• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var bor vi någon stans, skulle vara kul och få en hint om var vi är hemmahörande här på forumet!

Vilket län tillhör du?!

• Totala väljare
    433
  • Denna undersökning kommer att stängas: .
Närheten till havet är något jag saknar. Bodde nära Essingeleden ett tag. Dess lågfrekventa trafikbrus i kombination med att det finns mycket sjöfågel på K-holmen var mycket trivsamt. Låg på balkongen och hörde måsarna skrika och motorvägen brusa :)

Underbart! Trots att måsar är jobbiga som f.., så är det något speciellt när man har dom nära vattnet, hör liksom till! Jobbade som contractor på båt i många år, var ute på dom sju haven, det livet saknar jag ofta kan jag säga. Dock har jag aldrig bott nära vattnet, men man kanske får se om sitt hus när man gått och blivit en glad pensionär :cigar:!

Underbart! Trots att måsar är jobbiga som f.., så är det något speciellt när man har dom nära vattnet, hör liksom till! Jobbade som contractor på båt i många år, var ute på dom sju haven, det livet saknar jag ofta kan jag säga. Dock har jag aldrig bott nära vattnet, men man kanske får se om sitt hus när man gått och blivit en glad pensionär :cigar:!
Du kan ju sälja lite klockor och gräva en sjö i dalgången?

22061.jpg

Får se till att göra det, men det är nog öppet hav som hägrar mest, mina tankar går att köpa något trevligt ställe i Stockholms skärgård eller varför inte något hus i Nynäshamn, där jag kan bli granne med våran lill reinis alias @Aquaracer2 :D!

Snabba förslag.

Oscarshöjden med utsikt över Trehörningen, havsbadet och segelsällskapet.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-oscarshojd-nynashamns-kommun-strandvagen-10-6837278

Wild card: Villa Hamnvik:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-nynashamn-nynashamns-kommun-villa-hamnvik-1-och-2-7139436

Det står att pris saknas men har legat ute för 29mkr men då får man en hel halvö med lite flärd och två kåkar.

Snabba förslag.

Oscarshöjden med utsikt över Trehörningen, havsbadet och segelsällskapet.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-oscarshojd-nynashamns-kommun-strandvagen-10-6837278

Wild card: Villa Hamnvik:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-nynashamn-nynashamns-kommun-villa-hamnvik-1-och-2-7139436

Det står att pris saknas men har legat ute för 29mkr men då får man en hel halvö med lite flärd och två kåkar.

Båda husen ser mycket trevliga ut, första huset har för få rum och har för liten boarea, behöver ett nice rum så jag kan bygga om till ett hemmabiorum :D, den andra kåken ligger utmärkt, men där så är det för lite grönbete och för mycket träd, vill ha mer gräsmatta då jag älskar att pysa omkring på min Husqvarna Rider 11 :rolleyes:.

Det var som fan, frun är från Tidaholm. Blir många resor till svärföräldrarna per år...
Det är bara att gratulera dig till att du får spendera en tid i denna idyll med dess fantastiska befolkning.

Tidaholmaren är inte som andra
Fram för allt är han vacker. Han har inte Falköpingsbons lömska blick, inte Lidköpingsbons hysteriska talesätt eller Skövdebons hasande gång. Inte Mariestadsbons låga fotvalv eller Tibrobons kutryggiga dolskhet.

Nej, han är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han sig över slätten. Hans blick är ärlig, trofast, hans kinder glöder av hälsa och hans hållning är rakryggat reslig. Ändå, allra vackrast är han inuti. Där klappar ett ädelt hjärta och där har en obefläckad karaktär tagit sitt säte.

Lägg därtill en nästan överjordisk snabbhet i tanken, en klokhet och en känslighet som saknar motstycke någonstans. Ställ honom inför de svåraste problem, stapla upp framför honom all jordens bekymmer, kom till honom med konflikter och elände. Han kommer att lyssna tålmodigt på dina jämmerliga klagovisor. men du kommer också strax finna tröst i hans kloka lösning för värdsaltets dilemma.

Han bävar inte för att va mä där dä ä hett !

Bor på Kinnekulle, Nu tyvärr mest känt för Lisa Holm:( men hänger mest i Götet på fritiden och förhoppningsvis permanent inom en snar framtid! Fan vad mycket 08or här

Hörrö @Af Sjodahl!!!

Jag och mina fellow Östgötska bröder (och ev systrar?) känner oss kränkta för att inte fått en egen ruta att kryssa i...

:rage:

Haha...ber tusen gånger om ursäkt :oops:, men vissa måste få bita i det sura, och då fick det bli ni Östgötska bröder och eventuella systrar :D! Nästa gång så kommer ni på pappret, det lovar jag :rolleyes:!

Tillbaka
Topp