• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Utöver mitt intresse har min kvinnliga chef en PP twenty-4 i helguld samt en hublot big Bang Quartz roseguld klädd i diamanter. Bland resterande kollegor finner vi en perrelet skeleton i rose, en datejust tt i rose, en tag heuer, en tissot tt samt en victorinox. Gissningsvis är allt utom perrelet gåvor från givmilda respektive då intresset är sådär. Av mina klockor är det endast min gamla bulgari som fått kollegorna att höja på ögonbrynen..

Den absoluta majoriteten av mina kolleger går runt med diverse Suunto/Garmin/Polar-plastbjäfs. Sen finns det några som har militärklockor typ Victorinox, Traser eller Luminox.
En gubbe lyfter nivån en aning genom att gå med Longines, och där tar det sen slut... Tills jag köper min Rolex då, vill säga. ;)

Riskkapitalbolag vid Biblioteksgatan i Sthlm.

9-12 pers på kontoret. Man hittar:

- AP ROO
- Breitling, inte sett vilken än men en chronograf
- Omega Smp
- breitling Navitimer
- AP RO
-Hublot Big Bang i ädelmetall limiterad
- Longine
Och en gant:)

Klar dominans av Polar/Suunto och iPhone men en kollega som sticker ut med att köra Seadweller 16600 och ibland även en 1665 så det finns hopp även för oss.

I stort sett bara ingenjörer här och inte mycket klockor att hänga i granen. Många kör någon slags puls/GPS-klocka typ Garmin/Polar/Suunto. Annars är det mest tråkiga Ur&Penn kvartsare, självklart kronografer som är igång 24/7 (ett fenomen jag inte riktigt förstått, men fått förklarat för mig: man vill bara att "den stora sekundvisaren" ska ticka) och någon Certina/Tissot här och där. MEN, jag har lagt märke till att en ny kollega har någon JLC dressare. Modell vet jag inte då jag inte kan JLC, men fin ser den ut att vara. Måste spanas in närmre. Sedan tror jag mig ha sett en explorer 1 på avstånd på någon handled som swishade förbi. Dessvärre vet jag inte vems arm det var och jag har aldrig sett den sedan dess :D

Min projektledare kör en Omega Planet Ocean!
En ny säljare kör en blingig Breitling av något slag. Chronomat tror jag.

Projektledaren har bra smak!

Jobbar som sagt på bank i en mindre stad och insåg precis att vi utöver mina ur även har en Breitling och en Sjö Sandström. Det som gör det ännu roligare är att klockorna ägs av två damer! Grabbarna har CK, Gant eller inget alls!

På vårt jobb finns det mest krafs. Men en del Victorinox, certina, seiko, finns. Chefen har mest trista ur, gant och ck. Not like a boss.

På mitt jobb finns mina klockor. Punkt. Mek-Emil är sugen på en klocka säger han, så vi tjötar en del, men eftersom han är Guido (inget illa ment!) vill han helst ha en stor klun, men vill inte lägga upp pengar till en Breitling ( eller ROO eller Spidospeed som han nog helst skulle vilja ha).
Jag försöker få in honom på en Mako XL, men endlinksen är så dåliga på dem, så jag kan inte riktigt framhärda....

Mina kunder har oftast ingen smak när det kommer till icke-MC-relaterade saker. Mycket jätte-Invicta...

Min chef (kvinna 40år) sportar denna:
image.jpg

Ett sjukhus är ju fel ställe för klock-spotting, men bland de närmaste kollegorna finns i alla fall en sub, två SMP, en TAG-dykare av något slag och en Tissot T-touch. Imorse överraskade en av SMP-kollegorna mig med att ha noterat och blivit nyfiken på min Silverwave, så det kanske finns potential för att sprida nörderiet...

Mest tråkkvartsare, någon G-shock och ytterligare någon gubb-Certina. Ljuspunkterna är en kvinnlig kollega som kör en DD i helguld samt en annan kollega som har en otroligt schysst patinerad Seiko 6105.

• Like
Reactions: Man
Tillbaka
Topp