Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjena! Tyckte den såg riktigt trevlig ut!Jag har köpt en låda av märket "case Elegance"... schysst för priset.
Under 1000-lappen för en med plats för 12 klockor.... Inga fula guldfärgade gångjärn heller
![]()
![]()
Tjena! Tyckte den såg riktigt trevlig ut!
Vart köpte du den och vad fick du betala?![]()
Tack för tipset!Jag köpte den på Amazon.co.uk
Tror jag betalade runt 800 kr.
Väldigt nöjd med den![]()
Stort tack!Missade den posten. Men det låter rätt som du säger
Jag hitta denna
https://caddybaycollection.com/collections/vintage/products/vintage-solid-wood-watch-box
Fasen den lådan med den typen av kuddar är precis vad jag letar efter! Har också smala handleder så vet att helmjuka kuddar är att föredra.Stort tack!Blir en sånhär för mig: https://caddybaycollection.com/coll...ts/obsidian-glossy-piano-black-wood-watch-box
Skönt när dem har en youtube-video som visar att kuddarna är mjuka och formbara![]()
Håller med om att 63$ i frakt känns mycket och det kan även tillkomma skatter. Caddy Bay collection finns på Amazon också såg jag nyss, men hittar inte ”Obsidian” modellen.Fasen den lådan med den typen av kuddar är precis vad jag letar efter! Har också smala handleder så vet att helmjuka kuddar är att föredra.
75 dollar för lådan känns ok. 63 dollar frakt dock!![]()
Bra tips ändå. Själva lådan skulle kunna vara i plyfa för min del men innanmätet med mjuka kuddar är viktigtHåller med om att 63$ i frakt känns mycket och det kan även tillkomma skatter. Caddy Bay collection finns på Amazon också såg jag nyss, men hittar inte ”Obsidian” modellen.
Jag avvaktar och letar vidare![]()
Jag är ute efter samma, men funderar på att komplettera med riktiga kuddar istället då jag också skiter i hur lådan ser ut.Bra tips ändå. Själva lådan skulle kunna vara i plyfa för min del men innanmätet med mjuka kuddar är viktigtjag får också kika vidare
Har ingen erfarenhet av just Rapport London men om du bor i Stockholm tror jag även att NK säljer demHej allesamman!
Om man kan tänka sig att betala en hyfsad slant för en klockbox, säg runt 5000kr eller max 10.000kr. Vad finns det då för schyssta klockboxar?Posta gärna något ni hittat!
Själv har jag varit inne på att köpa en Rapport London i svart krokodilläder med 10 platser som går att köpa @ERIKSON URHANDEL
![]()
Hej allesamman!
Om man kan tänka sig att betala en hyfsad slant för en klockbox, säg runt 5000kr eller max 10.000kr. Vad finns det då för schyssta klockboxar?Posta gärna något ni hittat!
Själv har jag varit inne på att köpa en Rapport London i svart krokodilläder med 10 platser som går att köpa @ERIKSON URHANDEL
![]()
Jag jagade klocklåda i det segmentet för en tid sedan. Den som jag gillade mest av de jag hittade var Rob Engströms egna. Jag har inte kvar några bilder på den så jag citerar mitt gamla inlägg som finns någon sida bak i tråden.Hej allesamman!
![]()
I slutändan blev det så att jag köpte denna från the Case FarmJag fick i födelsedagspresent av min fru att jag ska få välja ut en klocklåda till mina klockor. Det jag är säker på att jag vill ha är en låda i trä och med lock utan glas. Jag har hittills hittad dessa två som jag gillar mycket:
Rapport London (5100kr frår Eriksson urhandel)
![]()
Rob Engströms egna (3900kr)
![]()
![]()
Jag tycker att den från Rob Engström är finare med den gröna klädseln, och jag gillar att det finns utrymme för lite band och ett bandverktyg också. Det som talare emot är att den är rätt stor för vad den gör. Lite för skrymmande helt enkelt.
Rapport London är också väldigt fin, lite nättare och härlig valnöt. Men den är på gränsen till vad jag tycker är för dyrt (även om det är en present).
Kan rekommendera reaklockor.se
Fick hem denna sjukt billigt.
Fin kvalité med bra kuddar och finish.
Skulle säga bättre än de flesta tillverkare, strax under Rapport och liknande. Problemet med rapport är att de är för djupa imo.
Finns flera storlekar.
Nu behöver jag bara fylla den...
![]()
![]()
![]()
Hej!Jag jagade klocklåda i det segmentet för en tid sedan. Den som jag gillade mest av de jag hittade var Rob Engströms egna. Jag har inte kvar några bilder på den så jag citerar mitt gamla inlägg som finns någon sida bak i tråden.
I slutändan blev det så att jag köpte denna från the Case Farm
https://www.thecasefarm.co.uk/shop/cases/watch/peli-4x-watch-case/
Tjusigt och trevligt med uppdateringenExtremt nöjd med min klockbox från WOLF som kom idagosar en känsla av kvalité redan vid öppning då den var inslagen i silkespapper. Kuddarna i boxen är perfekt mjuka & formbara och anpassar sig fint efter länkarna vilket jag verkligen uppskattar med mina handleder på ca 17cm. Hålet på baksidan är mest för design men säkert för att lufta lite utan att damm kommer in
Köptes som sagt på Amazon.co.uk
Länk: https://www.amazon.co.uk/Wolf-30960...lf+watch+box&qid=1556560783&s=gateway&sr=8-18
Nedan följer lite bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är också lite sugen på deras lådor men utifrån din input är jag rädd att kuddarna kommer att vara för stora/styva så att jag inte kommer att kunna knäppa igen länk samt viklås på mina klockor... Jag har ganska smala handleder (ca 17cm). Vad tror du?Jag köpte en klocklåda i valnöt från Aevitas för några veckor sedan och kan rekommendera dem. Riktigt nöjd, känns som bra kvalitet! Enda negativa är att kuddarna är väl stora och styva.
https://www.aevitas-uk.co.uk
Tyvärr hade jag inga vidare bra bilder.
![]()
![]()
Snygg!Extremt nöjd med min klockbox från WOLF som kom idagosar en känsla av kvalité redan vid öppning då den var inslagen i silkespapper. Kuddarna i boxen är perfekt mjuka & formbara och anpassar sig fint efter länkarna vilket jag verkligen uppskattar med mina handleder på ca 17cm. Hålet på baksidan är mest för design men säkert för att lufta lite utan att damm kommer in
Länk: https://www.amazon.co.uk/Wolf-30960...lf+watch+box&qid=1556560783&s=gateway&sr=8-18
Nedan följer lite bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har typ samma mått, det går att knäppa igen låsen. Det funkar men tycker ändå det drar ner betyget. Det är ändå en förhållandevis dyr låda och det är synd på kuddarna. Annars tycker jag den är riktigt riktigt fin!Jag är också lite sugen på deras lådor men utifrån din input är jag rädd att kuddarna kommer att vara för stora/styva så att jag inte kommer att kunna knäppa igen länk samt viklås på mina klockor... Jag har ganska smala handleder (ca 17cm). Vad tror du?
Ursäktar sent svar!Tjusigt och trevligt med uppdateringen
Kan du ha länkarna låsta och trä på kuddarna eller behöver du låsa länken på kudden så att säga?
Extremt nöjd med min klockbox från WOLF som kom idagosar en känsla av kvalité redan vid öppning då den var inslagen i silkespapper. Kuddarna i boxen är perfekt mjuka & formbara och anpassar sig fint efter länkarna vilket jag verkligen uppskattar med mina handleder på ca 17cm. Hålet på baksidan är mest för design men säkert för att lufta lite utan att damm kommer in
Nedan följer lite bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()