• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför denna big size-hets?

Allting ska vara stort och vräckigt nu förtiden, kolla bara på alla feta SUV-modeller som varje bil tillverkare snart har i sitt stall.

Fast jag vill påstå att alla biltillverkare satsar på mindre SUV:ar nu. (Evoque, Maccan, Q5, Q3, X3, X1, XC 60, Tesla X, GLK, et.c. et.c)
De gamla finns ju kvar men en ny dimension av mindre modeller kommer också. Är det inte lite samma sak med klockor? Man gör de stora för att tillfredställa de som vill ha den men den värsta hetsen med jätteklockor känns lite passé..?

Usch, usch, usch för big size-hetsen!
image.jpeg

Mmm perfetto.

Omegas ny PO tycker jag ser riktigt bra ut, 39,5mm och 14mm hög. Skönt tänkte jag, de har tunnat ut den och gjort den en bättre storlek som passar fler men ser sen att den marknadsförs som en damklocka?? 39,5mm och damklocka :banghead:
image.jpeg

Omegas ny PO tycker jag ser riktigt bra ut, 39,5mm och 14mm hög. Skönt tänkte jag, de har tunnat ut den och gjort den en bättre storlek som passar fler men ser sen att den marknadsförs som en damklocka?? 39,5mm och damklocka :banghead:
image.jpeg
Äsch, vi kommer inte att reta dig om du köper ett dam ur ;)

Provade faktiskt en nästan 40 mm Omega för några månader sedan och den var väldigt liten.

Personligen är jag mer trött på diskussionen "oh fy för stora klockor, ni har ingen smak" än någon form av big size hets. Bär vad du gillar, vad du tycker är snyggt vare sig det är stora eller små klockor eller mittemellan. Att bryskt kommendera "den är för stor", "köp en klocka du kan bära" känns lika uttråkat som att "33mm är bara damklockor"...

Har själv kört 35,38 och 39mm (med undantag för lite skx007 och Vratislavia på 42mm) i två-tre månader nu och en storlek jag är bekväm med. Men imorgon kommer det en 48mm pjäs igen. Att variera sig är lite roligt sålänge det inte kostar multum, även om jag egentligen tycker det är lite stort är det kul då och då och ha något lite större. Samt att en del modeller bara endast finns som stora och då får en offra sig lite ibland :rolleyes:

Lite variation på klockor som kommit och gått senaste två åren ex...

velatura%203_zpsoppclmlm.jpg

49mm Velatura...

DSC_0009_zpsuptjo2er.jpg

34mm Omega

null_zpsd23faa78.jpg

45mm Sumo

DSC_0001_zpsd55c330c.jpg

47mm Puck

DSC_0278_zpsda92594d.jpg

40mm Pogue

DSC_0002_zps28c0e3f4.jpg

40mm Sarx

DSC_0015_zpsn3t6sdcs.jpg

44mm Magrette

DSC_0004_zps086d3e02.jpg

33mm seiko

Alla bär de olika, alla har jag uppskattat på sitt sätt :)

Tillbaka
Topp