• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Min ek chef har Omega AT, min assistent Rolex DJ. Vad dom andra har är okänt. Sett nån Longines tror jag.

Dessvärre rätt fantasilöst på IT-konsultfirman. Gott idrottsmän och -kvinnor, såväl motionärer som nuvarande och före detta elitutövare. Med anledning av detta är sportklockor a la Garmin och Suuntu förhärskande. Utöver dessa är det gott om Daniel Wellington.

Jag har utöver detta noterat en och annan Certina, och en och annan Seiko.

En relativt ny rekrytering bär Tissot Visodate. Fantastiskt mycket klocka för pengarna. Den är riktigt fin.

/Johan

Möte med VD:n (topp tio börsbolag på A-listan) igår. Han sportade en Rol GMT II med svart tavla. Så mycket som han reser så är det förmodligen helt rätt val. Skulle troligen även ha användning för en dubbel-GMT :)

GMT finns bara med svart tavla om du inte har en i helguld :)

Studerande! En Tag Carrera, en svartbehandlad fortis, en SMP chrono, en smp quartz och ett jävla gäng parfymklockor är vad jag sett!

Soldat.
Har sett ett par SjööSandström skydivers på folk som ska till grannen (högkvarteret), min förra plutCh hade en Rolex sub, min förra kompanichef hade en Explorer II 16570, i övrigt har jag sett ett par omega seamasters, och mitt KSP-mongo har en Speedy (som jag köpte loss åt han).
I övrigt så har de flesta antingen kalsongklockor, G-shock, billigare certinor eller liknande.

Jag tror jag såg en kollega ha en Hublot på sig en gång när han kom sent.. han familj ska tydligen vara ganska tät, så helt otroligt är det inte heller....

På golvet inom pappersindustrin.

En 20 år gammal konfermationspresent och en marc jacobs.
Klockor är ingen prio bland mina kollegor :(

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Statstjänsteman i uniform.
En massa skit mest, finns några seiko, en Tag heur carerra och en smp, annars kör de med sina mobiler typ. Rätt trist.

just nu högskolestudent, väldigt dåligt med klockor i min klass... inget värt att nämnas!

Vet bara att det finns en student, inte på mitt program, som sportar bra grejer. Han är även medlem här :)

Jobbar på en myndighet å det är ganska blandat. På min avdelning finns bl.a. En TT datejust, en date å några brattar.

Kan bara var mina Rolex då :).....visserligen finns det ett par damer som sportar Rolex.....men på herrfronten är det pinsamt mkt SM & PO.....

Fanns en samlare i min avdelning förut som endast samlade på Rolex 14060 & 14060M. Alla skulle vara före ett visst årtal (kommer inte ihåg vilket men lumen skulle vara handmålad). 26st hade han i samlingen. Jag fick bara se foto på samlingen men han hade alltid en på sig på jobbet.

Fanns en samlare i min avdelning förut som endast samlade på Rolex 14060 & 14060M. Alla skulle vara före ett visst årtal (kommer inte ihåg vilket men lumen skulle vara handmålad). 26st hade han i samlingen. Jag fick bara se foto på samlingen men han hade alltid en på sig på jobbet.

På ekonomi?

Under kvällen träffade kollegor som arbetar inom utbildning och tog mig tid att notera val av klocka, inte minst bland de som kittat upp sig framför spegeln på morgonen. Ett par ovårdade skor kan förstöra en i övrigt genomtänkt outfit och vad värre är, hela din karaktär. På samma sätt blir jag besviken när klockan inte matchar resten. Börja således med att köpa ett par riktiga skor och en fin klocka, då kommer du undan med mord.

Själv har jag tur med kollegor som har AP RO, en som innehar en hel hög med Pannor inkl Bronzo, nån Calatrava, rätt många Rollar och så nån JLC Master Compressor. Det var det positiva....men det negativa är att dom inte har nån aning om vad dom bär! Noll koll på historia, verk eller liknande.....

I går såg jag vad jag tror var en 28 mm Seamaster ladies på en kollega från en annan kommun här i Norrbotten. Hade inte möjlighet att studera närmare, så ingen aning om äkthet även om kvinnan gav ett intryck av att vara "fin i kanten" vilket kan betyda både att den är äkta eller att hon vill att man ska tro att den är äkta.

Så, det här inlägget tillför egentligen ingenting. Förlåt.

På golvet är det mestadels Casio, Seiko samt några Tissot och Certina, sen får vi inte glömma vaktmästaren som sportar en Daytona(vitguld tror jag faktiskt).
På kontoret däremot har vi bl a PO 45,5, Rolex GMT, Cartier santos midsize, ett par SMP samt några skitmärken.

Väl godkänt, mycket tar vare vaktmästaren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kollegan Hans (medlem) kom förbi med den här på armen.
EE77DB04-3F68-43B6-BE87-003691444ECA-201-00000052E9231205_zps20365ab2.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Själv har jag tur med kollegor som har AP RO, en som innehar en hel hög med Pannor inkl Bronzo, nån Calatrava, rätt många Rollar och så nån JLC Master Compressor. Det var det positiva....men det negativa är att dom inte har nån aning om vad dom bär! Noll koll på historia, verk eller liknande.....

Låt mig gissa: Mgmt konsult? McKinsey, Boston? ;)

Tillbaka
Topp