• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varningens finger för Kaplans

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

marw

Panerai
2-Faktor
Men tillhanda innebära ju att det skall finnas disponibelt på deras konto hela det angivna datumet. Inte halva.
Tycker ni att er tolkning av datumet är avgörande? Även om ts varit säg 10 dagar sen så skulle min uppfattning om kaplans bemötande varit den samma.
 
Senast ändrad:

marw

Panerai
2-Faktor
Det är inte en tolkningsfråga, det är så det är. Om du lägger in dina räkningar via nätet för betalning ett visst datum så sker överföringen kl 00:00. Om du inte visste det så vet du nu. TS har fått det förklarat många gånger men vill inte förstå. Precis som både jag och @cjperry skrev, om du ska ha lön den 25:e ska pengarna sitta på ditt konto eller "vara dig till handa" efter kl 00:00. Samma sak gäller räkningar.
Jag är inte så intresserad av exakt betalningsdatum och det är inte enbart vad tråden handlar om.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Att du inte betalt i tid. Hur jäkla svårt ska det vara? Börjar tro att du är det bästa trollet det här forumet haft faktiskt.
semla_1-1-700x700.jpg
Tyvärr håller just du på att få en helt ok tråd att spåra ur. Höj nivån eller låt bli att posta.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Trådskaparen kan ju varit sen typ varenda gång han handlat på Kaplans. Det kan förklara det aningens osköna svaret från Kaplans kundservice och det faktum att han stängdes av direkt när det var uppenbart att han missat betala sitt köp i tid.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ryck up dig! Sträck på dig! Va en man! Osv :)
Nej, jag betalade i tid. De var för snabba med avstängningen. Se mail konversationen jag har bifogat. Problemet är att se har ej låst upp kontot, svarar ej, och tråkig attityd trots att de verkar förstå mina argument och tidigare sagt att de ska lås upp.
Jag har sett, jag har läst flera gånger om det är något man misstolkat men nej vi får helt enkelt var överens om att vi tycker helt olika. I min värld är felet bemötandet från Kaplans men att du inte betalat in i tid.
Tyvärr håller just du på att få en helt ok tråd att spåra ur. Höj nivån eller låt bli att posta.
Med mening då ts uppenbart trollar
 
Även om det är så, så är det ganska lustigt att man startar en tråd om det? Själv hade jag nog känt mig ganska dum för att jag inte betalat in summan tidigare.

Ganska lustigt att folk, varje dag, tar bild på sin klocka? Det är mycket vi kan tycka är "lustiga" men du verkar ha hängt upp dig specifikt för denna tråd. Det är helt och hållet subjektiv.

Om du slutar hänga upp dig på att någon på Kaplans försökt vara dig tillmötesgående och istället fokuserar vad tillräckligt många försökt berätta. Pengarna ska vara tillhanda direkt dagen infaller kl 00:00:01. Det betyder att du måste göra betalningen den 28/8 eller låta din bank göra överföringen åt dig så mottagaren har pengarna DIREKT den 29/8 infaller. All hänvisning till bilder på er sms eller mail korrespondens är ovidkommande eftersom dom försökt vara dig tillmötesgående, trots att det är du som inte betalat i tid. Att försöka påvisa hur många affärer du gjort när du inte ens förstår grundläggande betalning rutiner är ju löjligt.

Du spekulerar om transaktionstid. Tyvärr har deadlinen, kl 18.00 INGET med själva transaktionstiden att göra utan att de stänger då. De vill manuellt verifiera betalningen. Känns relevant att de nämner det. Jag nämnde precis samma sak till dem och de förstod mina argument. Se bifogade bilder. Om de förstod, varför inte du?

Trådskaparen kan ju varit sen typ varenda gång han handlat på Kaplans. Det kan förklara det aningens osköna svaret från Kaplans kundservice och det faktum att han stängdes av direkt när det var uppenbart att han missat betala sitt köp i tid.

Kanske det. Kanske satt jag på en av de anställda? Kanske är jag anställd hos Bukowskis? Spekulation tillför inget. :) Och på det sätt du nämner det på låter det som att det finns situationer det är OK för dem att agera på det sättet.
Jag har sett, jag har läst flera gånger om det är något man misstolkat men nej vi får helt enkelt var överens om att vi tycker helt olika. I min värld är felet bemötandet från Kaplans men att du inte betalat in i tid.

Med mening då ts uppenbart trollar
Tack för att du håller en trevligare ton. Då tycker vi helt enkelt olika.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kanske det. Kanske satt jag på en av de anställda? Kanske är jag anställd hos Bukowskis? Spekulation tillför inget. :) Och på det sätt du nämner det på låter det som att det finns situationer det är OK för dem att agera på det sättet.
Det väsentliga är att du misslyckats genomföra det som du avtalat. Dvs att säkerställa att de hade sina pengar 29/8.

Var det första gången du missat att betala i tid?
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp