Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller helt med. Har varit lite off och inte kunnat följa tråden. Synd att man inte kan ta del av den ursprungliga….Bättre politik borde väl vara att bemöta och förklara hur ägarna tänker. Leben?
Såg att den sjönk ihop från 13 till 11 sidor.
Har jag missat någon intressant tråd?
Dock är många sidor borta som nämns ovan.Klocka stulen under transport.
I det här fallet kom man så vitt jag förstår överens om en ersättning på 10k och det borde rimligtvis även vara vad säljaren betalar ut som ersättning, alt. 50k om man utöver det som avtalats om anses ha någon typ av moraliskt ansvar. Köparen var med allra största sannolikhet medveten om att det...klocksnack.se
För att sammanfatta har en ”approved dealer” sålt en klocka till medlem och föreslagit ett frakt/skatteupplägg som gör att köparen slipper betala moms och säljaren får till en affär då han sockrar dealen med 25-30k.Har jag missat någon intressant tråd?
Iofs kanske alla kan lära sig något av detta. Lita inte blint på KS approved dealers och var tydlig innan köp med hur klockan ska fraktas och vem som tar smällen ifall något händer. Man har alltid ett eget ansvar också.Tänk om det istället fanns ett community som drevs av communityt självt, då hade man tillsammans kunnat definiera vad Approved betydde - eller förmodligen talat klarspråk och kallat det "Betalande annonsör".
Ingen "ägare" hade heller behövt sätta ned foten och informera om just ägarskapet, eller sortera bort kritik om sig själv.
Visst har man det. Min kritik riktar sig mot formuleringen "Approved Dealer" som inte alls betyder det som anges.Iofs kanske alla kan lära sig något av detta. Lita inte blint på KS approved dealers och var tydlig innan köp med hur klockan ska fraktas och vem som tar smällen ifall något händer. Man har alltid ett eget ansvar också.
Det ar nog lite olyckligt att anvanda just ordet Approved. I dagligt tal sa blir ju en direkt oversattning fran engelskan Godkand pa svenska.Vi tar kontinuerligt till oss förbättringsförslag och ska givetvis diskutera om vi behöver definiera om ”approved dealer”.
Tror ägarna är hyfsat lyhörda och tar till sig av detta och som Leben skriver här ovanför så verkar det som de kommer revidera formuleringen Approved dealer.Visst har man det. Min kritik riktar sig mot formuleringen "Approved Dealer" som inte alls betyder det som anges.
Den andra delen i kritiken är att kritik mot detta rensas bort. Vi får väl se om detta inlägg också raderas.
Min cyniska tolkning är att "ägarna" vill bygga varumärke genom att vissa får kalla sig "Approved". Men den enda motprestationen verkar vara att man slantar upp. Inte så "Approved" i mina ögon.
All moderering är inte 100%ig. Exempelvis har jag inte rensat i den här tråden.Visst har man det. Min kritik riktar sig mot formuleringen "Approved Dealer" som inte alls betyder det som anges.
Den andra delen i kritiken är att kritik mot detta rensas bort. Vi får väl se om detta inlägg också raderas.
Min cyniska tolkning är att "ägarna" vill bygga varumärke genom att vissa får kalla sig "Approved". Men den enda motprestationen verkar vara att man slantar upp. Inte så "Approved" i mina ögon.
Vi får väl se.Tror ägarna är hyfsat lyhörda och tar till sig av detta och som Leben skriver här ovanför så verkar det som de kommer revidera formuleringen Approved dealer.
Kan fatta att man vill ta bort snack om skattefiffel eftersom det är olagligt och man inte vill att det ska gå att hitta tips om det på siten.
Har jag tolkat det korrekt att om jag postar ett inlägg om smuggellagen 2000:1225 (speciellt paragraf 8-11) så är det något som ej får diskuteras på forumet?Låt nu inte diskussionen dra iväg åt fel håll så vi behöver stänga den här tråden också.
Då missförstår jag kanske när jag tror att det bara är att betala?All moderering är inte 100%ig. Exempelvis har jag inte rensat i den här tråden.
Approved dealers har lång erfarenhet av köp o sälj på ett eller annat sätt.
Frågan är vad KS Approved Seller betyder. Beskrivningen som täcker bland annat säkra försendelser är ju motbevisad. Vad krävs det för att uppnå denna i era användares ögon tillförlitliga titel?Lägg ner.
Diskussion om moms och skattefiffel.
Spekulation om vad säljare och köpare kommit överens om.
Därför stängdes tråden.