Jag medMycket fina de med. Ser fram emot din paketöppningstråd =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag medMycket fina de med. Ser fram emot din paketöppningstråd =)
När jag så den lilla delen av din tröja fick jag bild i huvudet av kille i tomtedräkt som rockade en AP Diver. Nice.Jobbigt att mitt sista inlägg i den här tråden var när jag var 22..
Blev nyss 25. OWG med denna kloss.
![]()
När jag så den lilla delen av din tröja fick jag bild i huvudet av kille i tomtedräkt som rockade en AP Diver. Nice.
Fin utsiktJobbigt att mitt sista inlägg i den här tråden var när jag var 22..
Blev nyss 25. OWG med denna kloss.
![]()
Hallå!Hallå!
18-årig snickarlärling från Lindesberg här. Jag har smugit runt här på KS ett par månader nu och känner att det är dags att glida fram ur skuggan.
Som så många andra var, givetvis, min första ”riktiga klocka” en SKX007.
Tröttnade på den efter ett tag och kände att jag ville gå vidare till något lite ”finare”.
En morgon så dök det upp en 2541.80 på blocket, och jag slog till.
![]()
Saknar dock känslan av att bära ett automatur, så blir säkert en ny klocka snart.
Tack för ett trevligt forum!
Väl mött
Isac
Hallå!
Visst börjar vi alla med en SKX, riktigt trevlig klocka det. Roligt med Seamaster också! Kanske rätt passande med en Quartz för snickaryrket! Då kan du hamra på utan att oroa dig för att det ska ställa till med något knasigt i urverket!
Har du klockor för status eller för att du är genuint intresserad? Notera det rödmarkerade i citatetKul tråd för oss småttingar!
Är 23 år, jobbar inom IT och har gjort det nu i 1,5 år. Innan dess pluggade jag på Handels i 3 år.
Mitt klockintresse tog far när jag var 16 då min far skaffade sig en Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm. Började spara redan samma dag som den satt på hans arm.
När jag var 18 var det min tur att slå till efter att ha knegat två sommarlov på banken. Efter min tid på Handels växte intresset för Rolex. Började med en Datejust 126331 som jag skaffade när jag fyllde 22, och för drygt 2 månader sedan kom min 116610LV in i bilden!
Nästa mål är att inneha en Royal Oak Self Winding inom två års tid!
Biiiiiildeeeer!Kul tråd för oss småttingar!
Är 23 år, jobbar inom IT och har gjort det nu i 1,5 år. Innan dess pluggade jag på Handels i 3 år.
Mitt klockintresse tog far när jag var 16 då min far skaffade sig en Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm. Började spara redan samma dag som den satt på hans arm.
När jag var 18 var det min tur att slå till efter att ha knegat två sommarlov på banken. Efter min tid på Handels växte intresset för Rolex. Började med en Datejust 126331 som jag skaffade när jag fyllde 22, och för drygt 2 månader sedan kom min 116610LV in i bilden!
Nästa mål är att inneha en Royal Oak Self Winding inom två års tid!
Datejust och Hulken. Ska ta en schyst bild på seamastern när jag är hemmaBiiiiiildeeeer!![]()
I ärlighetensnamn är det nog båda aspekter som spelar in. I grund och botten är det ett genuint intresse. Men inom min bransch kan det vara bra att ha en klocka som visar lite "framgång" om man får säga så utan att åka på janteHar du klockor för status eller för att du är genuint intresserad? Notera det rödmarkerade i citatet![]()
Klart grabben ska diska sin hulk.Datejust och Hulken. Ska ta en schyst bild på seamastern när jag är hemma![]()
![]()
![]()
Ja, tavlan skulle tydligen på en ännu finare färg om man körde Yes gröna diskmedel. Lite skillnad märkte jag alltKlart grabben ska diska sin hulk.![]()
Roligt att se någon vara ärligI ärlighetensnamn är det nog båda aspekter som spelar in. I grund och botten är det ett genuint intresse. Men inom min bransch kan det vara bra att ha en klocka som visar lite "framgång" om man får säga så utan att åka på jante![]()
Ja, det bygger förtroendeRoligt att se någon vara ärlig![]()
Hoppar också in här nu när @Boyka1 drog liv i tråden.
22 år, inne på min sista termin på LU. Klockintresset fick sig en redig boost när jag fick ta över min pappas SD 16600 på studenten. Just nu är mitt mål att få den servad och vad gäller nya objekt så vet jag ej ännu. Klockor för mig är en stor hobby och som "mannens enda smycke" så gillar jag då att ha en redig pjäs.
Jag har några andra beaters som jag samlat på mig under åren men SD:n är och kommer alltid förbli min ögonsten.
![]()
Snyggt. Det var ingen dålig studentpresent!![]()
Frågan är om även din far fick för mycket dricka i sig och var lika förvånad dagen efter?Blev rätt chockad kan jag säga, det var sent på kvällen efter alldeles för mycket dricka![]()
Frågan är om även din far fick för mycket dricka i sig och var lika förvånad dagen efter?![]()
Ny på forumet, 22 fyller 23. Jobbar heltid med IT och pluggar lite ytterligare IT på 75%. Alltid gillat klockor men aldrig satt mig in i det. Julledigheten förstörde mig och jag reggade mig här och köpte min första automatare, SKX007.
Har en bil som kostar alldeles för mycket för vad den används till, sugen på hojkort och att resa. Sen vill man ju köpa bostad och en Rolle...
Så mycket drömmar så lite pengar.![]()
Har snöat in fullständigt, det är nog som du säger inom hyfsat överskådlig framtid jag äger något ytterligare...Skx:n är verkligen en gateway drog så det dröjer antagligen inte länge till tills du har en Rolle eller något annat kul. Vad kör du för bil?![]()
A tyvärr är man mellan 25 och 30 år kan man säga! Men roligt med denna tråd!