• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

wotan

Rolex
helt värdelöst klockmäasigt på mitt företag:
3 "bättre" klockor: Breitling, TAG, Tissot och resten bär uropennklockor:(

(jag själv, omega och stowa)
 

johning

Omega
Jobbar för ett större flygbolag som inte heter SAS.
- Breitling Aerospace är väldigt populär. Sedan är det en del spridda skurar i form av sport-rollar, dykare samt dressera som jag sett bland kollegorna. Breitling verkar dock vara klart populäraste märket.
 
  • Like
Reactions: UNO

Perz

Omega
Ingenjör till yrket med en ganska ung medelålder på min arbetsplats. Armani och Gant tillsammans med div andra parfymklockor är det som bärs för det mesta, men även en del Tissot :) Har även sett en Omega Seamaster, Longiness HydroConquest och nån random Breitling, så helt hopplöst är det inte. Chefen kör dock på nån Triwa o_O
 

BartVader

Omega
Parfymklockor högt och lågt, alla bär dem. Ung medelålder dock ska sägas, så det känns rätt naturligt.
En kollega bär dock en vintage Speedmaster Professional, vilket ju är kul. :)
 

meo_swe

Audemars
Ingenjör till yrket med en ganska ung medelålder på min arbetsplats. Armani och Gant tillsammans med div andra parfymklockor är det som bärs för det mesta, men även en del Tissot :) Har även sett en Omega Seamaster, Longiness HydroConquest och nån random Breitling, så helt hopplöst är det inte. Chefen kör dock på nån Triwa o_O
En vän till mig är civilingenjör från teknis. Jag hjälpte honom köpa sig en "examensklocka" via forumet som är en.... Tissot!:D

Jobbar numera inom detaljhandeln. Sett ett par breitlings och en ap.
Jobbar tillsammans med en fd. Rysk snut. Han bär en tisssot automatare
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
För att bygga på @meo_swe (vi knegar samma kneg) finns det (utöver chefens HORRIBELT ÄCKLIGA FAKE-BREITLING, vaffan?!) lite smått och gott här.

Parfymur att gödsla med.
En avdelningschefs fake-Breitling som är så dåligt gjord att metallfärgen skavts av från vridringen (VAFFAN?!).
En annan avdelningschefs fake-Breitling som är så hemsk att jag fick ont i magen (Seriöst, VAFFAN?!!!!?!?!).
Nämnda Ivans Tissot.
En säljares fake-Breitling Navitimer som han berättade en lång historia om där han i detalj beskrev hur den köptes in och servades varje år "...för det ingår i priset, 30 tusen.". Kvarts-verk, hemsk länk, horribelt!

Mellanchefens Gant är helt plötsligt både fin och ärlig.

De enda ljusen i den horologiska tunneln, förutom min och just meo_swe's pryttlar, är:
Vår kollega H's AP Royal Oak i vitguld. Fantastisk klocka! Dessvärre har vår kollega H lämnat oss för, som det heter, "nya utmaningar".
En annan tidigare kollega hade en otroligt fin och ärligt schleten Breitling Chronomat i halvguld.
Vår nya medarbetare M som har ett geniunt klockintresse, han har jag lyckats hetsa till en SKX (som han beställt från AD, tar ett tag).
Ibland (när jag gjort det bra eller rikskass) kommer min försäljningschef på besök, han rockar en no-date SubC.
Slutligen har vi en ny kollega med en SubC (date). Han älskar verkligen den klockan och jag förstår honom!


Överlag är det här förbannade fejkklockeriet något jag stör mig på något heroiskt. Om en månad byter jag butik i kedjan och mitt krav på min nya chef var enkelt: Köp den där förbannade GMT-mastern du snackat om i tamigfan ett år nu, annars säger jag upp mig för att börja distra fake-Brattar (jag har hittat marknaden).
 

meo_swe

Audemars
För att bygga på @meo_swe (vi knegar samma kneg) finns det (utöver chefens HORRIBELT ÄCKLIGA FAKE-BREITLING, vaffan?!) lite smått och gott här.

Parfymur att gödsla med.
En avdelningschefs fake-Breitling som är så dåligt gjord att metallfärgen skavts av från vridringen (VAFFAN?!).
En annan avdelningschefs fake-Breitling som är så hemsk att jag fick ont i magen (Seriöst, VAFFAN?!!!!?!?!).
Nämnda Ivans Tissot.
En säljares fake-Breitling Navitimer som han berättade en lång historia om där han i detalj beskrev hur den köptes in och servades varje år "...för det ingår i priset, 30 tusen.". Kvarts-verk, hemsk länk, horribelt!

Mellanchefens Gant är helt plötsligt både fin och ärlig.

De enda ljusen i den horologiska tunneln, förutom min och just meo_swe's pryttlar, är:
Vår kollega H's AP Royal Oak i vitguld. Fantastisk klocka! Dessvärre har vår kollega H lämnat oss för, som det heter, "nya utmaningar".
En annan tidigare kollega hade en otroligt fin och ärligt schleten Breitling Chronomat i halvguld.
Vår nya medarbetare M som har ett geniunt klockintresse, han har jag lyckats hetsa till en SKX (som han beställt från AD, tar ett tag).
Ibland (när jag gjort det bra eller rikskass) kommer min försäljningschef på besök, han rockar en no-date SubC.
Slutligen har vi en ny kollega med en SubC (date). Han älskar verkligen den klockan och jag förstår honom!


Överlag är det här förbannade fejkklockeriet något jag stör mig på något heroiskt. Om en månad byter jag butik i kedjan och mitt krav på min nya chef var enkelt: Köp den där förbannade GMT-mastern du snackat om i tamigfan ett år nu, annars säger jag upp mig för att börja distra fake-Brattar (jag har hittat marknaden).
Du får inte glömma världens längsta thai som har bland annat en seamaster;)
 

andrewski

Omega
Jobbar på en avdelning med både IT och Tele folk, de flesta bär inte ens någon klocka men har sett att en av telegubbarna bär en Submariner när han är ute och klättrar i stolpar. Sen är de väl lite mest parfymklockor, chefen har en Breitling.
 

MrRipley

Omega
Jobbar på ett företag med ca 20 anställda, varav de två delägarna har en rolex datejust och den andre en omega seamaster professional 2254.50

Nyligen tillsatt ekonomichef är kvinna och bär en rolex expII 216570, mycket snyggt må jag säga.

I övrigt mest ur & Penn.
 

Skyllintepahugo

Omega
2-Faktor
Arbetar på en fondkommissionär och ligger i lä när det kommer till klockorna som mina kollegor bär upp(ska bli ändring på det). Klockorna som cirkulerar på kollegornas handleder just nu är allt från Omega Seamaster 300, Omega Speedys, Rolex Subs samt en AP Royal Oak. Den sistnämnda klockan har man sneglat på en eller två gånger...:pompus:

Värt att tillägga är att en Apple Watch cirkulerade på kontoret i drygt en vecka innan den begravdes av dess ägare som menade att den visar allt förutom just tiden! :)
 
Senast ändrad:

Wiliamo

Panerai
Nytt jobb (på grundskola) sen veckans start och har hittills sett några kvartsare från Seiko och Citizen bland de vuxna. Sen så klart lite Ur & Penn-klockor. Av högstadieeleverna DW och Äppelklockor. På min förra arbetsplats bar dock ingen klocka öht så jag får väl se det som ett uppsving :p
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jobbar hos en leverantör till byggbranchen, chefen rockar en GMT II varvat med en DJ II. Försäljningschefen en DJ II, annars kasst så när som på en TAG Heuer Carrera.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Skoj och intressant tråd :) Själv jobbar jag på flygplats och reflekterade nu över hur dåligt det är med klockor på mitt jobb. I synnerhet med tanke på att man i princip måste ha en för att kunna jobba. Förutom mig själv har jag sett en seiko-frälst, en av småcheferna som har en Longines och en kollega som kör på Rado. Har även hört det ryktats om en Daytona någonstans under en kavajärm. I övrigt, och då i synnerhet på kvinnsen, är det mest parfymklockor. Vi är väl cirka 70 anställda.
 
Och jag som tycker 216570 var för stor på mina 17 cm handleder?!o_O
Jag tänkte något liknande, men snarast på vikten... 216570 lär väl väga 150g?
Men den sitter fint på kvinnor (också)!
d0b96fe5a5f0cb566006e3eaaad042fa.jpg
 

Tre333

Cartier
Mest parfymklockor och Ur och Pen, Omega och någon Rolex och även fake dito men den medarbetaren har gått vidare :)
Jobbar med HR
 

zazuki

Omega
Inte mycket klockor alls, många smartwatches och en har en Carrera. Fanns en rolex milgauss också, men han har slutat. Sen min speedy.
Jobbar med allt från ingenjörer (smartwatches) till säljare (carrera).
 

jupe

Breitling
Jobbar på ett större IT-bolag och dåligt med roliga ur här :( Har spanat in ett par Omega PO men annars är det dåligt...
 
Topp