• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Amund

Omega
Mest enkla bruksklockor på mitt jobb, men jag har en kollega som har ett större intresse. Han har ett par Omega Seamaster och en Sea Dweller.

Var tvungen att ta en bild när vi satt och följde med i Molle & Yonssons Basel rapportering :)
2016-03-16 20.42.24.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en kolega med mycket god smak, eller vad dägs om:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

En saknas, men tappade bort bilden
(Någon som vet?)
Nu har han bytt avatar till Kurt Gödel. Jag var tvungen att Googla och fick upp detta:
Kurt Gödel är framför allt känd för sina ofullständighetssatser, vilka publicerades 1931. Satserna är av fundamental betydelse för matematikens grundvalar. Gödels bevis har avhandlats i ett stort antal verk.[1][2][3] Andra betydande insatser av Gödel är hans bevis från 1930 av att 1:a ordningens predikatlogik är fullständig (fullständighetssatsen). Alla sanna satser inom denna logik kan bevisas inom systemet, men detta resultat hade publicerats av Thoralf Skolem redan 1922, vilket märkligt nog inte var känt i Tyskland, där Gödels bevis först gavs ut. Han har också genom introduktionen av konstruktibla mängder bevisat att urvalsaxiomet och kontinuumhypotesenär relativt konsistenta med mängdteorins axiom, det vill säga båda dessa axiom är förenliga med mängdteorins övriga axiom, givet att dessa är konsistenta. Sedermera visade Paul Cohen att även negationen av urvalsaxiomet samt kontinuumhypotesen är relativt konsistenta, vilket medför att de är oberoende av mängdlärans övriga axiom.

Klart som korvspad, eller hur?
 

Julle

Omega
Jag har en kolega med mycket god smak, eller vad dägs om:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

En saknas, men tappade bort bilden
(Någon som vet?)
Nu har han bytt avatar till Kurt Gödel. Jag var tvungen att Googla och fick upp detta:
Kurt Gödel är framför allt känd för sina ofullständighetssatser, vilka publicerades 1931. Satserna är av fundamental betydelse för matematikens grundvalar. Gödels bevis har avhandlats i ett stort antal verk.[1][2][3] Andra betydande insatser av Gödel är hans bevis från 1930 av att 1:a ordningens predikatlogik är fullständig (fullständighetssatsen). Alla sanna satser inom denna logik kan bevisas inom systemet, men detta resultat hade publicerats av Thoralf Skolem redan 1922, vilket märkligt nog inte var känt i Tyskland, där Gödels bevis först gavs ut. Han har också genom introduktionen av konstruktibla mängder bevisat att urvalsaxiomet och kontinuumhypotesenär relativt konsistenta med mängdteorins axiom, det vill säga båda dessa axiom är förenliga med mängdteorins övriga axiom, givet att dessa är konsistenta. Sedermera visade Paul Cohen att även negationen av urvalsaxiomet samt kontinuumhypotesen är relativt konsistenta, vilket medför att de är oberoende av mängdlärans övriga axiom.

Klart som korvspad, eller hur?
Lagom förfriskad när du skrev denna post? ;):D
 

Oew

Rolex
Jag har en kolega med mycket god smak, eller vad dägs om:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

En saknas, men tappade bort bilden
(Någon som vet?)
Nu har han bytt avatar till Kurt Gödel. Jag var tvungen att Googla och fick upp detta:
Kurt Gödel är framför allt känd för sina ofullständighetssatser, vilka publicerades 1931. Satserna är av fundamental betydelse för matematikens grundvalar. Gödels bevis har avhandlats i ett stort antal verk.[1][2][3] Andra betydande insatser av Gödel är hans bevis från 1930 av att 1:a ordningens predikatlogik är fullständig (fullständighetssatsen). Alla sanna satser inom denna logik kan bevisas inom systemet, men detta resultat hade publicerats av Thoralf Skolem redan 1922, vilket märkligt nog inte var känt i Tyskland, där Gödels bevis först gavs ut. Han har också genom introduktionen av konstruktibla mängder bevisat att urvalsaxiomet och kontinuumhypotesenär relativt konsistenta med mängdteorins axiom, det vill säga båda dessa axiom är förenliga med mängdteorins övriga axiom, givet att dessa är konsistenta. Sedermera visade Paul Cohen att även negationen av urvalsaxiomet samt kontinuumhypotesen är relativt konsistenta, vilket medför att de är oberoende av mängdlärans övriga axiom.

Klart som korvspad, eller hur?
Chablis-armbandet är top-notch!
 

Inhoused

Breitling
Tycker själv att det är ganska god standard på min arbetsplats. Har sett ett antal Submariners och väldigt många Omega seamasters, speciellt på de yngre herrarna. Kvinnornas vrister pryds främst med Marc Jacobs klockor men jag har även sett en och annan Datejust!
 

MånsT

Rolex
Jag har en kolega med mycket god smak, eller vad dägs om:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

En saknas, men tappade bort bilden
(Någon som vet?)
Nu har han bytt avatar till Kurt Gödel. Jag var tvungen att Googla och fick upp detta:
Kurt Gödel är framför allt känd för sina ofullständighetssatser, vilka publicerades 1931. Satserna är av fundamental betydelse för matematikens grundvalar. Gödels bevis har avhandlats i ett stort antal verk.[1][2][3] Andra betydande insatser av Gödel är hans bevis från 1930 av att 1:a ordningens predikatlogik är fullständig (fullständighetssatsen). Alla sanna satser inom denna logik kan bevisas inom systemet, men detta resultat hade publicerats av Thoralf Skolem redan 1922, vilket märkligt nog inte var känt i Tyskland, där Gödels bevis först gavs ut. Han har också genom introduktionen av konstruktibla mängder bevisat att urvalsaxiomet och kontinuumhypotesenär relativt konsistenta med mängdteorins axiom, det vill säga båda dessa axiom är förenliga med mängdteorins övriga axiom, givet att dessa är konsistenta. Sedermera visade Paul Cohen att även negationen av urvalsaxiomet samt kontinuumhypotesen är relativt konsistenta, vilket medför att de är oberoende av mängdlärans övriga axiom.

Klart som korvspad, eller hur?
Vad fan läste jag precis?! :D Schyssta klockor dock!
 
  • Like
Reactions: TiE

Nedro

Panerai
2-Faktor
Är rätt mycket högt och lågt på arbetet, men finns blandannat
Sjö sandström landsort
Seamaster (getingen)
Planet ocean
Longines diver
Tag hueut monaco
Seamaster 300m
Rolex seadweller
Samt säkert ett gäng till ;)
Majoriteten är ju trots allt Omega seamaster då det finns ett gäng sådana men ändå skoj att det finns ett intresse förutom mitt ;)
 

ernst

Omega
Jobbar på statlig myndighet och trots att det finns ett antal hundra anställda har jag endast sett en Omega Seamaster och några guldklockor för lång och trogen tjänst, resten är Gant/Casio/Suunto/Daniel Wellington/etc.
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Jag har en kolega med mycket god smak, eller vad dägs om:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

En saknas, men tappade bort bilden
(Någon som vet?)
Nu har han bytt avatar till Kurt Gödel. Jag var tvungen att Googla och fick upp detta:
Kurt Gödel är framför allt känd för sina ofullständighetssatser, vilka publicerades 1931. Satserna är av fundamental betydelse för matematikens grundvalar. Gödels bevis har avhandlats i ett stort antal verk.[1][2][3] Andra betydande insatser av Gödel är hans bevis från 1930 av att 1:a ordningens predikatlogik är fullständig (fullständighetssatsen). Alla sanna satser inom denna logik kan bevisas inom systemet, men detta resultat hade publicerats av Thoralf Skolem redan 1922, vilket märkligt nog inte var känt i Tyskland, där Gödels bevis först gavs ut. Han har också genom introduktionen av konstruktibla mängder bevisat att urvalsaxiomet och kontinuumhypotesenär relativt konsistenta med mängdteorins axiom, det vill säga båda dessa axiom är förenliga med mängdteorins övriga axiom, givet att dessa är konsistenta. Sedermera visade Paul Cohen att även negationen av urvalsaxiomet samt kontinuumhypotesen är relativt konsistenta, vilket medför att de är oberoende av mängdlärans övriga axiom.

Klart som korvspad, eller hur?
Framför allt blev han tokig och tog livet av sig!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min kollega L följer upp sin SubC ("..för vräkig. Alla känner igen den...") med en choklad-Daytona i roséguld på läderband. Tidigare har jag berättat om vår chef med sin HORRIBELT ÄCKLIGA FAKE-BREITLING, enligt L undrade han vad Daytonan kostade:

"...åsså frågar han vad den kostade."
"Vad trodde han?"
"Han sa: 'säkert 20 tusen'."
"Då kan man nog låta honom tro det."
"Ja, det kan man."

L är min nya hjälte.
 

Apansson

Torpare
Min kollega L följer upp sin SubC ("..för vräkig. Alla känner igen den...") med en choklad-Daytona i roséguld på läderband. Tidigare har jag berättat om vår chef med sin HORRIBELT ÄCKLIGA FAKE-BREITLING, enligt L undrade han vad Daytonan kostade:

"...åsså frågar han vad den kostade."
"Vad trodde han?"
"Han sa: 'säkert 20 tusen'."
"Då kan man nog låta honom tro det."
"Ja, det kan man."

L är min nya hjälte.
Du borde bjuda L på en bärka
 

Oniel

Panerai
Studerar på högskolan ute på Gotland, måste säga att det är väldigt dåligt med schyssta klockor här.

Har en kompis som studerar ekonomi på Gotland som är intresserad av klockor :)

Pluggar i Växjö och har inte sätt något roligt här. Mycket dw, Armani, ck mm...
 
Senast ändrad:

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Satlig myndighet. Verkar vara rätt mycket Ur och Penn. Jag har nog inte sett något som sticker ut på min nuvarande arbetsplats. Spotade en DW idag....
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Affärsutveckling och IT.
Vi är inte så många i bolaget, många smartwatches, har spottat Gant och DW, Triwa, diverse parfymklockor. Två bär Speedmasters (en reduced, en "original"). Dock ej klockintresserade, tyvärr.

På mitt förra jobb var det lite roligare på klockfronten. Dock inget särskilt. Rolex, Omega, Breitling och några Longines.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Min italienska kollega, som helt förutsägbart är betydligt mer stilmedveten än de flesta på arbetsplatsen sportar dels en Omega PO, dels en Speedy reduced. Min grekiska kollega har en Air King. Klockmedvetandet verkar vara klart högre kring Medelhavet.
 
Omega AT quartz på min chef i övrigt har jag sett en avdelningschef bära en PO 8500 samt en kvinna som bär en ny DJ hon fått av sin man. I övrigt inget och det i ett bolag med över 500 anställda :(
 

Pistol_Pete

Panerai
På det stora amerikanska bolagets Sverigekontor syns dagligen Navitimers, Seamasters, Speedmasters, en Monaco (vars ägare enligt ryktesvägen även innehar en PP av oklar modell) samt min egen blygsamma samling. Dessutom en uppsjö av pulsklockor, smartwatches och parfymklockor. Blandning med andra ord.
 

BME

Cartier
En DD i gulguld på ekonomichefen sen är det vanligaste helt klart ingen klocka alls.
De som har klocka är det en blandning av quartz seikos, casios och suuntos samt någon enstaka parfymklocka. Har dock inte sett en enda DW på 120 anställda det måste väl ändå betyda att det finns sorts något hopp för mänskligheten ;)
Min chef har faktiskt börjat intressera sig för en "fin klocka" som han kallar det efter att ha observerat variationen på min handled. Han har snöat in på en Breitling Transocean Day & Date men det var inte så oväntat han är från och bor ändå i Götlaborg :)
 
Topp