• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en snygg klocklåda?

Hallå allesammans!
Precis fått hem en snygg stilren box från Tradera. Dock var kuddarna hårda och därmed obrukliga för mig med riktigt späda handleder. Har någon ett aktuellt tips vad gäller köp av enbart kuddar (mjuka!) eller härlig box med plats för ca 10 klockor som har RIKTIGT mjuka kuddar?
 
Hallå allesammans!
Precis fått hem en snygg stilren box från Tradera. Dock var kuddarna hårda och därmed obrukliga för mig med riktigt späda handleder. Har någon ett aktuellt tips vad gäller köp av enbart kuddar (mjuka!) eller härlig box med plats för ca 10 klockor som har RIKTIGT mjuka kuddar?
Den från Wolf jag köpte, har själv smala handleder men de sitter inte speciellt tight alls på kuddarna. Dvs den kan nog inte funka så bra till mer normala handleder då det nog blir väldigt löst.
 
Då låter det som att jag kränger iväg nuvarande låda och satsar på en Wolf, gillade den med orange. Tack för vägledning! :)
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Man får mycket för pengarna, rekommenderas starkt! Bra kuddar till klockorna också.
Kuddar brukar vara av dålig kvalité eller för hårt stoppade :):snaphappy:
x2020.jpg
Hej! Är du fortfarande nöjd med din klocklåda? Är kuddarna mjuka? Har ca 17cm omkrets runt min handled. Vill inte att klockorna man har på länk måste pressas på hårt. Tacksam för svar.
Mvh Micke
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Hej! Är du fortfarande nöjd med din klocklåda? Är kuddarna mjuka? Har ca 17cm omkrets runt min handled. Vill inte att klockorna man har på länk måste pressas på hårt. Tacksam för svar.
Mvh Micke
Jag är nöjd, använder samma kuddar till min väggdisplay. Ganska mjuka, bra kvalité, passar många klockor och vid behov kan man justera stoppningen av kuddarna👍
Screenshot_20201018-132120_Gallery.jpg

20201004_234331.jpg
 
Senast ändrad:

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Tack för snabbt svar. Det lutar åt köp för mig.
Hur många klockor har du egentligen? Väldigt snyggt att ha dom på väggen.
Tack, det är trevligt att ha många i ögonhöjd, annars blir det ofta att man tittar ner på dem, 192 på väggen som någon redan har räknat, plus runt 30 extra på olika ställen. Inte så lätt att välja vad man ska ha på sig😅

Tror du blir nöjd med ditt köp👍
 

HM80

Cartier
Tack, det är trevligt att ha många i ögonhöjd, annars blir det ofta att man tittar ner på dem, 192 på väggen som någon redan har räknat, plus runt 30 extra på olika ställen. Inte så lätt att välja vad man ska ha på sig😅

Tror du blir nöjd med ditt köp👍

Vad är det för klocka du har på rad 6 nerifrån, 6e klockan fŕån vänster? Den böjda, guld rektangeln :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag är nöjd, använder samma kuddar till min väggdisplay. Ganska mjuka, bra kvalité, passar många klockor och vid behov kan man justera stoppningen av kuddarna👍
Screenshot_20201018-132120_Gallery.jpg

20201004_234331.jpg
Jag tror det förtjänar att postas här
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Om man gillar Rainers design och upplägg, finns det någon liknande men i ljust trä? De flesta jag hittar är antingen glansiga, med glaslock eller läderutsida... tips emottages gärna!
 
Topp