Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha! Tänkte väl!Jobbar som lärare och på arbetsplatsen finns Hublot Big Bang, Rolex Deepsea, Omega Speedy och Rolex Sub TT. Resten skräp... Det tråkiga är att alla klockorna ovan är mina, finns utöver detta inte e vettig dinka.![]()
En vän till mig är civilingenjör från teknis. Jag hjälpte honom köpa sig en "examensklocka" via forumet som är en.... Tissot!Ingenjör till yrket med en ganska ung medelålder på min arbetsplats. Armani och Gant tillsammans med div andra parfymklockor är det som bärs för det mesta, men även en del TissotHar även sett en Omega Seamaster, Longiness HydroConquest och nån random Breitling, så helt hopplöst är det inte. Chefen kör dock på nån Triwa
![]()
Du får inte glömma världens längsta thai som har bland annat en seamasterFör att bygga på @meo_swe (vi knegar samma kneg) finns det (utöver chefens HORRIBELT ÄCKLIGA FAKE-BREITLING, vaffan?!) lite smått och gott här.
Parfymur att gödsla med.
En avdelningschefs fake-Breitling som är så dåligt gjord att metallfärgen skavts av från vridringen (VAFFAN?!).
En annan avdelningschefs fake-Breitling som är så hemsk att jag fick ont i magen (Seriöst, VAFFAN?!!!!?!?!).
Nämnda Ivans Tissot.
En säljares fake-Breitling Navitimer som han berättade en lång historia om där han i detalj beskrev hur den köptes in och servades varje år "...för det ingår i priset, 30 tusen.". Kvarts-verk, hemsk länk, horribelt!
Mellanchefens Gant är helt plötsligt både fin och ärlig.
De enda ljusen i den horologiska tunneln, förutom min och just meo_swe's pryttlar, är:
Vår kollega H's AP Royal Oak i vitguld. Fantastisk klocka! Dessvärre har vår kollega H lämnat oss för, som det heter, "nya utmaningar".
En annan tidigare kollega hade en otroligt fin och ärligt schleten Breitling Chronomat i halvguld.
Vår nya medarbetare M som har ett geniunt klockintresse, han har jag lyckats hetsa till en SKX (som han beställt från AD, tar ett tag).
Ibland (när jag gjort det bra eller rikskass) kommer min försäljningschef på besök, han rockar en no-date SubC.
Slutligen har vi en ny kollega med en SubC (date). Han älskar verkligen den klockan och jag förstår honom!
Överlag är det här förbannade fejkklockeriet något jag stör mig på något heroiskt. Om en månad byter jag butik i kedjan och mitt krav på min nya chef var enkelt: Köp den där förbannade GMT-mastern du snackat om i tamigfan ett år nu, annars säger jag upp mig för att börja distra fake-Brattar (jag har hittat marknaden).
Jobbar även jag som lärare. Finns en som har en Longines och en som har en digital Casio, annars är det ingen alls som bär klocka överhuvudtaget.Haha! Tänkte väl!
Jobbar inom samma och de enda fina klockor jag sett har suttit på min arm.
Ja, vem vill få sin fin-klocka förstörd av något "bus". Jag antar att man inte lär får ersättning för det?Innom polismyndigheten så har jag bland de äldre spanat både Rolex gmt och en å annan Omega. De som jobbar i uniform bär generellt G-shock/suunto core/luminox samt en och annan Casio WF91V.
Nyligen tillsatt ekonomichef är kvinna och bär en rolex expII 216570, mycket snyggt må jag säga.
Jag tänkte något liknande, men snarast på vikten... 216570 lär väl väga 150g?Och jag som tycker 216570 var för stor på mina 17 cm handleder?!![]()
Jag tänkte något liknande, men snarast på vikten... 216570 lär väl väga 150g?
Men den sitter fint på kvinnor (också)!
![]()
Jag har ingen över 40 mm. Jag har ingen skarp gräns, har helt enkelt inte blivit större klockor. Det ser fånigt ut när det blir för stort.Det kanske bara är jag som är ovan med klockor över 40 mm. De jag använder mest är 38 och 40 mm. Har en NY0045 som är 42 mm men den får ingen handledstid alls.
Ja, vem vill få sin fin-klocka förstörd av något "bus". Jag antar att man inte lär får ersättning för det?
Hear hear, även jag är lärare och det är sorgesamt få roliga klockor (förutom mina)Haha! Tänkte väl!
Jobbar inom samma och de enda fina klockor jag sett har suttit på min arm.