Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha "Jag har all respekt respekt för Swedbank" samtidigt som du kallar Swedbank för Svettis. Hög nivå på dig, verkligen!Med all jävla respekt och med socker på toppen. Svettis är ingen Investment Bank punkt. Sen att dom har en Investment banking del är en annan sak. Svettis är och kommer alltid vara en Retailbank i första hand. Sedan är Investment delen separerad från resten av banken.
Edit Jag har all respekt för Swedbank absolut inget fel med att jobba där, tvärtom. Nu lämnar vi det ämnet och fortsätter med att vara mellan 20-25 år. (Själv är jag 40 och har jobbat Trading i 15 år på bank.)
Yes sir! Ska faddraVi får se till att ha en GTG eller något, inte många med samma intresse bland ingenjörerna.
Ni får glida ner på ekonomikum, bättre drag här...![]()
Jahja, får väl hoppa in då. 24år ung. Pluggar arkitektur och knegar extra inom handeln, något jag kommer fortsätta med några år nu. Har alltid gillat klockor, önskade mig enbart en fin Casio digitalare i födelsedagspresent när jag var typ 8. Har fortfarande kvar den i lådan. Sen skaffade jag min en klassisk vittavlad-dressare ifrån Gant under gymnasietiden men bestämde mig för att köpa mig en ordentlig en med första lönen efter det. Valet fall på en Certina DS diver efter att ha sökt runt en hel del själv och provat i butik.
![]()
![]()
Var iprincip OWG med Certinan i två år innan jag hittade hit och lät den vandra vidare. Ganten åkte på ibland då den var populärare bland det andra könet, tyvärr kan jag tillägga. Men sen bar det av! Köpte mig en Glycine här på forumet.
![]()
Sen behövdes det såklart en beater inför en Australien resa, såklart en SKX som alla andra.
![]()
Vann två klockor av @Tripeiro. i en rolig tävling, hittar inte tråden nu dock.
![]()
![]()
Inköpte en farsta glitter hipster digitalare som tjejen nu lagt beslag på (använder den aldrig ändå)
![]()
Alla behöver ju en kronograf med. Här iform av en Quartz Sekio som lämnat för ett tag sedan.![]()
Köpte en skum vintage rackare som tickade så högt att jag höll på att bli tokig så den servades och skickades vidare när den fortfarande tickade..
![]()
Fick lite skrammel klockor utav farmor och farfar när mamma berättat om mitt intresse. Inget riktigt kul men kommer kanske serva upp någon av de pga. att det just är gåvor.
![]()
Var såklart tvungen att prova på att modda lite också, så gjorde om SKXen lite när jag tröttnat. Tröttnade snabbt på moden med så den vandrade vidare med.
![]()
Så vad finns i samlingen nudå? Dessa tre är väl mina huvudklockor utöver några av de ovan som fått stanna. Lagondan har nytt band och används som dressare (läs, iprincip aldrig). Sinn 556a är huvudklockan och bärs nästan dagligen. Quartz Heuern är tänkt som beater men med lite strul så är den inne på service för tillfället och kommer förhoppningsvis tillbaka i prima skick. Sen gillar jag jackor också, gärna jävligt balla sådana med historia. Bilden längst ned visar min Sinn i min Mille miglia jacka som var designat för racet med samma namn, komplett med goggles på luvan och watchviewer.
![]()
![]()
![]()
![]()
Har missat några jag inte kommer ihåg eller hittar bland bilderna men så får det vara.
Vad är pågång härnäst? En udda vintage dykare i form av Squale, Zodiac eller något liknande är jag riktigt sugen på. Samma med en udda vintage klocka i allmänhet och 556an vill jag låta vandra vidare men väntar på att en Sinn Flieger ska dyka upp först. Eller en bespottad TAG Aquaracer alt. vintage svarttavlad datejust.
Har fö. insett att jag antagligen festat bort och rest upp två-tre sport rollar under min korta klockkarriär när jag rotade igenom mina gamla bilder. Men helt klart värt det. Sparar de dyrare inköpen när jag landat mitt första ordentliga jobb efter utbildningen. Finns mycket roligt billigt som man kan beta av tills dess.
Jag höll på att skratta ihjäl mig första gången Erik visade detKanske dags för en ny tväling, jag är ju en jävla hejjare på att gravera.
Borde nog egentligen inte ens få hantera en Dremel.Jag höll på att skratta ihjäl mig första gången Erik visade det![]()
+1 Stackars Erik, kände mig så jäkla elak men jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt!Jag höll på att skratta ihjäl mig första gången Erik visade det![]()
Haha jag är fullt medveten om hur det ser ut. Det som gör klockan så rolig ju+1 Stackars Erik, kände mig så jäkla elak men jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt!![]()
Haha jag är fullt medveten om hur det ser ut. Det som gör klockan så rolig ju![]()
Kul med Örebroare! Volt Marieberg eller City?22år från sthlm, pluggar systemvetenskap vid Örebro universitet 3e terminen och arbetar extra på Volt Fashion. Varit medlem här sedan 2012 men intresset triggades upp ordentligt för något år sedan utav en oklar anledning. På grund av bil, dyr lägenhet, (dyr(?)) flickvän och troligtvis ett allmänt oekonomiskt sinne så är samlingen i princip obefintlig med en Omega Seamaster 50', en Seiko snzg15k1 och en vostok komandirskie 70'. skx007 såldes för några veckor sedan och siktet är nu inne på en DJ fyrsiffrig.
City!Kul med Örebroare! Volt Marieberg eller City?
Där brukar jag dyka in ibland. Frågan är om inte vi har sprungit på varandra där och även på krogen.
Kul tråd! Vet inte om det räknas, men jag är en glad snubbe i lägre medelåldern enligt mig själv, men i sinnet och själen är jag nog inte mer än 20 bast
! Detta stämmer nog, för min kärring säger ofta, som dessutom rimmar på kofta att jag måste börja växa upp någon gång. Har gillat och samlat klockor sedan 80-talet. Rolex är det märka jag vurmar mig mest för, men gillar även märkerna; IWC, Breitling, Omega, Panerai m.fl.
En del av samlingen för tillfället...
![]()
Det har vi säkert!Där brukar jag dyka in ibland. Frågan är om inte vi har sprungit på varandra där och även på krogen.
Är 19 år, har avslutat gymnasiet inom ekonomi och ska kanske läsa till civil ekonom. Ska söka jobb under hösten.
Har ganska många klockor, vissa används mer än andra
Gmt 1675 från 1977
![]()
Omega ploprof 600 från 1974
![]()
Rolex 1680/8 guld från 1976 arvegods
![]()
TackDen 1680/8 var inte tokig du!![]()
19 åring här. Bor i Malmö och tog studenten precis och har läst naturvetenskap. Jobbar för tillfället på Ica i och planerar att ta två års sabbatsår. Är ganska trött på plugget just nu. Funderar på att läsa antingen civilingenjör väg och vatten eller läsa ekonomi. Två ganska olika program men är väldigt sugen på båda. Får hoppas att jag kan bestämma mig nu innan jag börjar läsa igen. Sportar just nu rolex gmt blnr som jag köpte nu efter sommaren. Sugen på att spara ihop till en hubbe classic fusion.