Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
LLD'n är också ett riktigt "strap monster", passar på typ alla typer av länkar/bandGillar verkligen LLD, utifrån vad jag sett på bilder. Hur känns den på handleden i 36mm @Boatman ?
Sen gillar jag oftast klockor på länk och då oftast oyster för dykare, men har aldrig riktigt provat mesh. Tänker att LLD passar på många olika band och länkar men kanske inte just oyster.
Som överskriften antyder är detta en tråd för oss som gillar Super Compressor (Style) klockor.
Jag skriver inte ihop någon artikel om denna typ av klockor då det redan finns massor av information att hitta på internet.
Posta gärna bilder på era Super Compressor (Style) skönheter.
Tipsa gärna om nysläpp mm.
Här kommer bilder på min lilla samling:
Longines Legend Diver 36mm
![]()
Weekly Auto Orient King Diver
![]()
Lorier Hydra Series II
![]()
RLG Atlanticus Diver
![]()
Phoibos Eagle Ray Automatic
![]()
Dan Henry 1970 40mm
![]()
Spinnaker Bradner
![]()
Så jäkla snygg! Och coolLite somrig är den allt…..
![]()
Tack så mycket, tycker själv den är riktigt bra.Så jäkla snygg! Och cool
Hur upplever du storleken, diameter och tjocklek? Mått på handled ungefär? Tankar och känsla kring klockan överlag? Har blivit väldigt sugen på den modellen, i så fall med svart tavla.![]()
Tack för svar! Kanske blir en sådan då...Tack så mycket, tycker själv den är riktigt bra.
Den är stor men tycker den bärs mindre än vad storleken antyder. Den känns riktigt bra på handleden, upplevs inte som tjock heller. Mitt exemplar håller tiden bra, bra finish. Ska jag klaga på något är det länken som kunde ha fler hål för mikrojustering.
Men på det hela taget mycket nöjd med den.
Tror inte du kommer att ångra dig.Tack för svar! Kanske blir en sådan då...![]()
Blev en King DiverTror inte du kommer att ångra dig.
Glömde skriva att min handled är ca. 17,5cm
Just det jaMin enda ”Compressor-style”, hoppas på fler i framtiden.
![]()
Tycker båda blev bra, men om jag måste välja en blir det mesh! Riktigt läckertVad tycks om länkarna när de kom på klockan?
![]()
![]()
Hej, tycker den är supersnygg! Roterar ringen "för lätt" att man flyttar den av misstag?Bläckfisken på armen idag
![]()
Meshen! Vad tyckte du själv?Vad tycks om länkarna när de kom på klockan?
![]()
![]()
Gillar båda men meshen är bäst. Det störde mig lite att länkbitarna på flat links länken var något stora så passformen blev inte som jag föväntade mig men gillar hur ljuset reflekteras i den så kommer troligen att använda båda.Meshen! Vad tyckte du själv?
På denna är det ingen risk att bezeln flyttar sig då den har screw-down crown på båda kronorna.Hej, tycker den är supersnygg! Roterar ringen "för lätt" att man flyttar den av misstag?
Alltid bra att kunna variera. Blir två helt olika klockor. Enjoy!Gillar båda men meshen är bäst. Det störde mig lite att länkbitarna på flat links länken var något stora så passformen blev inte som jag föväntade mig men gillar hur ljuset reflekteras i den så kommer troligen att använda båda.