• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som gillar Super Compressor (Style) klockor

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Har någon plan om att skaffa en Longines Legend D. Men blir mer och mer svårmotiverat med alla roliga alternativ i den här tråden.
Hade en LLD 42 mm köpt på Mesh som fick lämna pga uppgradering , funkade fint med alla möjliga band och har saknat den lite men om jag skulle skaffa en igen skulle vilja ha en nodate på 37-39 mm.

IMG_20190413_180426 (3).jpg
 
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Riktigt fin, har bara testat deras Aquascape och den var riktigt bra.
Tack, tyvärr ingen erfarenhet av ngn annan modell från Baltic än denna men den gör mig inte besviken.
Side note: Frågade dem om jag kunde få en glasring med radiell borstning istället, fick nej som svar men är inte det minsta besviken, ”Tourbillon-borstningen” är helt underbar ❤️
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna, köpt på vinst eller förlust. Många tickade boxar men mycket jag är väldigt osäker på också, någon intresserad?
821C14E0-AD32-4325-9970-79A1285EFE8E.jpeg
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Idag får min super compressor komma fram. Vet inte så mycket om den mer än att det är Någon form av hemmabygge som såldes på TTT. Gillar den iaf, tycker den tillför något i samlingen. Någon som vet mer om modellen?
image.jpg
Det där är en sk Magnus Super Compressor. En kille på den orangea tiden på TTT som byggde några stycken och sålde på forumet.
 

Odde

Breitling
Har helt snöat in på Christopher Wards C65 Super Compressor. Det har dykt upp några på Ebay nyligen men ingen på länk med lämpliga fraktalternativ. Får man annonsera köpesannonser här på KS? Ser väldigt få av den typen i köp/säl forumet.
 
Topp