kollega till dig en kalasfin SM300 i lådan för någon månad sedan? Var är det för vintage-guldgruva du jobbar i?

Stämmer bra det, först var det en Lemania och sedan SM300, och nu denna Rolex :)
Tror knappt det är sant. Bifogar bilder på Lemanian samt SM300 för de som missat dessa.

Tyvärr har jag inte kvar bilden på Lemanian och den är raderad från PP, tyvärr



Anders
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spontant ser den skitläcker ut Andsan. Enda som jag har liten reservation för är tavlan som ev kan vara en servicedel. Jag har aldrig sett en icke-PN med röd Daytona kl 6. Det sagt så kan det bara jag som har fel och tavlan är unik och gör klockan ännu mer värdefull. Kan inte jättemycket om 6239. Pushers, bezel och annat ser kanon ut för mitt otränade öga. :)

Han borde dock få den öppnad och få allt verifierat. Testa också att posta dina bilder på VRF. Där får du garanterat bra feedback. Förmodligen bättre än på Rob E och Kaplans tillsammans.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Galen arbetsplats....söker ni folk....kan skura WC riktigt bra!! Kan va som Per säger gällande tavlan....den tunna röda fonten kan vara servicetavla..... men det rimmar inte riktigt med texten ovan Rolex Cosmograph.... I min värld. Vi får väl vänta och C....sedan är den vänstra sub dial visaren lite mysko....kan vara vinkeln....men den ser tunn och rak ut....saknar spets.....

Men mellan denna och Omega SM 300 hade jag valt Omegan alla dagar i veckan....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Good news! ;)

http://www.network54.com/Forum/2075...6239+to+have+a+"red+Daytona"+dial+-

Frågan är om vit är lika rare som svart? Denna har lika funky Daytona-tryck långt till vänster. Gissningsvis är denna helt korrekt och orörd. Inte direkt mint skick men den är nog värd mellan 180-200k. Kanske mycket mer. Inte tvärenkelt att sälja lokalt dock.

..sedan är den vänstra sub dial visaren lite mysko....kan vara vinkeln....men den ser tunn och rak ut....saknar spets.....
Kolla dessa från min länk. Pretty much samma. :)

6239daytonared022copyedth5.jpg

red6239.jpg
 

Andsan

Rolex
Tack för all respons.
Tyvärr måste jag meddela att ni få ge er till tåls till på torsdag. Jag har blivit kraftigt förkyld och ämnar inte gå till jobbet i morgon.
Tanken var att jag i morgon skulle kolla verket, men det får nu vänta till på torsdag.
Men den som väntar på något gott...............

/Anders
 

Skolläraren

Panerai
Tack för all respons.
Tyvärr måste jag meddela att ni få ge er till tåls till på torsdag. Jag har blivit kraftigt förkyld och ämnar inte gå till jobbet i morgon.
Tanken var att jag i morgon skulle kolla verket, men det får nu vänta till på torsdag.
Men den som väntar på något gott...............

/Anders


Du måste prioritera! Ignorera sjukdomen och ge oss de svar som vi behöver! Offra dig för gruppens skull.
 

Bolio

Panerai
Torsdag har just passerat och nu är det fredag, väntan har varit sjukt lång och ingen uppdatering tror fler en jag KRÄVER svar snart ;) . Sjukt nyfiken på hur det gått snälla kom med ett possitivt besked nån gång.
 
Topp