I dig har Breitling hittat sin kundkrets. Du verkar nöjd. Och klockan ser ut att sitta på rätt plats.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker om lite större klockor! För att de skall sitta bra på min handled bör de vara minst 44 mm i diam. Min handled är nästan 23 cm runt om och då fungerar större klockor. Använder jag en mindre ser den ut som om det vore en damklocka. Jag är själv väldigt förtjust i Breitlings större modeller som Chronomat GMT, 47 mm diam. Jag har därför tre st av denna modell. Limited Blacksteel, Limited Satinsteel, samt en helstål med blå urtavla. Jag hoppas även få den nya Avenger Blackbird (48 mm diam.) levererad när den kommer till Sverige då jag har beställt ett ex. Lägger upp en paketöppning när det är dax.
Idag har jag min "sommar-beater" på mig och den ser väl ut som om den skulle vara runt 40 mm i diam på en handled på runt 19-20 cm runt om. Men som de flesta vet är just denna modell 44 mm i diam. (Superocean II Chrono Blacksteel) Den sitter väldigt bra på min handled med sitt gummiarmband, och fungerar bra i vattnet och på stranden. Titta själv på bilden och tyck till!
Mvh A