• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skön story! Klart klockkjäveln är äkta, bara att gratulera jobbarpolaren. Enda likheten jag har med kollegan din är att jag har en tät farbror, men tyvärr är han inte intresserad av varken klockor eller andra elektriska sak Däremot gillar han jakt och fiske.
 
Hittade denna tråd nu, bläddrar spänt igenom alla inlägg och blir mer och mer exalterad för varje sida. Är under tiden riktigt nöjd att jag missat tråden under veckan som gått så att jag slipper vänta på slutresultatet.
Sen tar det bara slut...nu står jag här med en cliffhanger likt värsta amerikanska tv-serien.Vad hände?
 

Andsan

Rolex
Hej på Er
Detta är vad som hänt: Jag var sjukskriven i början av förra veckan och återkom inte till arbetet förrän på torsdag. Det var då jag skulle försöka öppna locket men gick tyvärr bet. Jag polerade dock glaset och det blev ganska bra. Ägaren skulle försöka hinna lämna in den på Kaplans för äkthetskontroll/värdering under fredagen. Jag vet inte om han gjort det enär jag åkte iväg på jakt torsdags eftermiddag och kom inte hem förrän i går eftermiddag. Bifogar en ny bild på uret.
Ni får försöka ge er till tåls ;)
 

Andsan

Rolex
Nu har jag en bild på Lemanian som jag nämnde tidigare i tråden. Denna kommer ägaren lämna in till Farfars Klocka för renovering


/Anders
 

Andsan

Rolex
Ni får ge er till tåls till nästa vecka eftersom han åkt till Spanien för en veckas semester. Han fick plötsligt råd med en extra semester ;)
Anders. S
 

Andsan

Rolex
Jag ringde Kaplans av ren nyfikenhet för att efterhöra om den blivit inlämnad i fredags och om de möjligen gjort någon värdering. V
Fick till svar att klockan ej blivit inskriven med ägarens namn vilket tyder på att han ej hann lämna in den i fredags. Vi får avvakta till nästa vecka.

Anders. S
 

Tias.F

Cartier
Snacka om att ha is i magen, om jag hade haft ett ur som eventuellt är värt uppåt 200k så hade jag släppt allt och sprungit iväg för att säkerställa så att så är fallet... Otroligt fin klocka iaf!

Väntar också med spänning.. :wideyed:
 

hublot

Omega
Tänkte precis vad som händer med denna klockan. Jag hade ju aldrig klarat vänta så länge. Hade nog vetat om vae det var redan dagen efter :p
 

Andsan

Rolex
Aj då
Nästan en veckas väntan : (

20131009_094459_zps29d1041c.jpg
 

Erikd

Cartier
Nästan så det är jobbigt för mig! och då har jag ju ändå inte någon "relation" till klockan... Hoppas på uppföljning ;)
 

Andsan

Rolex
Då var det klart! Allt var i sin ordning. Han har nu valt att lägga ut den till försäljning på Kaplans. De valde att lägga ett lågt utropspris på 110 ´ . Ägaren är nöjd om han får 140 ´för den då han trodde till en början att den bara var värd ca 15-20 ´.
Ett lyckligt slut på denna post är det :)
/Anders
 

Erikd

Cartier
Riktigt roligt att höra att allt var som ni först trodde! Önskar också att man kan hitta nått sådant i gömmorna hos någon äldre släkting...
 
Topp