• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Utforskaren, stekaren och monstret.

gtg.JPG

k0ltrasten

Hahaha!!! Kul gissning men tyvärr inget åt det hållet. Om jag skulle beskriva min akademiska karriär som två-årig social linje på början av 80-talet kombinerat med en 1-årig utbildning på högskola så förstår du nog att dessa fashionabla konsultinrättningar platsar jag inte på....keep on guessing vetja!

...kvinnan gav ett intryck av att vara "fin i kanten"

Gråsosse?

Hahaha!!! Kul gissning men tyvärr inget åt det hållet. Om jag skulle beskriva min akademiska karriär som två-årig social linje på början av 80-talet kombinerat med en 1-årig utbildning på högskola så förstår du nog att dessa fashionabla konsultinrättningar platsar jag inte på....keep on guessing vetja!

Du arbetar med organiserad brottslighet? :woot:

Studerar till ämneslärare. Kan inte påstå att jag har sett något av intresse överhuvudtaget, varken hos de andra studenterna eller ute på skolorna. Det mest nämnvärda är en PVD:ad Marina Militare...det säger en hel del :eek:

Intressant val av klockor, mina bär på citizen eco-drives och nördiga android baserade klockor

Gubben (farsan) som delar mitt kontor har speedmaster mark II , lemania viggen samt lite annat smått och gott.
/j

Jadu i plugget har inte så många ännu (enligt mig) insett värdet av klockor med historia bakom dem. De flesta konkar runt på olika fashion quartz-klockor. Ska se om jag kan få tag på någon bild i veckan som kommer.

Springer runt på Telia i söderort nu... ser Rolex, Bratte och IWC i restaurangerna.... leveransstöd har Seiko.. annars hyfsat tomt på min avdelning...

Myndighet, kontor på 30 pers. En Citizen eco drive, en guldpläterad Seiko 80-tals quartz och en fashionklocka. Thats it

på kontoret bär min kollega en bratte superocean, en PC bär en snygg och modern ajfån 5, och damen på kontoret bär en 10 mm fashionklocka

MAO är det jag som äger ;)

Jag gillar Boris Balkans gissning, men satsar på daytrader :)

VDn sportar en
IWC ING 7-day (2).JPG

(han har säkert fler klockor dock...)

Och så skymtas en:
Omega_Seamaster_Aqua_Terra_0001.jpg

Och sist men inte minst på en totalt klockointresserad:
A168WA-1YES.jpg

(bilder från nätet)

Det roligaste någon kollega bär på mitt jobb är en Tag Carrera. Trevlig klocka.
Annars rullar det lite Äldre omegor.
Känns som det bara är en på hela bygget som är intresserade av klockor. Skrämande statistik!! :eek:

Har spottat en till SMP på jobbet. Har alltså sett Sjöö Sandström, Breitling och Omega hittills. Tyvärr ingen Rolex än...

Min ek chef sportar just nu en Suunto elementum, min PA har fått tillbaka sin tt datejust från urisen. Hon har stil.

Tillbaka
Topp