• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om nya MacBook?

M1984

Omega
Vi har nog liknande vanor. Minst 50% av mitt surfande hemma görs också på någon av mina iPad Pro's (har båda storlekarna).
För dyr i Sverige? Jag har tappat koll på Apples prisskillnader mellan länder, var ska man köpa?

Kan du beställa i ett annat land men ändå får svensk tangentbord ?
Men det är väl inte så stora skillnader förutom ev Valutakurs som kan göra att man sparar någon krona?

Har bestämt mig för 15" Pro med 2,7 och 512gb lagring i space grey, tror den kan bli schysst :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har en air från 2011 som jag tänkte byta ut. Var och klämde på en 13" pro idag som uppfyller alla mina krav men känns lite för dyr.
Ska främst användas till officepaketet men macbook känns som lite för seg och en ny air känns gammal.

Är det någon här som har bytt från mac till PC?

MacBook som uppdaterades i våras duger gott till Office, surf och mail
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har en air från 2011 som jag tänkte byta ut. Var och klämde på en 13" pro idag som uppfyller alla mina krav men känns lite för dyr.
Ska främst användas till officepaketet men macbook känns som lite för seg och en ny air känns gammal.

Är det någon här som har bytt från mac till PC?
Har haft Mac sedan 2005. Skulle jag köpa en ny dator idag skulle jag köpt en Windows dator. Det finns knappt några appar kvar som är Mac specifika. Windows 10 är helt ok. Nackdelen är väl att de flesta Windows bärbara är så fula.
 

adress

Friends of KS
Windows är ett operativsystem som sitter i vilken dator som helst - utom Mac. Vill du inte ha det bästa OS - utan Windows - måste det finnas många som kopierat design Apple....:pompus:
 

adress

Friends of KS
Vi har nog liknande vanor. Minst 50% av mitt surfande hemma görs också på någon av mina iPad Pro's (har båda storlekarna).
För dyr i Sverige? Jag har tappat koll på Apples prisskillnader mellan länder, var ska man köpa?
Exempel; MacBook PRO 13" i USA 1.499$. Sverige 16.995kr. En viss skillnad är det.
Då är det den billigaste i serien.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Behöver köpa dator, bärbar med ca 13" skärm. Kommer i stort att användas till surf, Officepaketet och lite annat lättare fix.
Spelar inte

Kan inte så mkt om insidan på datorer. Vill bara att det funkar.

Rekommenderas MacBook air eller pro?
Eller kanske PC?

Har alltid haft PC men funderar på byte.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Behöver köpa dator, bärbar med ca 13" skärm. Kommer i stort att användas till surf, Officepaketet och lite annat lättare fix.
Spelar inte

Kan inte så mkt om insidan på datorer. Vill bara att det funkar.

Rekommenderas MacBook air eller pro?
Eller kanske PC?

Har alltid haft PC men funderar på byte.

Air är stenålder just nu. Köp MacBook eller MacBook Pro.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Lika bra att ha en av varje. :)

IMG_9137.JPG
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Behöver köpa dator, bärbar med ca 13" skärm. Kommer i stort att användas till surf, Officepaketet och lite annat lättare fix.
Spelar inte

Kan inte så mkt om insidan på datorer. Vill bara att det funkar.

Rekommenderas MacBook air eller pro?
Eller kanske PC?

Har alltid haft PC men funderar på byte.
Mac Book Pro 13 med Touch Bar :cool:
 
Topp