• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vid förlust idag, ska Hamrén få vara kvar?

Vid förlust idag, ska Hamrén få vara kvar?

  • Ja, vi är inte bättre!

    Röster: 10 13.5%
  • Nej, jag saknar Lagerbäcks tråkspel som iaf ger resultat!

    Röster: 64 86.5%

  • Totala väljare
    74

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag tycker man bedriver A-laget så himla lustigt. Spelarna som är med i truppen har inte tillräcklig hög individuell nivå, det märks på slarviga passar, dålig mottagningsteknik, stillastående osv. Och oavsett vad de har för tränare så kommer inte mottagningstekniken bli bättre? Utan det ligger ju faktiskt på den individen.

Om man kollar på spelarna i U21 laget så har ligor runt om i världen fått upp ögonen för de här spelarna, de blir ännu mer attraktiva på den internationella marknaden efter sina prestationer. Kan man inte unna unga spelarna som är hungriga och är stolta över att få bära landslagströjan, ge dem en chans! Jag torskar hellre med 10-1 och har unga hungriga spelare som brinner för det här än 4-1 med våra "bästa" spelarna som är så "rutinerade" Så jävla larvigt att mjölka ur Zlatan & Co, var glad över det lilla och låt nya spelare få chansen nu, snälla.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tycker att de borde ha kvar Z som kapten men byta många av de äldre
Tror de unga kommer att lyftas som fan av att få lira med sin idol
Vilket jag chansar att en del av den har Z som
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Jag tycker man bedriver A-laget så himla lustigt. Spelarna som är med i truppen har inte tillräcklig hög individuell nivå, det märks på slarviga passar, dålig mottagningsteknik, stillastående osv. Och oavsett vad de har för tränare så kommer inte mottagningstekniken bli bättre? Utan det ligger ju faktiskt på den individen.

Om man kollar på spelarna i U21 laget så har ligor runt om i världen fått upp ögonen för de här spelarna, de blir ännu mer attraktiva på den internationella marknaden efter sina prestationer. Kan man inte unna unga spelarna som är hungriga och är stolta över att få bära landslagströjan, ge dem en chans! Jag torskar hellre med 10-1 och har unga hungriga spelare som brinner för det här än 4-1 med våra "bästa" spelarna som är så "rutinerade" Så jävla larvigt att mjölka ur Zlatan & Co, var glad över det lilla och låt nya spelare få chansen nu, snälla.
Väl skrivet broder, många sanningar i den texten!
 
Hamren skulle avgått redan från dag ett!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: bra fotboll spelas utomhus en regnig oktoberkväll, på en smålerig gräsplan mellan fyra halvfulla betongläktare slöjade bakom tjock bengalrök. Resultatet ska vara 1-0 i 88e minuten. Ett guldlag ska inte göra fler än 25 mål eller släppa in mer än 15.
Det är bra fotboll. Ingen jävla kommers-hets eller att skrika målgörarens efternamn, inga klappor, inget camp sweden, inga "fans" i andra länder eller i tv-soffan, inget konstgräs, inget jävla tak. Det ska vara sunkiga kiosker med ljummet kaffe och mazariner som passerat bäst före-datum. Inget mer, inget mindre.

Ontopic så vettefan vem jag vill ha som förbundskapten. Rikard Norling vore intressant. Jag skulle iofs gärna lägga ned landslaget så vi slipper tråkiga uppehåll i världens bästa liga - allsvenskan.

Ironi på hög nivå....
 

Apansson

Torpare
Åh, åh förresten! Vi har bara en bra spelare i gårdagens startelva i Albin Ekdal.
Varför kan inte hamren våga satsa lite och köra typ: Guidetti-Hrgota/Goitom, Bahoui-Quaison-Lewicki/Hiljemark-Ekdal, Augustinsson-Milosevic-Backman-Tinnerholm, Carlgren/Olsen
VÅGA, det kan fan inte bli sämre, och den där elvan skulle inte göra bort sig.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
problemet eller anledningen till det är nog att det finns extremt få (inga) uppslag till någon som gör det bra/bättre vad jag känner till.

Kan tycka att det blir lite för stor hets kring att spelarna ska ha internationell erfarenhet. Ibland kanske det är bättre att ta en spelare som faktiskt är igång och spelar matcher i klubblag (även om det är i allsvenskan) istället för att ta ut någon som har spelat matcher i dessa sammanhang förr men inte är i matchform.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Åh, åh förresten! Vi har bara en bra spelare i gårdagens startelva i Albin Ekdal.
Varför kan inte hamren våga satsa lite och köra typ: Guidetti-Hrgota/Goitom, Bahoui-Quaison-Lewicki/Hiljemark-Ekdal, Augustinsson-Milosevic-Backman-Tinnerholm, Carlgren/Olsen
VÅGA, det kan fan inte bli sämre, och den där elvan skulle inte göra bort sig.

lol
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
2 självmål av Källström. Backlinjen går inte att prata om. Varför får inte Jonas Olsson spela? Han startar varje match i Premier League som förmodligen är världens bästa liga...
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
2 självmål av Källström. Backlinjen går inte att prata om. Varför får inte Jonas Olsson spela? Han startar varje match i Premier League som förmodligen är världens bästa liga...
+1

Ingen aning om varför han petas, som du säger, varför inte spela en kille som startar i PL. Känns som en förutsättning för ett landslag i fotboll att spelarna faktiskt spelar klubblagsfotboll..
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
+1

Ingen aning om varför han petas, som du säger, varför inte spela en kille som startar i PL. Känns som en förutsättning för ett landslag i fotboll att spelarna faktiskt spelar klubblagsfotboll..
Han gjorde en dålig match vad jag vet. Konstigt då dom andra backarna har varit dålig alla matcher men får ändå spela.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
2 självmål av Källström. Backlinjen går inte att prata om. Varför får inte Jonas Olsson spela? Han startar varje match i Premier League som förmodligen är världens bästa liga...
Han gjorde en dålig match vad jag vet. Konstigt då dom andra backarna har varit dålig alla matcher men får ändå spela.

En drös mer dåliga insatser än en match anser jag. Olsson är en säkerhetsrisk lika stor som Granqvist och Antonsson. Dvs. det blir varken sämre eller bättre. Ordinarie i PL är han förvisso men det i sig ska inte va ett frikort.

Skulle hellre se nya ytterbackar, en ny yngre kompis till Granqvist (gärna snabb med bra speluppfattning). Och en ordentlig defensiv mittfältare, tänk typ D.Andersson/Linderoth typ. Som tar de där lilla extra metrarna, Ligger rätt 99% av tiden etc.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
En drös mer dåliga insatser än en match anser jag. Olsson är en säkerhetsrisk lika stor som Granqvist och Antonsson. Dvs. det blir varken sämre eller bättre. Ordinarie i PL är han förvisso men det i sig ska inte va ett frikort.

Skulle hellre se nya ytterbackar, en ny yngre kompis till Granqvist (gärna snabb med bra speluppfattning). Och en ordentlig defensiv mittfältare, tänk typ D.Andersson/Linderoth typ. Som tar de där lilla extra metrarna, Ligger rätt 99% av tiden etc.
Fast några dåliga matcher är ju inte lika illa som att man aldrig varit bra ;)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fast några dåliga matcher är ju inte lika illa som att man aldrig varit bra ;)

Granqvist har ju varit bra, bra mkt bättre än Olsson sett över tid. Antonsson var som bäst i tiden i Bologna, men då var han inte med i landslaget. Men gamla meriter står sig inte alltid, oavsett om de är bra eller dåliga. Bortsett från O. Wendt som inte bör komma nära en plan i landslagsdressen igen av förklarliga skäl då det mest blir kaos. Olsson kan gott få någon chans till med tanke på hur det ser ut, det bör ju dock spelas in en ordinarie mittbackspar som fungerar tillsammans under lång tid. Men allt är ju inte spelarnas fel, allt är inte hamrens (även om han får ta ansvaret då det är hans uppdrag).

Hoppas Sverige trollar sig vidare till em, provar lite nytt etc. Min skräck är dock att Montenegro tar 6 poäng medan Sverige endast tar 4 poäng där min skräckmatch är mot Lichtenstein. Det är ju liksom en viss chans till det om det inte kommer mål omgående... :-/

Oavsett hur dåliga de är är ett em utan Sverige inte alls lika roligt :(
 
Senast ändrad:

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tycker självklart att han ska vara kvar! Tänk hur ledsen han bliva om vi ut sparkade honom? Alla är lika duktiga på fotboll i Sverige! Kom ihåg att det faktiskt inte handlar om att vinna!
:hilarious:
 

Cyklisten

Cartier
Skönt att EM-kvalet är över för den här gången och Allsvenskan drar igång! 2016 lär ju bli ett hemskt långt sommaruppehåll med OS och EM om vi nu tar oss dit.
 
Topp