• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart tog GUL vägen?

Hittade min barndomsklocka i föräldrarnas källare. Stendöd och hårt gummi. Förhoppningsvis gör ett nytt batteri susen 🙂
IMG_3555.jpeg
IMG_3556.jpeg
Du kanske kan hitta något passande band här :) https://gulwatches.com/produkt-kategori/watch-strap/

Slog till på den här häromdagen, hade en likadan när jag var liten som min första klocka

1000013392.jpg
Har min original gula GUL kvar. Funkar fortfarande finfint men används mest av fyraåriga sonen.

/B
Edit Länken blev konstig

IMG_9315.PNG

Har också varit hemma hos föräldrarna och letat fram denna.

När jag gick i mellan och högstadiet på mitten/slutet av 90-talet hade verkligen ALLA en sådan här klocka (dock inte i min färg på urtavla då den känns lite ovanlig). Jag lyckades få fart på den igen genom att byta batteri. Dock känns lampan lite svag tyvärr. Fick även jobba lite för att få bort lite färg som fanns på en del av bandet men det löste sig med lite aceton.

Kör den nu här på OWG March och den har faktiskt växt på mig lite. Även om det tog att tag att vänja sig vid kardborreband. :)

IMG_3471.jpeg
Mitt Tradera fynd, riktig tripp tillbaka till 90:talet, med den första loggan på urtavlan. Fanns en handskriven klisteretikett på urverket som det stod 10-95 på, kanske när den köptes eller när de bytte batteri. Riktigt cool tycker jag den är iallafall. 🙂
Hade ju velat ha en Gul-Gul, men den här växer för mig. 😃

DiverDay och nostalgi idag!
Tror jag köpte den på sent 80-tal faktiskt och den hoppade igång efter batteribyte och lååång förvaring i låda!
Med lite nya band blir den ändå rätt fräsch, även om jag har kvar massor av kardborreband från tiden!

IMG_5704.jpeg

Var inne och beställde nya Orginalband på Guls egna hemsida, de har rea just nu på band, köp 4 och betala för 3, passa på att stacka upp. 🙂
Och 10% rabatt om ni signar upp er för deras nyhetsmail.

Den är ju snygg. Men det känns för knasigt att visarna är förskjutna för att lämna plats för en LCD de var för snåla för att inkludera.
Inte säkert att det finns lämpliga verk att tillgå längre helt enkelt. Ana-digi ligger väl inte riktigt på modet numera och verken som fanns har slutat tillverkas ett efter ett.

Inte säkert att det finns lämpliga verk att tillgå längre helt enkelt. Ana-digi ligger väl inte riktigt på modet numera och verken som fanns har slutat tillverkas ett efter ett.
Ja där har du säkert en poäng. Det kanske inte bara är snålhet som ligger bakom det märkliga utförandet. Det finns ju fortfarande ana-digi i sortimentet hos en del tillverkare. Men de kanske oftast är sådana som har möjlighet att göra större serier än Gul gör nuförtiden.

Ja där har du säkert en poäng. Det kanske inte bara är snålhet som ligger bakom det märkliga utförandet. Det finns ju fortfarande ana-digi i sortimentet hos en del tillverkare. Men de kanske oftast är sådana som har möjlighet att göra större serier än Gul gör nuförtiden.
Jag håller med om att layouten ser lite tossig ut, men personligen tycker jag att det är lite charmigt i sin konstighet.

Har för mig att Gul kör med Miyotaverk men vet inte riktigt hur ana-digiutbudet ser ut hos dem; teorin om att man fått byta till ett verk utan display låter dock som en rimlig förklaring

Tillbaka
Topp