• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Vår Director har en Aqua terra, min chef Tag Heuer Grand Carrera. Andra kollegor med Aqua terra Quartz, Bell and Ross. sinn 356 etc. Helt okej uppställning ändå

Jobbar även jag som röris, en kollega har tissot, en annan seiko och en tredje med g-shock. Min chef har en Seamaster, en riktigt riktigt sliten en. Chefen är även min far så ska ta ett kort på den någon dag och visa.

Konsult inom översättningar, utöver mig som har en Citizen så har dem andra Patek, Rolex och mer Patek, väldigt tråkigt överlag.

Oftast nakna handleder.
Men finns en SMP crono (han funderar på att skaffa en Panerai i rosé med glada tillrop från mig), Aqua Terra quartz, nån vintage Omega. Sett en Panerai på en annan avdelning. Annars skralt av nämnvärda saker.

Chefen har en Tag Heuer, vet ej modell. En kollega har en Datejust, men denna saktar sig ca. 20 min per dygn. Hon påstår dock att hon inte bryr sig om det för att service är så dyrt. "Varför har du då en Datejust? är frågan jag ställer henne som oftast. Det råder över lag bristande klockhyfs på mitt kontor. Lagerkillarna kör parymisar som ser dyra ut men som är av de billigare segmentet.

Innan jag började påverka dom så var det väldigt fattigt på klockor öht. Men nu har en hel del av dom tagit steget till Tissot, Certina, Seiko och Orient iaf.
Så nu har jag påbörjat arbetet att få dom att gå "upp" en nivå. iaf över 5K.

En kollega har köpt en sån här:

Master-jlc-1428421-zoom.jpg

Lite avundsjuk faktiskt..

Jag jobbar i föreningsvärlden. Där pratar vi inte om klockor. Det är mycket vintage på både klockor och kollegor. Man skäms nog å mina vägnar.

Vem vill ha på sig sin mekaniska Breitling/Rolex/Omega etc när man åker ut? Som upplagt för att något ska pajja.. Beror juförsig på om man står på drillfloor eller sitter i kontrollrummet :angel:

Sant det. På kontorsnivå finns det faktiskt en rolex men bland oss dödliga ute i fält är det classe orginal (ställningsbyggare målare etc.) och själv kör jag med en Momentum.

Panerai radomir black seal
Iwc flygare
Universal Geneve
Oris av något slag
Omega deville
3-4st mondaine
Jag med tudor BB, zenith och longines

Arkitektkontor

Tillbaka
Topp