• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om nya MacBook?

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kan man koppla den till thunderboltdisplayen eller är den helt utdaterad nu?
 

Wemb

Cartier
Lekte med den i Hong Kong för en dryg månad sedan och första intrycket är oerhört positivt.

Det enda jag störde mig på var skärmstorleken... Det är i mitt tycke ett minimum med 13" och kände att jag 12" var för litet.
Ställde upp min 13.3" är bredvid och visst var nya Macbook mindre sett till skärmen, men inte så litet som jag först trott.

Däremot är deras lösning med USB C ett jävla påhitt.
Antar att det är den enda lösningen i dagsläget då den är så tunn men det tilltalar mig inte då jag konstant behöver 2 USB-portar.
 

Galaxy

Rolex
Vilken bör man välja som pluggdator/att använda till allmänt slösurf och filmtittande? Pro, Air eller den nya?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vilken bör man välja som pluggdator/att använda till allmänt slösurf och filmtittande? Pro, Air eller den nya?

Air eller den nya. Ett problem med den nya är att den är ganska slö och jag undrar om den löser HD!? Air å andra sidan är ju lika gammal som en viss herre på forumet.
 

adress

Friends of KS
Kanske avvakta till ikväll - om det presenteras några nyheter på den fronten.
Startar ikväll WWDC kl 19:00 svensk tid. ATV är bäst - finns en speciell app.
Alternativt dator - iPad. Finns app där också. Numera fungerar det strömmande bra.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vilken bör man välja som pluggdator/att använda till allmänt slösurf och filmtittande? Pro, Air eller den nya?


Den nya är ett par steg upp i finnish, känsla och byggkvalité. Air'en snäppet snabbare rent prestandamässigt, men har "sämre" skärm och inte samma finish. Slösurf och filmtittande klarar båda av utan några som helst problem. Det klassiska förnuftet talar kanske för en Air, men jag hade nog själv köpt nya Macbooken :cool:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kanske avvakta till ikväll - om det presenteras några nyheter på den fronten.
Startar ikväll WWDC kl 19:00 svensk tid. ATV är bäst - finns en speciell app.
Alternativt dator - iPad. Finns app där också. Numera fungerar det strömmande bra.

Fast några förändringar vad det gäller MacBook och MacBook Air lär knappast hända med tanke på att den ena är ny och den andra precis uppdaterad.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Den nya är ett par steg upp i finnish, känsla och byggkvalité. Air'en snäppet snabbare rent prestandamässigt, men har "sämre" skärm och inte samma finish. Slösurf och filmtittande klarar båda av utan några som helst problem. Det klassiska förnuftet talar kanske för en Air, men jag hade nog själv köpt nya Macbooken :cool:

Jag har märkt att min hackar väldigt lätt vad det gäller video. Skulle rekommendera den som gillar film att provköra rejält före köp.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har märkt att min hackar väldigt lätt vad det gäller video. Skulle rekommendera den som gillar film att provköra rejält före köp.


Skit bakom spakarna? ;) Nej men seriöst, kombination av vettig spelare så borde väl den maskinen klara av att spela upp även 1080p mkv-filer i hög bitrate utan problem. Läste i the verge recension att den klarade av youtube i 4k utan problem
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1433783423.914104.jpg


Nån mer som streamar keynoten?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Skit bakom spakarna? ;) Nej men seriöst, kombination av vettig spelare så borde väl den maskinen klara av att spela upp även 1080p mkv-filer i hög bitrate utan problem. Läste i the verge recension att den klarade av youtube i 4k utan problem

Haha! ;) Kanske jag som haft otur då. Tyckte den hackade som fan när jag kollade något klipp på Youtube. Stängde av HD och helt plötsligt fungerade det. Troligtvis var det något annat som var galet just då. Brukar kolla Youtube en gång i månaden ungefär. Återkommer med en recension nästa gång det blir dags :D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Haha! ;) Kanske jag som haft otur då. Tyckte den hackade som fan när jag kollade något klipp på Youtube. Stängde av HD och helt plötsligt fungerade det. Troligtvis var det något annat som var galet just då. Brukar kolla Youtube en gång i månaden ungefär. Återkommer med en recension nästa gång det blir dags :D

Kolla om du har aktiverat HTML5 på youtube, googla youtube HTML5 så ska du hitta en länk. Löste mitt problem med Macbook pro :)
 

M1984

Omega
Drar liv i denna tråd, men syftar då på nya med touch bar, vilka ska köpa ? Och om Ja, vilka specs och varför?

Själv sitter jag och söker 1 gång per timme på diverse hemsidor för att se om den kommit in, vill verkligen ha den!

För mig blir det 15" men inte bestämt mig exakt för specs än.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Drar liv i denna tråd, men syftar då på nya med touch bar, vilka ska köpa ? Och om Ja, vilka specs och varför?

Själv sitter jag och söker 1 gång per timme på diverse hemsidor för att se om den kommit in, vill verkligen ha den!

För mig blir det 15" men inte bestämt mig exakt för specs än.

Känner själv att det är dags för uppdatering, min macbook air från 2013 duger dock fortfarande fint men skärmen på den har ganska kass upplösning. Detta skulle egentligen vara den enda anledning till uppdatering...

Tycker priset är riktigt saftigt för en bärbar dator
 

M1984

Omega
Känner själv att det är dags för uppdatering, min macbook air från 2013 duger dock fortfarande fint men skärmen på den har ganska kass upplösning. Detta skulle egentligen vara den enda anledning till uppdatering...

Tycker priset är riktigt saftigt för en bärbar dator

Ja den är rätt dyr, men förbannat fin :) och har du haft din air sen 2013 så har du ju fått valuta för pengarna så bara köra :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inte nu, men om ett par månader har jag nog en om jag känner mig rätt :cigar: Nån som är sugen på att köpa en "högsta standardkonfigurerad" Macbook 13" Pro Retina från 2015 eller 15" Retina från 2016? :p
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Drar liv i denna tråd, men syftar då på nya med touch bar, vilka ska köpa ? Och om Ja, vilka specs och varför?

Själv sitter jag och söker 1 gång per timme på diverse hemsidor för att se om den kommit in, vill verkligen ha den!

För mig blir det 15" men inte bestämt mig exakt för specs än.

Jag kommer köpa den. 13" med touch bar.
 

adress

Friends of KS
Avvaktar fortsättningsvis. Känner inget jättebehov i nuläget. Kör min iPad Pro 12,9" och iMac. Stationära används bara ett par ggr i veckan numera. Man blir jäkligt bortskämd med stora Pro. Nytt inom bärbart - nästa år kanske. Läcker verkar den vara dock - men för dyr i Sverige.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Avvaktar fortsättningsvis. Känner inget jättebehov i nuläget. Kör min iPad Pro 12,9" och iMac. Stationära används bara ett par ggr i veckan numera. Man blir jäkligt bortskämd med stora Pro. Nytt inom bärbart - nästa år kanske. Läcker verkar den vara dock - men för dyr i Sverige.
Vi har nog liknande vanor. Minst 50% av mitt surfande hemma görs också på någon av mina iPad Pro's (har båda storlekarna).
För dyr i Sverige? Jag har tappat koll på Apples prisskillnader mellan länder, var ska man köpa?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Avvaktar fortsättningsvis. Känner inget jättebehov i nuläget. Kör min iPad Pro 12,9" och iMac. Stationära används bara ett par ggr i veckan numera. Man blir jäkligt bortskämd med stora Pro. Nytt inom bärbart - nästa år kanske. Läcker verkar den vara dock - men för dyr i Sverige.
Känns inte en trettontummare för stor? Eller ni sitter inte med dem i Handen?

Jag använder telefonen till 90%, har också en åttatums platta som används då och då.
 
Har en air från 2011 som jag tänkte byta ut. Var och klämde på en 13" pro idag som uppfyller alla mina krav men känns lite för dyr.
Ska främst användas till officepaketet men macbook känns som lite för seg och en ny air känns gammal.

Är det någon här som har bytt från mac till PC?
 
Topp