• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en snygg klocklåda?

Tony

Omega
Vad kostar boxen med frakt?
Tack på förhand.

Efter ha sett Rainers boxar så var valet inte svårt. Beställde precis den här:
cyczGcB.jpg

Riktigt bra bemötande från Herr Rainer:)
 

Boris Balkan

Fark you!
Titta runt på www.amazon.co.uk. Bättre priser än i Svea Rike och gratis frakt om du beställer vara som är "fullfilled by amazon". Jag köpte en Modalolåda där som blev över tusen kr billigare än det bästa svenska priset.
 

frere

Audemars
2-Faktor
För oss finlemmade gentlemän är det värt att tänka på att kuddarna i Rainers lådor är rätt tjocka.

Min lilla spröda GS ser lite ut som en ärta i en prinsess-säng (av svart läder) på sin stora kudde.

I övrigt är det en finfin låda.
 

Marhoi

Friends of KS
Bumpar denna för att ta tillfället i akt att hylla en viss Mr. Rainer. Hittade honom tack vare denna tråd och jag instämmer i hyllningskören. Rekommenderas varmt! Knappa tusingen för nedan:
2014-03-11 19.06.28.jpg
2014-03-11 19.06.37.jpg
2014-03-11 19.06.44.jpg



(Japp, kuddarna är ganska stora)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Bumpar denna för att ta tillfället i akt att hylla en viss Mr. Rainer. Hittade honom tack vare denna tråd och jag instämmer i hyllningskören. Rekommenderas varmt! Knappa tusingen för nedan:
2014-03-11 19.06.28.jpg
2014-03-11 19.06.37.jpg
2014-03-11 19.06.44.jpg



(Japp, kuddarna är ganska stora)

Den sätter jag upp på min önskelista, bara tre månader kvar till födelsedagen!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Bumpar denna för att ta tillfället i akt att hylla en viss Mr. Rainer. Hittade honom tack vare denna tråd och jag instämmer i hyllningskören. Rekommenderas varmt! Knappa tusingen för nedan:

Kan inte annat än hålla med, boxarna är gryma och Rainer är väldigt lätt att ha och göra med samt snabb leverans.Har en 8klockors box och är jätte nöjd. Han säljer även via eBay.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Kan inte annat än hålla med, boxarna är gryma och Rainer är väldigt lätt att ha och göra med samt snabb leverans.Har en 8klockors box och är jätte nöjd. Han säljer även via eBay.


du får gärna länka vad han heter på ebay, eller vad du sökte på!

uppskattas !
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack för ett upplysande svar :-?

Alltså nån stans mellan 890,- och 281.284,- SEK om man tittar på chrono24 ;-)

Om du inte vill berätta publikt får du gärna skicka pm

Ha det så bra
Priset stämmer bra med din research. Har skickat ett pm med lite mer exakt prisuppgift. :)
 

Limpas

Cartier
Behovet av förvaring börjat smyga sig på i takt med att samlingen växer. Börjar bli jobbigt att ha klockor och straps liggandes lite överallt :)

De lådor som visats i den här tråden ser ju riktigt bra ut, men hur är det med lite billigare lådor? Någon som provat och kan säga om de är något att ha överhuvud taget? Tänker på något som rymmer upp mot 10 klockor.
Är t.ex. detta något att ha?: http://www.ebay.com/itm/Hot-6-10-12...sories_SpareParts_SM&var=&hash=item540212b619
 

snajgel

Panerai
Behovet av förvaring börjat smyga sig på i takt med att samlingen växer. Börjar bli jobbigt att ha klockor och straps liggandes lite överallt :)

De lådor som visats i den här tråden ser ju riktigt bra ut, men hur är det med lite billigare lådor? Någon som provat och kan säga om de är något att ha överhuvud taget? Tänker på något som rymmer upp mot 10 klockor.
Är t.ex. detta något att ha?: http://www.ebay.com/itm/Hot-6-10-12...sories_SpareParts_SM&var=&hash=item540212b619
Testade en liknande den i "metall", sämre skit får man leta efter.
Köpte mig istället en Dulwich från http://www.amazon.co.uk, riktigt nöjd med vad jag fick för det priset!
 

chff

Cartier
Bumpar denna tråden.
Söker en klocklåda för 4-5 klockor med extra förvaring för nato/läder-band, manchette-knappar etc. Jag gillar utseendet på Reiners men saknar utrymmet för övrig förvaring.
Har någon tips eller man får gilla läget och köpa Reiners och ha sina band någon annanstans? Hur förvarar ni era band som har mycket av det?
 
Topp