Laddar...
Erikson Urhandel

VARNING FÖR VÄLGJORDA TAG HEUER-KOPIOR

Diskussion i 'Diskussion' startad av NRE, 27 november 2019.

1. Roz

Roz Plast

Från:
    Uppsala

Troligt tråkigt att läsa, speciellt när den gått så pass många steg innan det hela uppdagades.
    Däremot (likt många andra nämnt) en stor eloge till samtliga inblandade som löste det hela på ett till synes smidigt och transparent tillvägagångssätt.

Nilas och DrDre gillar detta.
  2. Fixxxer

Fixxxer Diamant Friends Of KS

Fel logga på den där dessutom

ska vara denna logga:

Skärmavbild 2019-11-27 kl. 16.20.21.

Senast ändrad: 27 november 2019
    Script gillar detta.
  3. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Du tänker på din modell? Ja, jag tog en bild på samma som @NRE postat, där en är fake och en i butik

4. CptSlow

CptSlow Brons

Från:
    Stockholm
    Tänkte fråga precis det. Wow, det är rätt bedrövligt med tanke på vad klockan kostar och att det ska vara ett premiummärke i någon bemärkelse.

Aurum gillar detta.
  5. Fixxxer

Jag menade att loggan är fel på bilden jag citerade. Bilden jag laddade upp är från min klocka.

BarbaBaba gillar detta.
  6. Makkanxd

Makkanxd Silver

Från:
    Stockholm
    Ja, det är ytligare en fejk som uretvintage hade till salu för några veckor sedan. Den sista bilden var på min gamla (som är schysst).
    24CFD7BA-14DC-4D77-B8EC-4858D08391FF.

BarbaBaba gillar detta.
  7. Aurum

Aurum Harsh but fair

Fast den äkta i ursprungsinlägget hade samma sorts logga som kopian?

8. Fixxxer

Ja det är sant.
    Märkligt. Den loggan jag hänvisar till finns på modellen från både 2016 och 2019. De måste väl ha växlat lite däremellan helt enkelt. Typiskt klocktillverkare...

Aurum och BarbaBaba gillar detta.
  9. Eurenius

Eurenius Den norrländska rörtången

Från:
    Beyond The Wall
    Sjukt tråkigt. Jag kommer ihåg att för några år sedan blev jag utskrattad här på forumet av några gubbrävar, när jag hävdade att det fanns så "bra" kopior att det krävdes i princip en urmakare för att upptäcka det. Tråkigt att man hade rätt.

Forsberg, Gabriel90, 3rdstone och 8 andra gillar detta.
  10. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Haha, ja dom hjälper ju inte till direkt :p Jag är väl skadad av att ha ägt för många GS där varje detalj skulle skvallra om fake om det var inkonsekvent.

EPL89 gillar detta.
  11. Jonulf

Jonulf Guld Premium

Från:
    Chronofogden
    Angående plastringen för att hålla urverket så ville THs representant (på Eriksons klockevent) mena att det var av bättre kvalité och att det var av den anledningen dom hade valt att använda det. Hur som så tycker även jag att det drar ner helheten för klockan som ”premium”

12. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Jag har inte lagt så mycket tankar kring det tidigare, men vad skulle det bestå av annars?

13. CptSlow

CptSlow Brons

Från:
    Stockholm
    Bättre än papper eller?

14. kexet77

kexet77 Tantal

Från:
    Sthlm
    Bra att det löste sig!!

15. Richie

Richie Silver

@116334/5 har du kvar värderingsintyget?
    Hade varit intressant att se bilder på detta också.

Staafen gillar detta.
  16. Omega87

Omega87 Silver

Från:
    Otter space
    Läskigt! Men grymt agerande av alla berörda så att vi slipper något så vidrigt som kopior här på KS.

17. Staafen

Staafen Guld Friends Of KS

Håller med! Man är ju bra nyfiken om Kaplans klantat sig eller om intyget är fake.

Richie gillar detta.
  18. SeikoZ

SeikoZ Tantal

Från:
    Stockholm
    Är inte förvånad alls, finns ju fejk Rolex för 2000 USD, ca 20000kr.
    Det va ju en här på KS (Minns ej tråden), som blev blåst av någon på blocket. Han hade fått en fejk Omega, och det är först när den öppnas av urmakare hos Omega i Schweiz som man märker det är en kopia.

19. blackcoffee

blackcoffee Brons

Nån avancerad polymerkonstruktion? ;)

BarbaBaba gillar detta.
  20. Ninen79

Ninen79 Guld

Från:
    Stockholm
    Det var en fejk PO 8500 som en KS medlem köpte från blocket och som trodde var äkta. Man kunde snabbt se att klockan och tillbehören var fejk.

Torsten och Hugii gillar detta.
  21. Nilas

Nilas Guld

Från:
    Norra Skåne
    Enligt annons på köp&sälj så har 116334/5 avslutat en annons i juni - 18 där det står att intyg följer med en Aquaracer.
    Klockan i fråga här kom till mig i ett byte med @116334/5 i slutet på december - 18, alltså ca ett halvår efter den avslutade annonsen på en Aquaracer och då jag hade en Breitling Colt gmt på säljes/bytes.
    Byte skedde och denna Aquaracer hade inget intyg med sig.
    Sen har den som sagt vandrat vidare i många led och sist till @NRE. Tråkig soppa för alla inblandade och som nog tar ett bra tag att skaka av sig.

Torsten, BarbaBaba, Staafen och 1 annan gillar detta.
  22. Richie

Richie Silver

Jag tänkte att eftersom du aldrig fick något värderingsintyg så bör ju 116334/5 ha kvar detta?
    och varför fick du inte med det vid affären?

Eller du menar att det inte handlar om samma klocka?
    Bara för en annons är markerad som avslutad behöver det ju inte per automatik betyda att den är såld.

23. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Trist, trist, trist.
    Tur ändå att eländet löste sig på bästa sätt, piratkopierare är ruttna människor

24. Nilas

Nilas Guld

Från:
    Norra Skåne
    Jag kan inte säga att så är fallet men det ser ju ut så med avslutad annons tidigare.
    @116334/5 kanske kan bringa klarhet i om det är samma klocka eller en annan?

25. Richie

Richie Silver

Verkar ganska otroligt att han skulle köpt två st likadana klockor inom loppet av 6mån där båda saknar cert och båda saknar metallringen runt lumepluppen.

Såvida dem inte är köpta på samma ställe, men då är där ju en till fake i omlopp.

Staafen gillar detta.
  26. Compiss

Compiss Diamant

Från:
    Kina
    Trist story och bra att det informerades om

Tror att original skall se ut så här: 54D8A291-AB44-4DD4-9289-4ECE08F472BA.

Stroboman, DrDre och NRE gillar detta.
  27. Staafen

Staafen Guld Friends Of KS

Jag börjar ärligt talat tappa intresset efter alla klockrån och mängder av fakes på bl.a Tradera, Blocket och nu till och med KS. Riktigt tråkigt!

Gäspande_Skorpan, Mattan, Rossi och 1 annan gillar detta.
  28. 116334/5

116334/5 Tantal Friends Of KS

Från:
    Stockholm
    Det är 2 olika klockor, har köpt 3 st vid samma tillfälle av en man jag kom i kontakt på på blocket 2018 där vi gick och kollade upp den ena på kaplans och skaffade intyg på, så man kännde sig ”säker”...
    En av dem (way2010) har jag kvar än idag och har postat flertalet bilder på och den med intyg såldes förra sommaren ganska tätt inpå inköpet. Vi kan säkert få fram bild på intyget och det är inte fakeat, Georgios Batselas var värderingsman. Visa bifogad bild 1292709

Torsten, Makkanxd, Mattan och 3 andra gillar detta.
  29. Flerro

Flerro Titan

Få inte panik om ni inte hittar er klocka på warranty search sidan. Genuina klockor säljs även på "grå marknaden" med butiksgaranti (ej fabriksgaranti). Kan också vara att klockan inte hittas om garantitiden gått ut.
    Det går också att kontrollera serienummer och registrera klockor du äger på My Tag Heuer. Att du kan registrera klockan och att serienr överenstämmer med modell är i sig inte en garanti på att klockan är äkta. Ofta tar förfalskarna ett existerande serienummer och producerar i mindre serier innan de tar ett nytt nummer. Därför är det viktigt att alltid sudda ut serienr på bilder ni lägger ut på forum och säljesannonser när det gäller exklusiva klockor. Dumt att hjälpa denna smutsiga industri.
    Skulle din registrerade klocka försvinna från din sida på My Tag Heuer, så betyder det att någon annan registrerat samma serienummer. Då kan det betyda att ditt nummer är kapat eller att du eventuellt tyvärr har en kopia.

klevis gillar detta.
  30. Hugii

Hugii Silver

Så intyg utfärdas på en annan klocka. Men i din annons så säljer du en klockan med intyg från Kaplans, bild och text? Dessutom står det att intuget följer med, vilket inte har gjort.

Mollstedt