• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Tidigare jobbade jag i kommunal tjänst. En kollega bar någon form av G-Shock – vet ej om det var "originalet", eller något snarlikt. Bland den kvinnliga delen av arbetskraften var det en del parfymklockor, någon Michael Kors och lite sådant. En och annan smartklocka kunde även beskådas.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
En bra klockdag på jobbet idag. Var och hälsade på en annan enhet inom den statliga organisation jag jobbar i och såg en styck Planet Ocean 2500 XL:
3963343535_ef9ed26252.jpg


SAMT en Oris Aquis Date svart på länk:
photo1_zpsdb23279d-jpg.176093


Bilderna är dock skamfullt lånade från nätet efter bildgoogling.

Dessa klockor gör mig glad att se då det annars mest är G-Shock och Suunto som gäller.
 

indepthis

Omega
Väldigt mycket parfym klockor och DW hos mina kollegor, som högst har jag sett en Tissot och Timex:(.
Våra kunder blir det lite klock snack med dock, Speedy, Panerai, AP och Rolex i alla dess former.
Råkade dock skämma ut en tjej som jag sneglade snabbt på hanleden och tyckte jag såg en Datejust och anmärkte det. Hon förstod ingenting så jag sa, Vilken snygg Rolex Datejust, varpå hon svarade, Jaha nej det är Michael Kors och fick skämmas inför sina vänner. Minst sagt pinsamt..
 

Vargunge1

Breitling
På mitt jobb finns det Roamer,Certina DS, Citizen 7 Eagle, Lagonda och Henri-Sandoz. Alla från 50-talet utom Citizenklockan. Den är från 75:) På mitt jobb jobbar bara jag. Vågar inte köpa en dyrare klocka eftersom jag har fobier
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Då jag inte är själv jobbar jag med min fru. Skulle -om hon bar sina klockor oftare - alltså kunna se en Georg Jensen Vivianna eller en svår sextiotalslapponia. Om så vore skulle de inte vara uppdragna, för sådan är hon.
Älskar henne ändå.
 

MaxAnd

Omega
Tjejen på jobbet, en MK (såklart?)
Chefen kör en GANT, ställföreträdande kör Seiko, en kollega kör en Breitling SuperOcean. Regionschefen har visst en Breitling Chronomat.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Mina kollegor bär Seiko(någon dress/sportvariant) och Omega(seamaster), min chef har jag sett med någon reverso-liknande klocka.
 

forsii

Omega
Studerar nere Lund och här är det faktiskt rätt många som bär finare klockor någon sub, datejust, omega smp keramisk, vixtorinox, certina etc
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Är typ två till förut jag som har något klockintresse. På dessa gäller rolex, en DJ, Sub och en Midsize Oyster Perpetual (en kvinna som har den :))
Utöver det är det mest parfymklockor. Vår tidigare VD hade bla en fake rolex köpt i Thailand. Hans motivering för att bära den var att han slagit vad med sin fru att den skulle hålla över ett år och var minst lika bra som dyrare klockor.....:rolleyes:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Närmaste kollegan kör en zenith vintage och en seiko bfk (svart). Båda inköpta via mig på KS.
En kollega kör SMP. En kör lourus automatare.
Annars stöter man på högt och lågt som statlig tjänsteman. Sett Sjöö sandström. Sett ploprof 1200. Enstaka sub. Väldigt sällan man ser ngt kul.

Finns det fler här på ks som jobbar grönt tryggt och säkert (trafikverket) så hör av er.
 

Gräset

Breitling
Efter att ha läst tråden tog jag mig en tour bland kollegorna på jakt efter guldkorn (Managementkonsult på kontor storlek större).

Tyvärr inget superexalterande.. Flertalet Rolex (mest DateJust och Sub, både äldre och nya modeller), ett antal Omega speed- och seamaster. Speciellt AT har dykt upp in force på sistone, vilket jag tycker är halvkul när man själv tänkt införskaffa en. Tar ju bort charmen lite.. :rolleyes: Utöver dessa var det stor mix med Tissot som en outlier av någon anledning, men även Smartwatches som del av utbudet.

Tyckte jag såg en Panterai Luminor på en av partnernas handled, men vågade inte gå fram och fråga :sorry:
 
  • Like
Reactions: JLW

Yrsnö

Cartier
Vi har de ganska dåligt med klockor, det är dock ett litet företag(ca 50pers). Jag har en härlig chef jag ofta pratar klockor med, han har en Omega PO och lite gamla Seikos hemma.
Rester har modeklockor tyvärr, men har tre nära kollegor som börjar bli lite intresserade i roligare modeller nu. Speedy, vintage dressare och en flieger är det som de blivit sugna på.
 

kexet77

Cartier
Teknikkonsult byggbranschen. Ca 200 på bolaget. Ända jag spanat in är en tudor panda på en kollega, annars bara gant och dw dw dw. Och sunto..
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Väldigt mycket parfym klockor och DW hos mina kollegor, som högst har jag sett en Tissot och Timex:(.
Våra kunder blir det lite klock snack med dock, Speedy, Panerai, AP och Rolex i alla dess former.
Råkade dock skämma ut en tjej som jag sneglade snabbt på hanleden och tyckte jag såg en Datejust och anmärkte det. Hon förstod ingenting så jag sa, Vilken snygg Rolex Datejust, varpå hon svarade, Jaha nej det är Michael Kors och fick skämmas inför sina vänner. Minst sagt pinsamt..

Var det hon som skulle skämmas?
 

Jrgen

Cartier
Förutom jag själv så har en kvinnlig chef rockar en Omega Constellation och en av säljarna Omega seamaster Quartz annars skräp bara
 
  • Like
Reactions: Man

Krabbeluring

Cartier
En enda kollega kör Rolex Submariner. En kvinna kör en Omega Seamaster - antingen fejk eller quartz. Kan för lite för att se skillnaden.

Övrigt är parfymklockor och trams.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Det "finaste" jag har på mitt jobb, förutom mina, är en gantklocka..... min chef har något från ur och penn. Känns konstigt med tanke på att branchen inte är den fattigaste (de är nog inte alls klockintresserade)
 
Topp