• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Veckan är räddad! Avsnitt 2 - Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851

image.jpeg
Äntligen hunnit lyssna igenom avsnitt 2. Nivån på samtalen där ni tar er tid att förklara ord och resonemang på ett annat sätt än i avsnitt ett känns klockrent! (torr humor...) Kul om/att ni går till botten med frågor som uppkommer i era egna diskussioner så som saltet mot gummi/packningar och återkopplar i framtida avsnitt. För mig var detta avsnittet verkligen ett steg i rätt riktning, riktigt kul att lyssna på!

PS. Nymans skulle kunna ges ett avsnitt om när han berättar hur/när man får använda sina klockor för jag är ganska förvirrad just nu, det var ju nej på allt. Får jag ens använda dem när jag käkar chips i soffan eller kan lökkryddan i mina sourcream and onion ge skadliga beläggningar på sikt? bäst att hålla sig till osaltade pensionsnärschips i framtiden kanske... (läs med humorbrillorna!)

Pimpat min aquaracer för sommaren apropå nato, perlon etc. :)
 
Senast ändrad:

Phileas Fogg

Cartier
Fått följande felmeddelande hela dagen, försökt spela flera gånger. Bara för mig det strular? Första avsnittet funkade utan problem.
image.png
 
För att klargöra om Perlon/Nato sliter mer/mindre på bakboetter: Båda av dem sliter ganska mycket på bakboetter, framförallt om klockan är i guld av självklara själ.
Allt som är relativt stumt som ligger mot en bakboett kommer skava en del, därav att jag alltid rekommenderat, som nämnt i podden, att man har något slags skydd på bakboetten.
 
Topp