• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varningens finger för Kaplans

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Men helt ärligt. Du är veckor efter med betalning och du pekar fingret mot Kaplans.
Väldigt oskönt bemötande från deras sida men det är bara en sida av myntet. Vi vet inte vad ni har för historik med varandra. Kul att du kommer hit och ber om en tycka synd om mig klapp på ryggen när det uppenbart är du som gjort felet från början. När folk argumenterar mot ditt ryggdunkar-sökande så hugger du mot dem med. Ryck upp dig själv för fan!
 
"Men helt ärligt. Du är veckor efter med betalning och du pekar fingret mot Kaplans. "

Sista betalningsdagen var 29/8. Hur svårt ska det vara att förstå detta? Ska detta inte gälla? Och igen; Sedan hjälper det inte att 3/4 objekt blir betalda medan den andra, av någon anledning blri ej betald och jag får en BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE att ALLA objekt är betalda den 12/8. Se mitt tidigare inlägg.

"kul att du kommer hit och ber om en tycka synd om mig klapp på ryggen när det uppenbart är du som gjort felet från början."

Se ovan. Skrev ej för att någon ska tycka synd om mig, men du kan ju fantasiera fritt framför datorn och spela cool. Du vinner inga poäng utav det.

". När folk argumenterar mot ditt ryggdunkar-sökande så hugger du mot dem med. Ryck upp dig själv för fan!"
Hugger? Du menar argumenterar emot? Har du själv varit i en diskussion tidigare? Jag bemöter alla argument med mina egna. Det ärr precis så det fungerar. De anser jag har fel, jag anser de har fel varför en öppen diskussion hålls. Det är så jag "håller ryggen uppe". Det är kanske dock vanligt i vårt avlånga land att man tycker som alla andra istället för att försvara sitt egna tycke. Det är mer tryggt så. Det är ju bra att inte alla håller med varandra här på KS, eller hur? Även om det faktiskt känns så i många fall.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
"Men helt ärligt. Du är veckor efter med betalning och du pekar fingret mot Kaplans. "

Sista betalningsdagen var 29/8. Hur svårt ska det vara att förstå detta? Ska detta inte gälla? Och igen; Sedan hjälper det inte att 3/4 objekt blir betalda medan den andra, av någon anledning blri ej betald och jag får en BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE att ALLA objekt är betalda den 12/8. Se mitt tidigare inlägg.

"kul att du kommer hit och ber om en tycka synd om mig klapp på ryggen när det uppenbart är du som gjort felet från början."

Se ovan. Skrev ej för att någon ska tycka synd om mig, men du kan ju fantasiera fritt framför datorn och spela cool. Du vinner inga poäng utav det.

". När folk argumenterar mot ditt ryggdunkar-sökande så hugger du mot dem med. Ryck upp dig själv för fan!"
Hugger? Du menar argumenterar emot? Har du själv varit i en diskussion tidigare? Jag bemöter alla argument med mina egna. Det ärr precis så det fungerar. De anser jag har fel, jag anser de har fel varför en öppen diskussion hålls. Det är så jag "håller ryggen uppe". Det är kanske dock vanligt i vårt avlånga land att man tycker som alla andra istället för att försvara sitt egna tycke. Det är mer tryggt så. Det är ju bra att inte alla håller med varandra här på KS, eller hur? Även om det faktiskt känns så i många fall.
Lär dig och citera, underlättar för alla. Skillnad på att argumentera och ställa sig i försvarsposition utan att vara objektiv
 
Citerar aldrig den senaste inlägget.i en tråd. Lär dig förstå varför.
"Skillnad på att argumentera och ställa sig i försvarsposition utan att vara objektiv"'

Tuff du är då. Ge exempel annars är ovan rätt värdelöst och slösar bara på din och min egna tid. Har bemött alla påståenden. Om du kallar det för "försvarsposition" så bör du anmäla dina före detta lärare.
 
Egentligen verkar det inte som att varken du eller kaplans egentligen gjort något fel. Det är mänskliga faktorer och missförstånd. Dock kanske det inte var helt genomtänkt att starta en tråd om detta.

Man kan ju förstå varför du tycker så. Det finns framförallt två anledningar;
Min köphistorik från Kaplans är lång och stor. Vi pratar om en hel del inköp. Att bli avstängd, för något de har gjort fel, och samtidigt ta mig rätten att få köpa från deras auktioner är rätt stort. För både mig OCH dem.
2. Jag meddelande om detta INNAN jag skrev tråden och hoppades att det skulle bli löst. De skriver trots allt att de ska låsa upp kontot och ERKÄNNER att de förstår mina argument (trots detta verkar det finnas starkt religiösa typer här på KS, klassiskt fårbeteende).
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag undrar bara varför du inte omgående betalade när du fick mailet den 24/8.
Eller, om du missade det mailet, varför du inte betalar omgående när Smset dyker upp? Varför vänta till efter 18 på förfallodagen när många inrättningar stänger kl 18.
 
Du är fri att undra. Men spelar det roll? Betalningen ska ske 29/8. Att den sker 28/8 eller 29/8 ska ju inte spela roll, såvida de ej nämner det. Eller hur? Det är ju inte så att jag satt och "gambla" ett par sekunder innan midnatt 29/8. Påminnelsen via SMS kom den 28/8. Om det stod att jag skulle betala den 28/8 så skulle jag betala den 28/8. Konstigare än så är det inte. Förstår inte varför folk vänder och vrider "...men varför". Jag gick det som stod i påminnelsen. Inte konstigare än så.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag undrar bara varför du inte omgående betalade när du fick mailet den 24/8.
Eller, om du missade det mailet, varför du inte betalar omgående när Smset dyker upp? Varför vänta till efter 18 på förfallodagen när många inrättningar stänger kl 18.
Om jag hade fått en betalningspåminnelse om att jag var ordentligt sen hade jag bara pyntat in och glömt det, alternativt pyntat in och sedan rapporterat att de hade en bugg i systemet.
Jag hade inte väntat, jag hade inte dividerat och jag hade inte startat en badwill-tråd, även om misstag begåtts.
 
Varför finns den här tråden överhuvudtaget? Någon har missat deadline med 20 dagar och blir kränkt när hen sedan får det lite jobbigt? Nu ska vi andra ska oss för handlaren. Herregud.

Men visst, sensmoralen: betala det du köpt, i tid.

Läser folk ens tråden? Se mitt bekräftelse jag fick den 12/08
bekr.PNG



"Om jag hade fått en betalningspåminnelse om att jag var ordentligt sen hade jag bara pyntat in och glömt det, alternativt pyntat in och sedan rapporterat att de hade en bugg i systemet. "

Duktig du är. Om jag får en betalningspåminnelse ser jag till att jag betalar innan sista datumet. Inga problem, och väldigt enkelt. Att det är samma dag, en dag innan eller två spelar ingen som helst roll så länge man följer det som står skrivet.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Citerar aldrig den senaste inlägget.i en tråd. Lär dig förstå varför.
"Skillnad på att argumentera och ställa sig i försvarsposition utan att vara objektiv"'

Tuff du är då. Ge exempel annars är ovan rätt värdelöst och slösar bara på din och min egna tid. Har bemött alla påståenden. Om du kallar det för "försvarsposition" så bör du anmäla dina före detta lärare.
Ett exempel är ditt bemötande nu med "tuff du är då" eller "På vilket sätt är det skillnad mellan att betala via kort på deras sida och en nätuppkopplad terminal? Du verkar ha koll på detta, så seså." Utan att ens gjort tydligt att det är ett direkt köp som ska genomföras.

Man lägger inte upp en varningstråd på nordens största klockforum?
"Enligt dig? För övrigt meddelande jag detta till dem om de ej sköter sitt. Enligt mig anser jag att jag har den rätten, med tanke på varningen och de summor jag har köpt tidigare hos dem."
Här hotar du uppenbarligen Kaplans med att hänga ut dem för ett missförstånd på ett fel du begått från början. Wierd flex också att du upprepade gånger nämner hur mycket du handlat för som är helt orelevant
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Man kan ju förstå varför du tycker så. Det finns framförallt två anledningar;
Min köphistorik från Kaplans är lång och stor. Vi pratar om en hel del inköp. Att bli avstängd, för något de har gjort fel, och samtidigt ta mig rätten att få köpa från deras auktioner är rätt stort. För både mig OCH dem.
2. Jag meddelande om detta INNAN jag skrev tråden och hoppades att det skulle bli löst. De skriver trots allt att de ska låsa upp kontot och ERKÄNNER att de förstår mina argument (trots detta verkar det finnas starkt religiösa typer här på KS, klassiskt fårbeteende).
Jo, men det är väl just det som är den mänskliga faktorn, du väntade med att betala när du först fick påminnelse och de var för snabb med att stänga av. Case closed.
 
Ett exempel är ditt bemötande nu med "tuff du är då" eller "På vilket sätt är det skillnad mellan att betala via kort på deras sida och en nätuppkopplad terminal? Du verkar ha koll på detta, så seså." Utan att ens gjort tydligt att det är ett direkt köp som ska genomföras.

Man lägger inte upp en varningstråd på nordens största klockforum?
"Enligt dig? För övrigt meddelande jag detta till dem om de ej sköter sitt. Enligt mig anser jag att jag har den rätten, med tanke på varningen och de summor jag har köpt tidigare hos dem."
Här hotar du uppenbarligen Kaplans med att hänga ut dem för ett missförstånd på ett fel du begått från början.

""]Ett exempel är ditt bemötande nu med "tuff du är då" "
Det finns en tendens på detta forum att spela macho framför datorn. Som ditt tidigare inlägg.

""På vilket sätt är det skillnad mellan att betala via kort på deras sida och en nätuppkopplad terminal? Du verkar ha koll på detta, så seså." Utan att ens gjort tydligt att det är ett direkt köp som ska genomföras."

Jag har all rätt att uttrycka mig på det sättet då denna medlem, per automatik, utgår från att jag gjorde en BG betalning, skickade pengarna i en kuvert, eller skicka betalningen via taxi. Det var ej väl genomtänkt. av medlemmen. Jag har betydligt fler exempel på sämre bemötande här i forumet. Men då är det "Profiler" i fråga så då är det något annat.

"Här hotar du uppenbarligen Kaplans med att hänga ut dem för ett missförstånd på ett fel du begått från början."
Kanske dags att läsa det jag skriver? De har fel i deras system vilket har tagit upp. Ett fel från mig i början? Och vart har jag ej kunnat argumentera för min sak?
 
Jo, men det är väl just det som är den mänskliga faktorn, du väntade med att betala när du först fick påminnelse och de var för snabb med att stänga av. Case closed.

Att betala enligt uppgift är ej att "vänta". Att betala dagen innan de skulle stänga av mig är "ej att vänta". Få problem är så pass klara; de skickar en påminnelse att jag måste betala senast 29/8 ANNARS stängs kontot av. De stänger kontot 29/8. Ser du problemet? Att de har fel i sitt egna system som ledde till detta problem hjälper inte heller.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
""]Ett exempel är ditt bemötande nu med "tuff du är då" "
Det finns en tendens på detta forum att spela macho framför datorn. Som ditt tidigare inlägg.

""På vilket sätt är det skillnad mellan att betala via kort på deras sida och en nätuppkopplad terminal? Du verkar ha koll på detta, så seså." Utan att ens gjort tydligt att det är ett direkt köp som ska genomföras."

Jag har all rätt att uttrycka mig på det sättet då denna medlem, per automatik, utgår från att jag gjorde en BG betalning, skickade pengarna i en kuvert, eller skicka betalningen via taxi. Det var ej väl genomtänkt. av medlemmen. Jag har betydligt fler exempel på sämre bemötande här i forumet. Men då är det "Profiler" i fråga så då är det något annat.

"Här hotar du uppenbarligen Kaplans med att hänga ut dem för ett missförstånd på ett fel du begått från början."
Kanske dags att läsa det jag skriver? De har fel i deras system vilket har tagit upp. Ett fel från mig i början? Och vart har jag ej kunnat argumentera för min sak?
Felet från början är att du inte betalat i tid när du själv säger att du vetat om det oavsett om det är 29/8 eller 8/8 som det faktiskt skulle varit betalt.Trött på att argumentera emot dig nu. Du märker väl det själv att det inte gick som du tänkt dig här.
Hamnar man i ett läge där stor majoritet inte håller med kanske man ska ställa sig frågan om man själv reagerat fel från början.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Du är fri att undra. Men spelar det roll? Betalningen ska ske 29/8. Att den sker 28/8 eller 29/8 ska ju inte spela roll, såvida de ej nämner det. Eller hur? Det är ju inte så att jag satt och "gambla" ett par sekunder innan midnatt 29/8. Påminnelsen via SMS kom den 28/8. Om det stod att jag skulle betala den 28/8 så skulle jag betala den 28/8. Konstigare än så är det inte. Förstår inte varför folk vänder och vrider "...men varför". Jag gick det som stod i påminnelsen. Inte konstigare än så.
Ja, det är tydligt. Vad som inte är tydligt är vad Kaplans gjort för fel. Det står i deras villkor att betalning skall vara dem tillhanda senast 5 bankdagar efter vunnen auktion.
Allt annat är ren goodwill från deras sida och de förefaller ha varit rätt frikostiga med den varan i ditt fall.
 
Felet från början är att du inte betalat i tid när du själv säger att du vetat om det oavsett om det är 29/8 eller 8/8 som det faktiskt skulle varit betalt.Trött på att argumentera emot dig nu. Du märker väl det själv att det inte gick som du tänkt dig här.
Hamnar man i ett läge där stor majoritet inte håller med kanske man ska ställa sig frågan om man själv reagerat fel från början.

Felet från början är att du inte betalat i tid när du själv säger att du vetat om det oavsett om det är 29/8 eller 8/8 som det faktiskt skulle varit betalt.Trött på att argumentera emot dig nu. Du märker väl det själv att det inte gick som du tänkt dig här.
Hamnar man i ett läge där stor majoritet inte håller med kanske man ska ställa sig frågan om man själv reagerat fel från början.

Sen när har jag sagt att jag vetat att betalningen ej har gått igenom? Citera mig.

"Du märker väl det själv att det inte gick som du tänkt dig här.
Hamnar man i ett läge där stor majoritet inte håller med kanske man ska ställa sig frågan om man själv reagerat fel från början"

Det enda jag har sett i tråden är medlemmar som skriver "ryck dig i ryggen", "BG betalningar är samma som direktbetalning", "29/8 är densamma som 29/8 innan kl 18". Starkare argument än så är det inte. Rätt svagt faktiskt. Tråkigt. Det finns en tendens att hålla med "Profiler" i detta forum, trots att deras argument eller professionellt tyckande inte håller länge.

"Det står i deras villkor att betalning skall vara dem tillhanda senast 5 bankdagar efter vunnen auktion. "
Precis, och jag har orderbekräftelse på det skedde långt tidigare än 29/8. Att de sedan tar hänsyn till detta är knappast goodwill gentemot mig utan snarare deras ansvar.

Men ponera OM så inte vore fallet, så gäller den 29/8 PRECIS som den information jag hade TILLGÄNGLIG. Varför skulle det inte vara gällande?
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Att betala enligt uppgift är ej att "vänta". Att betala dagen innan de skulle stänga av mig är "ej att vänta". Få problem är så pass klara; de skickar en påminnelse att jag måste betala senast 29/8 ANNARS stängs kontot av. De stänger kontot 29/8. Ser du problemet? Att de har fel i sitt egna system som ledde till detta problem hjälper inte heller.
Jo men pengarna skulle vara hos dem 29/8 som absolut senast, alltså helst innan. De skulle alltså inte betalas 29/8 även om de är framme samma dag.

Jag tycker att det hela verkar vara ett mänskligt misstag från er båda. Ett misstag som ni bäst kunnat lösa mellan er istället för en tråd här.
 
Jo men pengarna skulle vara hos dem 29/8 som absolut senast, alltså helst innan. De skulle alltså inte betalas 29/8 även om de är framme samma dag.

Jag tycker att det hela verkar vara ett mänskligt misstag från er båda. Ett misstag som ni bäst kunnat lösa mellan er istället för en tråd här.

Se SMS och mailpåminnelsen i första inlägget. Du tolkar det som att betalningen ska ske innan 29/8 och inte allra senast 29/8?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Lustigt hur trådar kan utvecklas på klocksnack när några profiler drar igång. Oavsett om det är en bökig kund, vilket inte förefaller vara klarlagt, så kommunicerar man inte på det sättet. När det är en kund med den köphistoriken så skulle jag kalla det helt oacceptabelt och inte minst oprofessionellt.
 

DrKlocka

Audemars
Har gjort mina bästa köp hos kaplans, handlat regelbundet under ett par år och kommer inte ändra på det. Väldigt trygg i att både köpa och sälja hos kaplans.
 

Swisswatches

Cartier
Varför då? Tråden håller väl stilen eller vad är problemet? Tycker alldeles för många trådar stängs på KS. Ska vi bara visa bilder på våra klockor eller vad anser du är problemet med denna tråd?
Denna tråd handlar numera mer om drama, bankdagar och synonymer är klockor. Jag tycker att tråden inte håller sig till ämnet helt enkelt.

Väl mött!
 
Har gjort mina bästa köp hos kaplans, handlat regelbundet under ett par år och kommer inte ändra på det. Väldigt trygg i att både köpa och sälja hos kaplans.

Tack för att du delar med dig, trots att det inte är relevant till ämnet. Har gjort många lyckade inköp, därav min historik. Därför är det förvånade med deras beteende. Det verkar dock vara en viss person hos kundtjänst, mer än Kaplans.
"
Det är det ordet tillhanda betyder. Hur som helst, hoppas det löser sig. Nu checkar jag ut!"

Tillhanda den 29/8 betyder att betalningen ska komma in den dagen. Inte att det är "i början av dagen".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp