Tack för svar...är bra sugen på en fast den vita.På denna är det ingen risk att bezeln flyttar sig då den har screw-down crown på båda kronorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar...är bra sugen på en fast den vita.På denna är det ingen risk att bezeln flyttar sig då den har screw-down crown på båda kronorna.
Tror inte jag sett en vit Phoibos Eagle Ray, har du någon bild på den?Tack för svar...är bra sugen på en fast den vita.
Hahaha...sorry, blandade ihop den med Dan HenryTror inte jag sett en vit Phoibos Eagle Ray, har du någon bild på den?
Svart sharkmeshSenaste tillskottet till samlingen. Får se hur jag trivs med en svart boett. Ska se om jag hittar en svart länk också.
Marnaut Seascape 200B
![]()
Den där hade jag inte sett innan, riktigt läcker!Oris Chronoris Movember
![]()
Som sagt, mig veterligen är denna den enda moderna ”riktiga”Av ren nyfikenhet - hur många av klockorna i tråden är faktiska Super Compressors? Alltså som använder sig av den, eller liknande teknik? Läst något om att CW faktiskt har tillverkat en SC-klocka, och inte bara använt sig av SC-designen?
Snygg combo!Som sagt, mig veterligen är denna den enda moderna ”riktiga”
![]()
Funderar också över det här. Någon som vet hur man kollar om just sin klocka är av ”korrekt” typ? När jag kikar på min King Diver, ser boetten vid en första anblick ut att vara konstruerad ”rätt”. Men kanske bara är estetiskt? Som sagt, intressant att höra vad ni andra säger som vet!Av ren nyfikenhet - hur många av klockorna i tråden är faktiska Super Compressors? Alltså som använder sig av den, eller liknande teknik? Läst något om att CW faktiskt har tillverkat en SC-klocka, och inte bara använt sig av SC-designen?
Snyggt, tack! Ska förkovra mig vid tillfälleSista klockan för i år! SuperCompressor.
Har länge varit fascinerade av Supercompressor klockor. Testade på ett hemmabygge för någon månad sen, men det kändes ju inte på riktigt så att säga (hade det på känn men man måste ju testa). Longines och framförallt Jaeger LeCoultre tillhör favoriterna men en vintagedinka av de märkena är ju...klocksnack.se
Har skrivit lite om SuperCompressor klockor här back int the day så att säga, förhoppningsvis funkar länkarna fortfarande.
Överlag är väl de flesta nyproduktion inte riktiga supercompressor klockor. Men har för mig att konstruktionen inte var lika fantastisk i praktiken som i teorin, så det kanske räcker med looken?![]()
Snygg! Vad är det för något?Har ni sett denna.
![]()
Definitivt, vilken skönhet. Rätt bra storleken på den va? Bjuder du på en bild där man ser kronornaDenna kvalar väl in
![]()