• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart gymmar DU?

Brunleif

Panerai
IMG_8321.PNG
IMG_8319.PNG


Håller med ett gym är ett Gym!
Driver själv ett Gym (inte sportcenter eller friskvårdsanläggning..):cool:
Kolla här om ni vill se hur kul vi kan ha en vanlig dag före Jul. (Hoppas ni inte uppfattar det som "reklam", isf ber jag om ursäkt & tar bort det)

Det här var utan tvekan det absolut sjukaste jag sett! :S
När tomten hällde pillren i munnen på stackarn med stången förankrad på nyckelbenen tänkte jag att nu blir det inte värre.
Tills tomten sliter sönder T-shirten på kvinnan, antar att det saknades kvinnlig fägring innan. Men det togs igen med besked.
 
24/7 v:a hamnen

Gymmet är sannolikt det tråkigaste sättet i världen att träna dock.

Kampsport is the way to go. Gymmet är till för rehab ;)
 

Harley

Omega
Det här var utan tvekan det absolut sjukaste jag sett! :S
När tomten hällde pillren i munnen på stackarn med stången förankrad på nyckelbenen tänkte jag att nu blir det inte värre.
Tills tomten sliter sönder T-shirten på kvinnan, antar att det saknades kvinnlig fägring innan. Men det togs igen med besked.
Hehe ja lite kul får man ha på sitt jobb! :D Btw för eventuella som undrar just om hennes t-shirt så är hon tomtens riktiga sambo så inga kvinnor eller tomtenissar kom till skada under inspelningen. :p:angel: Men roligt hade vi!!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tränade på Fitness 24/7 på Gävlegatan tills de fick dille och stängde ner det :mad: Det var helt perfekt med en trevlig atmosfär och bra blandning både i åldrar och hur avancerad träningsnivå folk låg på.

Så nu har jag inte tränat sedan i oktober vilket börjar göra sig påmint. Är det någon som har tips på annat 24/7 i Stockholm där det inte osar MMA-mentalitet och man inte får känslan av att det är lika mycket planering inför nästa stöt som träning om man är där lite senare på kvällarna. Alternativt där det är tomt tidiga morgnar.

Spelar ingen större roll vart i Stockholm...jag åker hellre en bit för att få träna i lugn och ro.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Oasen i Marieberg - bor nära och gymmet befolkas i huvudsak av pensionärer samt DN/expressen-journalister. Att det finns en pool är en stor fördel.

Är det bra? Hur är ytorna och tillgången till maskiner/fria vikter? Finns det vettiga pass? Kommer att börja arbeta i närheten och funderar på det som nytt gym.
 

Rearden

Cartier
Är det bra? Hur är ytorna och tillgången till maskiner/fria vikter? Finns det vettiga pass? Kommer att börja arbeta i närheten och funderar på det som nytt gym.
Det beror på vad du är ute efter, majoriteten är tanter eller DN journalister. Finns en del fria vikter men överlag är upplägget relativt simpelt. Jag gillar det eftersom det aldrig är kö och inget "uppvisningsgym".

Sellingpointen för mig är att det är 100m från min lägenhet samt har en pool.
Går aldrig på pass tyvärr så inget jag kan säga där..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tränade på Fitness 24/7 på Gävlegatan tills de fick dille och stängde ner det :mad: Det var helt perfekt med en trevlig atmosfär och bra blandning både i åldrar och hur avancerad träningsnivå folk låg på.

Så nu har jag inte tränat sedan i oktober vilket börjar göra sig påmint. Är det någon som har tips på annat 24/7 i Stockholm där det inte osar MMA-mentalitet och man inte får känslan av att det är lika mycket planering inför nästa stöt som träning om man är där lite senare på kvällarna. Alternativt där det är tomt tidiga morgnar.

Spelar ingen större roll vart i Stockholm...jag åker hellre en bit för att få träna i lugn och ro.
Måste det vara 24/7? Fresh Fitness ligger väl annars i närheten, har några bra tips också. PM:a isf. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Måste det vara 24/7? Fresh Fitness ligger väl annars i närheten, har några bra tips också. PM:a isf. :)

De är mer att jag ju redan har ett gammalt medlemsskap där som tickar på, plus att jag verkligen gillar tillgängligheten. Men har hört bra saker om Fresh Fitness också...det ligger ju dessutom ett i Vällingby som är nära mig. Puh, nu måste man alltså börja träna igen då :)
 

don.h

Cartier
Var snål i år så jag gick ifrån SATS som absolut inte var perfekt till friskis. Människor som går barfota eller i strumpläster samt dricker vatten direkt ur kranen kommer få mig att byta tillbaka nästa år. Stora klungor med ungdomar och barn som driver runt också. Det är synd för det är i övrigt ett bra gym.
Fördelen med SATS är att priset filtrerar bort lite av de värsta
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Var snål i år så jag gick ifrån SATS som absolut inte var perfekt till friskis. Människor som går barfota eller i strumpläster samt dricker vatten direkt ur kranen kommer få mig att byta tillbaka nästa år. Stora klungor med ungdomar och barn som driver runt också. Det är synd för det är i övrigt ett bra gym.
Fördelen med SATS är att priset filtrerar bort lite av de värsta
Jag har aldrig förstått mig på folk som går runt utan skor på gymmet.
Skillnad om man kör mark eller något men då tar man på sig skorna direkt igen.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Balance Training i Solna. Riktigt nöjd med det, kör främst spinning under vintern när det är för jävligt. Gillar hellre löpning, styrketräning på gymet är så oerhört trist, men det måste ju tyvärr göras också...
 

lofgreno

Audemars
Balance Solna och Friskis & Svettis i Sumpan. Tyvärr alldeles för lite på Balance då jag inte kan köra morgnar längre. Fn blir det mest lunchpass på F&S. :)
 

ulli

Omega
2-Faktor
Kan slå ett slag för Sankt Jörgen Sport i Göteborg. Ett gym där man slipper känna sig på dagis och sätta på sig tossor innanför ytterdörren utan kan vuxet och värdigt gå till omklädningsrummet med sina skor på fötterna :)
IMG_20170328_194246.jpg
 
Topp