• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart tog GUL vägen?

Utmärkt första klocka.
IMG_20180727_114332-01.jpeg

Jag hade aldrig någon GUL, men fick en liknande som beställdes i hobbexkatalogen. En anadigi med kardborre som fanns i massa olika färger, minns inte märke.
Runt 92-93.

Åhhh jag hade en guldfärgad med svart tavla o brunt kardborre på -90 talet.
Den fastande alltid i Aqua limone och Dieseltröjorna:confused:

Min första klocka jag minns var en GUL, inhandlades på tidigt -90 tal,
Den överlevde alla år som skejtare, tog mig igenom lumpen på 5e amfbat, sen åkte den av i början på 00 talet.
Gick inte ha klocka när jag började jobba som bilmek.
Skulle vara kul att hitta den.

Måste bumpa den här tråden för 90tals GUL är the shit och jag måste erkänna att jag blir alldeles varm när jag ser de klassiska ana/digi tavlorna :D
Jag vill påstå att alla som var med på 90 talet har en koppling till en GUL.
Jag fick en "fake" GUL när jag sålde jultidningar när jag gick i 2an. Sen på en släktfest kom en rejält äldre kille och frågade om jag har en gul, jag fattade ingenting och svarade: "är du färgblind, den e ju blå"
Där och då fick jag lära mig vad GUL var men veckopengen räckte inte till en egen, äntligen hittade jag en på loppis och nu har jag beställt nytt band, oj vad jag väntar!
upload_2019-10-17_11-26-17.png

Stod och tittade på ett gäng GUL häromdagen så de finns kvar. Funderar på en till min dotter men de är inte lika charmiga nu som de var på den gamla goda tiden.

Jag letade fram mina klockor från ungdomen! Den högra hade ett snyggt läderband när det begav sig...
Kardborrebandet luktar inte optimalt.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    107.9 KB · Visningar: 14
  • image.jpg
    image.jpg
    75.6 KB · Visningar: 16
Ja väntar väl på lite mer stöd och support antar jag. Att nån vänlig själ här ska klappa en på axeln och säga: "Det är okej att köpa fler, fast du int använder din GUL så ska du absolut köpa en till, de e normalt, vi stöder dig <3"
Kanske nåt sånt...
:D
Kör hårt, du har mitt, och förmodligen övrigas, fulla stöd.

• Like
Reactions: JwJ
Jag letade fram mina klockor från ungdomen! Den högra hade ett snyggt läderband när det begav sig...
Kardborrebandet luktar inte optimalt.
Haha, det där jädra kardborrebandet alltså. Min första klocka var en Gul Seaton med tillhörande kardborreband och jag minns så väl den där unkna lukten som infann sig i samband med allt bad och härjande efter mitt första sommarlov med klockan på. Nostalgi på hög nivå!

• Like
Reactions: JwJ
Någon som vet vart man skulle kunna få tag på en ny knapp till min GUL?
Eller är den körd?
IMG_20191108_172433.jpg

Bonus bild :)
IMG_20191108_172601.jpg

Måste bumpa den här tråden för 90tals GUL är the shit och jag måste erkänna att jag blir alldeles varm när jag ser de klassiska ana/digi tavlorna :D
Jag vill påstå att alla som var med på 90 talet har en koppling till en GUL.
Jag fick en "fake" GUL när jag sålde jultidningar när jag gick i 2an. Sen på en släktfest kom en rejält äldre kille och frågade om jag har en gul, jag fattade ingenting och svarade: "är du färgblind, den e ju blå"
Där och då fick jag lära mig vad GUL var men veckopengen räckte inte till en egen, äntligen hittade jag en på loppis och nu har jag beställt nytt band, oj vad jag väntar!
upload_2019-10-17_11-26-17.png

Heads up. Jag beställde ett kardborreband för en tid sedan och missförstod rubriken, jag trodde de hade 18 och 20mm band men det är ett och samma band som de säljer som 18-20mm. I verkligheten är bandet 20mm och passar skitdåligt på min som är 18mm mellan bandhornen. Absolut inget fel på bandet eller sidan som säljer dem, jag skulle ha fått returnera bandet men valde att behålla det för det är bättre än ingenting, men det passar inte speciellt bra som ett 18mm band.

Tillbaka
Topp