• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka detaljer är de mest bisarra värdehöjarna?

Jag tänker osökt på Rolex RED där ett par röda tecken på urtavlan höjer värdet med typ det tredubbla.

Det är ett dåligt exempel, men posta gärna fler (ni som besitter kunskapen) och gärna bilder! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tillgång och efterfrågan. Röda subbar är ju bra mycket ovanligare än vita, därav mycket av värdeskillnaden. Sen sitter mycket av värdet i skicket på tavlan på dessa.
 
Tillgång och efterfrågan. Röda subbar är ju bra mycket ovanligare än vita, därav mycket av värdeskillnaden. Sen sitter mycket av värdet i skicket på tavlan på dessa.

Jo det förstår jag, men jag var kanske mer ute efter smp bisarra detaljer som höjer värdet på en klocka markant. Typ som the fat four eller vad den heter? Ytterst liten detalj på vridringen om jag har förstått det rätt?
 
S.k spider web dial på rolex försöker ju vissa ta ett premiumpris för. Idiotiskt minst sagt enligt mig.

(Namnet syftar på att tavellacken krackelerat och bildat ett fult nätliknande mönster)

4419_36_2.jpg


Ja inte fan ser det här bra ut!

Fin boett, trasig tavla som måste bytas omgående.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Röd text på submariner, spider och stardust motiverar inte högre värde i min bok. Så ovanliga är inte rödsubbar, och själv gillar jag mer helvita 1680. Mer stilrent. Men smaken är som baken..
 

luddviig

Panerai
Topp