• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var på handleden sitter er klocka?

?

• över

Röster: 159 54.6%
  • Röster: 42 14.4%
  • Under

Röster: 45 15.5%
  • Brukar variera

Röster: 45 15.5%

• Totala väljare
    291
Jag blir förvirrad över begreppen, vad räknas som framför och bakom, uppe och nere.? Någon säger ”upp på handleden” vad är upp och vad är ned liksom.

jag gillar att bära min klockor ”bort” från handen😁

Nåja, visst att jag var ute efter att irritera lite men jag menade inte att kränka någon så jag ber om ursäkt för det. Med det sagt så är den dummaste kommentaren du läst på länge inte helt olik din egen ;)
Det kan ju ha varit tanken med kommentaren... För att påskina exakt hur dumt det var från början 😉

Sitter klockan på knölen eller närmare handen så skär ju för fasen kronan in i handens ovansida om man försöker hänga lite ledigt på sin sekreterares skrivbord.. känns oerhört ogenomtänkt 😱 självklart skall klockan bäras på rätt sätt istället 😘

Sitter klockan på knölen eller närmare handen så skär ju för fasen kronan in i handens ovansida om man försöker hänga lite ledigt på sin sekreterares skrivbord.. känns oerhört ogenomtänkt 😱 självklart skall klockan bäras på rätt sätt istället 😘
Risk att tröjan/skjortan täcker så klockan inte syns då..

Alla är vi olika byggda. Bär klockan där den sitter naturligt.

Själv kan jag inte bära klockan ovanför knölen då den glider ner och sätter sig nedanför knölen vare sig jag vill eller inte.

Vad har knölen för avsikt ur synpunkt jägare&samlare? Än idag har den ingen vettig funktion, bör försvinna som svansen till slut gjorde

Dom som har en riktig fett dyr klocka har den så långt fram ,så det nästan gör ont ,medan andra har sin under skjortan,mm.Titta bara på bilder,så ser ni vilka klockor är var.....

Mitt lilla argument är att om den sitter längre upp så behöver den va så jäkla tigth för att inte åka ner. Kalla mig tråkig och trångsynt med bondagelekar är inte riktigt mig grej :angel:;)
image.jpg

#teamunderknölen

Okej,
jag ska va öppensinnig.
vi provar idag. Allt för vetenskapen
image.jpg

(känns väldigt märkligt till en början)
Du ser ut att ha en av de svårare handlederna för att bära ur på det rätta viset. Hade själv nedanför tidigare men sedan jag bytte har jag aldrig sett tillbaka. Så att testa är helt rätt, klockan sitter så mycket bättre när man inte känner av den när man rör på handleden. Kanske att du kan ha ur på skinnband längre upp?

Och ser synnerligen märkligt ut. Du var på rätt spår tidigare.
Att ha den ovanför knölen ger precis samma vibbar som överviktiga män som bär för korta tshirts så att buken hänger ut nedanför.
HAHAHA.. älskar jämförelsen. Typ så det känns.

Du ser ut att ha en av de svårare handlederna för att bära ur på det rätta viset. Hade själv nedanför tidigare men sedan jag bytte har jag aldrig sett tillbaka. Så att testa är helt rätt, klockan sitter så mycket bättre när man inte känner av den när man rör på handleden. Kanske att du kan ha ur på skinnband längre upp?
En 42 mm dykare på länk kanske inte är rätt klocka för ovanför knölen.
Får skaffa med en mer ”dressad” historia på läder och pröva med den!

Min knöl verkar sitta långt upp. Så här kan man ju för faen inte ha klockan om den nu ska sitta ovan knölen. Ser ju inte klokt ut, klockan halvvägs upp på armen. Å skulle jag vilja ha den där så får jag nog korta länken så jag får blodstopp i handen. Min klocka sitter uppenbarligen oftast ned mot handen, nedan knölen. Alltså inte som på bilden 😁
PXL_20210512_081742775.jpg

Min knöl verkar sitta långt upp. Så här kan man ju för faen inte ha klockan om den nu ska sitta ovan knölen. Ser ju inte klokt ut, klockan halvvägs upp på armen. Å skulle jag vilja ha den där så får jag nog korta länken så jag får blodstopp i handen. Min klocka sitter uppenbarligen oftast ned mot handen, nedan knölen. Alltså inte som på bilden 😁
PXL_20210512_081742775.jpg
Ser helt normalt ut, nog mer du som inte är van. Men man kan inte begära mer än att folk tänker och testar.

Sämst ser det iofs ut när man har nättare ur löst längre ned på handleden. Dagens:
68afd00f-66d4-461b-b60c-2d9a6b20c0e7-jpeg.1762293

Ser helt normalt ut, nog mer du som inte är van. Men man kan inte begära mer än att folk tänker och testar.

Sämst ser det iofs ut när man har nättare ur löst längre ned på handleden. Dagens:
68afd00f-66d4-461b-b60c-2d9a6b20c0e7-jpeg.1762293
Visst att det är en vanesak, men jag skulle aldrig få klockan att sitta kvar där :) Håller med till fullo om att det också beror på vilken klocka vi pratar om. Bilhandlarhäng på en liten dressare låter väl inte som en fullpoängare direkt.

Fast du verkar samtidigt vara lite inne på smärta, med tanke på att du gillar känslan av hur kronan borrar in i handen :)

Jag har tänkt att det är att man vill visa sin dyra klocka, men du kanske är inne på något här. Någon sorts bdsm-grej jag inte förstår mig på 🤔
Olika grader i helvette?
vissa gillar strypning och andra gillar punktsmärt.
Vilken tur att alla kan få precis vad dom vill ha!
(fast alla som inte tycker precis som jag har såklart fel :pompus:)

Min knöl är väldigt liten/sticker ut lite så jag har aldrig riktigt haft det bekymret ärligt talat, kan liksom ha den över knölen utan att det skulle bli obekvämt eller liknande.

1620849853075.jpeg

Jag förstår inte. Med en korrekt anpassad länk så sitter ju klockan bekvämt där den sitter. I alla fall om armen inte sväller under dagen. Då sitter den där den sitter men inte så bekvämt.

Tack! Jag hittar ut själv ...

Tillbaka
Topp