• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om nya MacBook?

JaTack

Rolex
2-Faktor
Dator på under kilot är kärlek! Jag fick nästan nackspärr på vägen hem från skolan idag, hade det inte varit för priset hade den blivit min pluggkompis till hösten.

Får se om någon tröttnar och kränger sin superbilligt i nyskick ;)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Har en macbook pro nu på 15tum, hoppas att vanliga macbook släpps med 15tum snart.. då blir det en sån nästa gång!
 

David

Bödeln
Jag får inte ihop namnsättningen.

MacBook har, sedan varumärket iBook skrotades, varit budgetmodellen under MacBook Pro. MacBook Air lanserades som en superlätt fullfunktionsdator för den som kunde tänka sig att kompromissa på pris och prestanda. Nya MacBook är lättare, mindre kraftfull och dyrare än både lilla och stora MacBook Air.

Om något borde de byta namn med varandra, om det inte är så att varumärket Air håller på att fasas ut. Det verkar ju osannolikt då iPad Air och iPad Air 2 precis lanserats. Jag gillar inte Retina-varumärket alls, men nu är det ju så att gamla MacBook Pro finns kvar som budgetalternativ till MacBook Pro Retina. Med det i åtanke tycker jag att nya MacBook hade känts fräschare som MacBook Air Retina.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Den är snabbare än en iPad iaf, men man köper inte denna för att få processorkraft gissar jag på :)

1798569400.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hur är ljudnivån på dom där tro, från fläktarna alltså. Otroligt irriterande om man vill sitta i soffan och så börjar den surra som fan.
Ipaden är ju självklart helt ljudlös och bra för mycket men man saknar ju tangentbord och den är lite svårbalancerad när man åmar runt sig i soffan. En laptop står ju stabilt.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hur är ljudnivån på dom där tro, från fläktarna alltså. Otroligt irriterande om man vill sitta i soffan och så börjar den surra som fan.
Ipaden är ju självklart helt ljudlös och bra för mycket men man saknar ju tangentbord och den är lite svårbalancerad när man åmar runt sig i soffan. En laptop står ju stabilt.

Den är fläktlös, precis som ipad
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag får inte ihop namnsättningen.

MacBook har, sedan varumärket iBook skrotades, varit budgetmodellen under MacBook Pro. MacBook Air lanserades som en superlätt fullfunktionsdator för den som kunde tänka sig att kompromissa på pris och prestanda. Nya MacBook är lättare, mindre kraftfull och dyrare än både lilla och stora MacBook Air.

Om något borde de byta namn med varandra, om det inte är så att varumärket Air håller på att fasas ut. Det verkar ju osannolikt då iPad Air och iPad Air 2 precis lanserats. Jag gillar inte Retina-varumärket alls, men nu är det ju så att gamla MacBook Pro finns kvar som budgetalternativ till MacBook Pro Retina. Med det i åtanke tycker jag att nya MacBook hade känts fräschare som MacBook Air Retina.
Jag tror att du försöker göra den nya till vad MacBook Air var innan, och Air kommer att bli mellansteget då den kan vara något tjockare och ändå komma undan. Eller så fasar de faktiskt ut den
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Vilken processor ska man ha är väl mer relevant fråga? :)

Beställt basmodellen i Guld för att jag räknar med att byta ut den till Gen2 om ca 1 år ändå, men senaste testerna i GeekBench visar ju på nästan 15-20% mer prestanda i 1,2Ghz istället för 1,1Ghz... :bored:
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är inte särskilt imponerad gällande den modellen. Är allt för nöjd med min MBP 15". Skärmen passar perfekt till det mesta, från jobb, skola och fritidspysslande. Även om jag inte bryr mig så mycket om ett uttag. Då jag för det mesta bara laddar telefonen och datorn. Så är det frihet i uttag. :D
 

Rojalisten

Panerai
I min mening, helt värdelös... Är ju att backa bandet ex antal år och sitta med adapter för att få plats till diverse tillbehör :banghead:
 

David

Bödeln
Vilken processor ska man ha är väl mer relevant fråga?

Jag har alltid maxat processor och RAM, och aldrig varit missnöjd med det beslutet. (Kör fortfarande en 15" MBP från 2010 beställd med matt skärm, 2.66 GHz i7 och 8 Gb. Sedan jag rev ut DVD-spelaren och hemsnickrade en 1.25 TB Fusion Drive har jag varit helt nöjd med prestandan, det enda jag saknar är nya IO-möjligheter som USB3, Thunderbolt eller USB-C.

Rätt svar på din fråga är alltså punga ut de extra hundralapparna för 1.3 GHz med boost up till 2.9 GHz.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Jag har alltid maxat processor och RAM, och aldrig varit missnöjd med det beslutet. (Kör fortfarande en 15" MBP från 2010 beställd med matt skärm, 2.66 GHz i7 och 8 Gb. Sedan jag rev ut DVD-spelaren och hemsnickrade en 1.25 TB Fusion Drive har jag varit helt nöjd med prestandan, det enda jag saknar är nya IO-möjligheter som USB3, Thunderbolt eller USB-C.

Rätt svar på din fråga är alltså punga ut de extra hundralapparna för 1.3 GHz med boost up till 2.9 GHz.

Efter att jag skrev inlägget så avbeställde jag och körde 1,3ghz istället. Inga pengar i sammanhanget om man ska störa dig på den eventuella prestandan man kan sakna :happyhappy:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag upplever det som att de senaste batcharna macintosh-datorer varit av rätt kass kvalitet. Ville bara få det sagt.


Jag håller med dig. På min förra MacBook Air gick en av skruvarna av som håller touchpaden vilket gjorde att den glappade. På modellen innan det hade jag problem med att laddaren inte alltid vill ladda.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Den är snabbare än en iPad iaf, men man köper inte denna för att få processorkraft gissar jag på :)

1798569400.jpg


Nä man köper den för att den är lätt, har bra batteritid och att den har en fantastisk skärm. En iPad duger ju till att surfa, maila, lyssna på musik, spela enklare spel, skriva på osv. Är man hardcore gamer eller ska redigera video finns det ju bättre alternativ.
 

Bjudko

Cartier
Skräp. Duger om man är totales okunnig och bara ska surfa. Mac är som Doro mobiler är för pensionärer.
 

Genta

Cartier
Var inne och testade på Elgiganten. Helt fantastisk! Så mkt bärbarare än en Air och Retina-skärm. Men, eftersom jag är rädd för barnsjukdomar på nya modeller så väntar jag in uppdateringen.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Var inne och testade på Elgiganten. Helt fantastisk! Så mkt bärbarare än en Air och Retina-skärm. Men, eftersom jag är rädd för barnsjukdomar på nya modeller så väntar jag in uppdateringen.

Det är väl det man har garanti/AppleCare till ;)

Edit: fan vilka sköna tangenter den har :D
 
Topp