• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför har ni klockan på högra handleden?

Min klocka sitter på...

  • Vänster vrist

    Röster: 188 78.3%
  • Höger vrist

    Röster: 39 16.3%
  • Använder bägge?

    Röster: 13 5.4%

  • Totala väljare
    240

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Att verk självklart klarar kraften de utsätts för oavsett arm, typ! Att bära klockan på vänster är av praktiska skäl......men jag gör som KPV......bär den på höger.....
De är klart den klarar det och förstår vad du menar med praktiska skäl, men kan det inte vara så att verket utsätts för mer slitage om man har den på höger arm om man är högerdominant och därför väljer att ha den på vänster?

Tänker på när man spikar, ska ta fram saker barnen kastat under tv bänken, diskar, mekar med cyklar bilar etc?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Förklara hur du tänker?
Att verk självklart klarar kraften de utsätts för oavsett arm, typ!
De är klart den klarar det och förstår vad du menar med praktiska skäl, men kan det inte vara så att verket utsätts för mer slitage om man har den på höger arm om man är högerdominant och därför väljer att ha den på vänster?

Tänker på när man spikar, ska ta fram saker barnen kastat under tv bänken, diskar, mekar med cyklar bilar etc?
Tveksamt.....MEN.....vi får konsultera en urmakare för korrekt svar!
 

Writer136

Panerai
Jag är vänsterhänt. Av någon anledning har det alltid varit lättare att spänna på klockan på höger arm så det har alltid känts naturligt. Aldrig ens funderar på vilken arm som är "rätt" faktiskt förens jag hamnade på klockforum.
 
Högerhänt och har den på höger, Pappa hade det, brorsan har det och jag har det så..... antagligen något slags flockbeteende eller motsatsen till det? Total anarki och hat mot etablissemanget och oskrivna regler?
(Jo jag har också kniv och gaffel tvärt om pga att lärarna tjatade om vad som var korrekt?) men det har ju gått rätt bra här i livet iallafall :pompus:
 

Majoren

Omega
Högerhänt och har den på höger, Pappa hade det, brorsan har det och jag har det så..... antagligen något slags flockbeteende eller motsatsen till det? Total anarki och hat mot etablissemanget och oskrivna regler?
(Jo jag har också kniv och gaffel tvärt om pga att lärarna tjatade om vad som var korrekt?) men det har ju gått rätt bra här i livet iallafall :pompus:

Kan du skära något annat än överkokt gös med vänsterhanden är du minst tvåhandad.
 

Weiss

Omega
Underbar tråd! :hilarious: Vem kunde tro att klockarm (eller klockfot :eek:) kunde vara ett ämne för strålande underhållning en surmåndag i september??

Högerhänt. Klocka på vänster. Lyckas repa allt jag har på mig ändå.
 
Topp