• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför lägger folk ner pengar på klockor?

lenname

Silver
Jag förstår inte varför lägger ner tusentals kronor på klockor??? Kan nån förklara
Jag själv tycker om klockor men för mig hel ok med en bra stabilt klocka som är certina eller tissot dem är också lika bra som dyra klockor grejen är dem här faktiskt lika funktioner till exempel på en certina finss med 200-300 meters och tissot med 100-200 meter. Och när man kan köpa ba en bra klocka varför ska man spendera så mycket på en vanlig klocka som har kanske eller liknande funktion

Det handlar ju om att man har ett intresse såklart. Nördar man ner sig i kaffe så är det kul att testa kaffe som plockats, ätit och bajsats ut av en lemur.

På samma sätt strävar man om man har ett klockintresse efter bättre och bättre klocka, det behöver inte innebära dyrare, det kan även innebära ovanligare mm.

Senast ändrad:
Allt handlar om intresse och ekonomi! Alltid samma resonemang på något man är intresserad av men ingen ifrågasätter när man köper en ny bil för 300 000kr som rasar 100 000kr ganska snabbt.
Vänd på det, varför ha en klocka överhuvudtaget när man kan kolla mobilen?

Ja sjukt misstänksamt att annonsera en SUV för 99 000:-

Tro mig. Jag tog en titt hos ÅF. Det kröp snabbt upp mot 200 brak när man började välja "tillval". Principen var: "Jahaja, styrservo säger du? Den säljs bara med 4WD i Gnosjö-edition. Och ska du ha framsäten som är justerbara så måste du ha pillevipp-paketet. Och antenn till radion går bara att få i Pajala-paketet med stolsvärme." Dessutom är Dustern ingen SUV. Det är en smurf-bil!

Tro mig. Jag tog en titt hos ÅF. Det kröp snabbt upp mot 200 brak när man började välja "tillval". Principen var: "Jahaja, styrservo säger du? Den säljs bara med 4WD i Gnosjö-edition. Och ska du ha framsäten som är justerbara så måste du ha pillevipp-paketet. Och antenn till radion går bara att få i Pajala-paketet med stolsvärme." Dessutom är Dustern ingen SUV. Det är en smurf-bil!
Lurendrejeri. Nä gör som eliten, leasea en bilfan. Otroligt skönt att inte behöva äga en bil.

Passion.
Uppskattning av hantverket, kvalitén som kommer göra att den håller i många år framöver.
Sen som min gode herr @Apansson säger; Att sätta sig över pöbeln.

Alla kan om man vill ha det. Men äre inte dumt så enkelt ge så mycket pengar på en vanlig klocka

"Vanlig" är nog inte ett ord man kan använda att beskriva klockorna som ofta finns på detta forum, inte i folkmun iallafall.

Om det är så som du säger då det är dumt ge 70 000 100 000 för en klocka bara för publiken

Alla har olika prioriteringar, varför köper folk någon annan bil än en Volvo V70?
Det finns ingen logisk anledning egentligen mer än att man sätter ett pris på sitt behov för att ha/känna/veta/se något speciellt.

Det handlar ju om att man har ett intresse såklart. Nördar man ner sig i kaffe så är det kul att testa kaffe som plockats, ätit och bajsats ut av en lemur.

Men för fasen: en sibet-katt är inte en lemur. Stön!

...och ja: han har rätt? Varför skall man ha en dyr klocka? Har aldrig tänkt på det på det viset förr. Säljer samlingen...

:p

Onödigt.

Tillbaka
Topp