• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vid förlust idag, ska Hamrén få vara kvar?

Vid förlust idag, ska Hamrén få vara kvar?

  • Ja, vi är inte bättre!

    Röster: 10 13.5%
  • Nej, jag saknar Lagerbäcks tråkspel som iaf ger resultat!

    Röster: 64 86.5%

  • Totala väljare
    74

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ha ha ha! Så. Jäkla. Kul! :)
Det roliga var att denna släpptes inför EM 2008. Enda jävla mästerskapet när Lagerbäck kör kostym. :D
102160543-spanish-defender-carlos-marchena-and-spanish-gettyimages.jpg
 

martin9z9

Omega
Kroatien sparka ju Niko Kovac pågrund av 0-0 mot Azerbajdzjan och 0-2 förlusten mot Norge. Varför inte sparka Hamrén efter 0-0 mot Ryssland och 1-4 mot Österrike? Tycker det är dags för Hamrén att röra på sig...
 

M021

Rolex
2-Faktor
När vi väl hade Lagerbäck var det väl inte speciellt många som ville ha kvar herrn eller är det jag som är ute på tunn is? Han ansågs väl vara en tråkig, förutsägbar taktiker. Tror minsann vi var bortskämda att gå till alla mästerskap och fick hybris och trodde vi skulle kunna vinna skiten också.. Rätta mig gärna om jag har fel.
På så sätt känns det jävligt larvigt att media blåser upp Mr L som frälsaren kan jag tycka. Kanske kastar sten i glashus men herr träningsoverall var väl ingen folkikon.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Många konstnärer får inte erkännande förän långt efter sin död, glädjs nu för att Lagerbäck och hans strategiskt defensiva palett får uppleva detta :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Många konstnärer får inte erkännande förän långt efter sin död, glädjs nu för att Lagerbäck och hans strategiskt defensiva palett får uppleva detta :)

Gillade alltid Lagerbäck, vi tog oss till em/vm utom ett. Laget var bättre då men med kollektiv styrka kan även mediokra lag gå långt (Grekland, Island etc.) framförallt med stabil och strikt intränad defensiv. Eller som Algeriet i vm kryddat med rolig och kreativ offensiv
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Gillade alltid Lagerbäck, vi tog oss till em/vm utom ett. Laget var bättre då men med kollektiv styrka kan även mediokra lag gå långt (Grekland, Island etc.) framförallt med stabil och strikt intränad defensiv. Eller som Algeriet i vm kryddat med rolig och kreativ offensiv
Det är denna egenskap jag verkligen saknar nu! Men erkänner att jag också tyckte då att det skulle vara kul med någon som kunde tänka mer offensivt och till roligare fotboll. Inser nu att jag väljer att vi tar oss till mästerskap framför att spela en "roligare fotboll" varje dag i veckan!
 

SSL

Audemars
Hade inte varit någon skillnad med Lars som tränare. För dålig backlinje, ingen konkurrens för Isaksson och för dåliga alternativ i anfallet. Zlatan vill tycka att landslaget är kul men han gör det inte. Island har visat att man kan gå till mästerskap utan en superstjärna, och Sverige har visat det flera gånger tidigare. Zlatan är inte ett ensamt problem men en del av problemet.

Nu är det väl inte helt kört än men det ser lite smått mörkt ut va.

Jag hoppas på en yngre tränare och att det sker en generationsväxling. Utan Zlatan.
 

noxela

Omega
Varför försöka skapa ett nytt lag som inte funkar. Ta ett fungerande lag med spelare som känner varandra. Skicka det lag som vann allsvenskan senast som landslag. Förmodligen både billigare och bättre.
 

SSL

Audemars
Varför försöka skapa ett nytt lag som inte funkar. Ta ett fungerande lag med spelare som känner varandra. Skicka det lag som vann allsvenskan senast som landslag. Förmodligen både billigare och bättre.

Gillar idén lite. Ta tex Malmö. Oklart för mig hur många utlänningar dom har i truppen, men säg att man tar 10 svenskar från Malmö, och sen toppar med utlandsproffs. Detta skulle med tiden göra så att halvduglingar stannar i Allsvenskan (med större chans att nå landslagsspel) och gör samtidigt Allsvenskan mer slagkraftig som liga.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det mesta är ju redan sagt om denna soppa, vad ska man säga! Åter igen så visar sig förbundskaptenen vara ett trött gammalt rövhål, som tar ut laget på gamla meriter! Varför inte satsa på unga hungriga spelare, både från U-21 laget som tog EM-Guld tidigare i somras, men även bra spelare som finns här hemma i allsvenskan. Ut med Kongo Kim fan, Granqvist kuken, Isakssons jäveln, resterande backlinje, eventuellt Zlatan. In med någon nytänkande förbundskapten som vågar satsa på dom yngre, inte vi tar några som var bra för 100 jävla år sedan, det blåser nya tider nu så börja bygg ett lag som kan vara med och leka många år framåt. Tyvärr kommer vi att missa nästa år EM, blir som vanligt att titta på detta skådespel utan Sverige, och kanske det är lika bra. För vad skulle vi ha där och göra som vi spelar nu, jag säger att vi har mycket att lära oss av lag som, Island, Österrike, Belgien, Schweiz. Vi är ju inte ensamma om detta fiasko, ta bara ett storland som Holland, dom har ju varit med och lekt på väldigt hög nivå nu, kan bara tänka mig hur Holländska fans och alla ute i stugorna våndas och gråter blod att inte få med sitt lag till nästa års EM!

NEJ! Byt förbundskapten och halva jävla laget så ska ni se att det ordnar sig för en lång, lång tid framöver!!!
 
Topp