Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt!Kompis!
![]()
Hahaha ojRiktigt bra tråd! har också skarpa minnen av märket gul!
Nyfikenheten växte och jag blev tvungen att gräva fram min gamla ungdomsklocka. Dock fick jag till min fasa se att det inte var en GUL klocka, utan en Facit som satt på ett GUL-armband!![]()
Jag är på jakt efter en av den här modellen (Impact Chrome), helst med ljusgrå analog urtavla. Vet ni någon som har en sådan och är intresserad av att sälja den så kommentera gärna.Hittade min GUL i förrådet idag, kärt återseende. Ska försöka hinna köpa batteri imorgon så man kan gå igenom alla funktioner igen.
Bandet luktar sunkigt, kanske av handledssvett, kanske av förvaringen.
Jag tycker tavlan gör en fin övergång mellan den runda analoga delen och den fyrkantiga digitala.
![]()
De banden väcker många minnen... Jag minns hur de fransade sig och började lukta rätt illa efter ett tags användning...
Här snackar vi band! Minns nästan känslan att ta på sig klockan som liten. (Stulna bilder)![]()
Nostalgi nostalgi. Kan någon vägleda mig i rätt riktning dit de kardborreutrustade tidvisarna går att få tag på idag? Snabbdammsög presic bukten, tratten o finforumen efter nått liknande min gula Gul som antagligen gått förlorad.
Vann min trotjänare på kräftans dag i Tidaholm nån gång 98-99 på ett rätt kul sätt. För att förstå tävlingen får jag nog förklara vad tillställningen går ut på först.
Kräftans dag anordnas varje år vid kräftfiskepremiären och kommunen låter alla ungdomar fiska kräftor i ån Tidan som rinner genom staden. Jäkligt fin liten stad för övrigt med charmigt "bonnia" invånare. Nåväl. Då, oklart om det fortfarande är så, märktes ett gäng kräftor upp i förtid för ett lotteri till kidsen som skulle fiska. Själv drog jag upp en märkt kräfta satans så snabbt o va övertygad om att jag skulle få förstaching på det feta prisbordet. Väl framme va det redan fem snorungar före mig med märkta skaldjur! Fan då! Tur för mig va det just snorungar som inte förstod vad som fanns framför dem, och en efter en tog de för sig av sakerna på bordet. Saker som ungar gillar... jag däremot fattade ju att den gula Gulen va gralen i prispotten och norpade den direkt när min tur kom. SÅ NÖJD. En riktig vuxenklocka! En klocka jag kom att använda i många år framöver. Ingen aning om vart jag gjort av den dock och nu vill jag verkligen ha DEN eller iaf en likadan. Att man inte fattade sånt här när man va 15.
Är den ny den där? Skulle vara en bra julklapp faktiskt.![]()
Dottern rockar en rosa GUL![]()