• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en snygg klocklåda?

DonnieK

Omega
Idag hämtade jag ut min nya klocklåda. Supersnabb leverans ifrån Amazon US via UPS, och jag är väldigt nöjd med lådan. Trevligt att det finns utrymme att framöver utöka klocksamlingen :)
IMG_20190606_155448__01.jpg
IMG_20190606_155112.jpg
IMG_20190606_154947__01.jpg
IMG_20190606_154731__01.jpg


Jag passade på att spela in en liten video på lådan och min nuvarande klocksamling som kan beskådas via länken nedan.
https://drive.google.com/file/d/1--9VAWMjmyN1XBxRMOc02jVfa-yVH-Q3/view?usp=drivesdk

Precis en sådan jag är ute efter, har du länk till vart du köpte den?
 

entusiast

Breitling
Den här lilla "läder" grejen dom är ditsydd (se bild), är det meningen att den ska skydda boettens baksida eller? Inte sett detta på andra klockskrin. Ingen som färgar av sig eller är dåligt på något vis hoppas jag. Någon som vet mer?
Tack
 

Bilagor

  • 20191208_182351.jpg
    20191208_182351.jpg
    147.8 KB · Visningar: 31

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Den här lilla "läder" grejen dom är ditsydd (se bild), är det meningen att den ska skydda boettens baksida eller? Inte sett detta på andra klockskrin. Ingen som färgar av sig eller är dåligt på något vis hoppas jag. Någon som vet mer?
Tack
Jag tror tanken är att underlätta att plocka ur kudden när det inte sitter en klocka på.
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Kan rekommendera reaklockor.se
Fick hem denna sjukt billigt.
Fin kvalité med bra kuddar och finish.
Skulle säga bättre än de flesta tillverkare, strax under Rapport och liknande. Problemet med rapport är att de är för djupa imo.
Finns flera storlekar.
Nu behöver jag bara fylla den...
20190429_154005.jpg
20190429_160530.jpg
20190429_160614.jpg
Bra tips, tack! Exakt något liknande som jag letar efter!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på dessa?
https://reaklockor.se/klockforvarin...-och-smyckeskrin-rs-2351-10bl-for-10-klockor/

Har en från Rainer idag men saknar någonstans att lägga verktyg/band osv.
Jag har en Rothenschild box, inte just den modellen, men samma märke. Min uppfattning är att den gör sitt jobb och är prisvärd men finish och kvalitet är inte som en dyrare låda. Har inte haft en Rainer men efter det jag har läst så verkar dem vara av bättre kvalitet till samma pris.
 
Senast ändrad:

Willed

Cartier
2-Faktor
Jag har en Rothenschild box, inte just den modellen, men samma märke. Min uppfattning är att den gör sitt jobb och är prisvärd men finish och kvalitet är inte som en dyrare låda. Har inte haft en Rainer men efter det jag har läst så verkar dem vara av bättre kvalitet till samma pris.

Rainer är sådär iaf spännet. Men var mest ett infall för att slippa den separata lådan till verktyg och band. Kanske skulle ta och prova en sån box. Hur är kuddarna?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Rainer är sådär iaf spännet. Men var mest ett infall för att slippa den separata lådan till verktyg och band. Kanske skulle ta och prova en sån box. Hur är kuddarna?
Snäppet bättre än kinakuddar men de är ganska stora. Mina klockor sitter bra och spänner åt lite runt kudden och jag har 19,5cm. Kan visserligen kanske skilja på kuddarna mellan modellerna?
 
Topp